Haves/Wants (And Dreams)

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Je vroeg er zelf om hoor, ik heb een aardig aantal sleeves over, wil ik best weg ruilen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

Niet tegen een Tezzeret.... Wat denk je zelf? ;p

wil best tezzeret ruilen, maar dan zul je toch echt wat meer behalve een paar sleeves moeten geven =)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Ik denk dat genoeg sleeves op zich een redelijke deal zou kunnen vormen. Tezzeret is zo'n 15-20 euro, sleeves zo'n 2 cent per stuk voor de meer crappy sleeves, dus zo'n 750-1000 sleeves zou niet onredelijk zijn. Ik denk dus dat het niet helemaal gek zou zijn. Persoonlijk zou ik het ook niet doen, maar jij noemt sleeves bij je wants, ik niet. 2 miljoen aan de andere kant is gewoon onzin :P.

Ik heb niet zo veel van je verdere wants, maar je kunt natuurlijk altijd even kijken:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?p=123
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door ixo »

tezz is rond de 30 euro op magic united?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Ik denk dat je probeert te zeggen dat mijn inschatting te laag is? Waarom probeer je dat te doen met een winkelprijs? :twisted:

Ik zal mijn inschatting onderbouwen. De kaart is gemiddeld $26.63 op ebay, omgerekend net iets meer dan 18 euro en de kaart is sinds maart ongeveer 35% van zijn waarde verloren terwijl als je kijkt naar het verloop van de prijs dit gaat volgens een vrijwel rechte lijn schuin naar beneden. 15-20 euro lijkt me een allezins redelijke schatting, 15 lijkt me zelfs helemaal niet onredelijk gezien dat in het huidige tempo rond het eind van de maand de kaart rond deze prijs zal zitten (uitgegaan van $0.20 daling per dag, wat de kaart nu ongeveer lijkt te doen).

Je zou kunnen verdedigen dat de mijn bronnen niet opgaan voor de Nederlandse markt (in mijn ervaring wel, ik ruil sinds 1998 gebasseerd op ebay prijzen en over het algemeen is er zeer veel overeenkomst met wat voor inschattingen andere mensen maken die ook weten wat zij doen), of je zou kunnen verdedigen dat mijn inschatting van de waarde van een sleeve te hoog is (hier is geen concrete waarde voor te vinden). Maar, gegeven de data is mijn inschatting van de Tezzeret heel behoorlijk, zelfs misschien wat hoog.

Winkelprijzen geven een heel vertekend beeld van waardes en zou ik iedereen ten zeerste afraden. Maar, als je deze discussie graag wilt voeren, zou je er dan een nieuw topic voor willen openen? Ik geef dan graag verdere toelichting en argumenten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

Haha! dus... laten we ook de halve prijs van jouw sleeves nemen tegen de halve prijs van mij tezzeret,

1 sleeve, 1 cent.

100 sleeves, 1 euro.

2000 sleeves, een tezzeret.

Oftewel, Ga nu niet dingen zitten zeggen die niet waar zijn zodat je me af kan persen ;-)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Ik geef je niet de halve prijs voor een tezzeret. De prijs van de sleeves zou inderdaad discutabel zijn.

Alles wat ik hierboven heb gezegd is waar. Als ik je af zou willen persen zou ik op zijn minst slim genoeg zijn om dat niet op een openbaar forum te doen waar iedereen mijn opmerkingen kan zien en als ik bullshit vertel er meteen genoeg zijn die daar tegenin gaan. Hier kun je zien dat ik geen bullshit vertelde:
http://blacklotusproject.com/cards/Mirr ... +of+Bolas/

Ik vind het totaal niet grappig dat je me hier van een poging tot afpersen beschuldigd. Ik vind het geen enkel probleem dat we het niet eens zijn over prijzen, dat kan gebeuren als je andere bronnen voor die prijzen gebruikt, even goede vrienden verder wat mij betreft. Maar ik vind het echt niet kunnen dat je me hier van beschuldigd en eigenlijk vind ik dat je daarvoor je excuses zou moeten maken, zelfs al bedoel je het misschien als grap.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

Hey Pi,

Misschien was ik iets te streng, oke. Mijn excuses daarvoor. Maar het was niet niet duidelijk dat je nog meer wou geven behalve die hoesjes.
Ik zal vanmiddag als ik tijd heb eens door die ENORME lijst met haves van jou heen gaan ;p
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Op zich stond die link naar mijn haves er vrij duidelijk. Tuurlijk hoef ik niet per se alleen sleeves te ruilen, ook hoef ik niet per se alleen voor tezzeret te ruilen.

Het punt in de discussie hierboven is met name dat je aan lijkt te nemen dat jouw inschatting van een prijs heilig is en iedereen die er een ander idee op na houdt je op probeert te lichten. Dat is nogal respectloos en in mijn ogen niet zo slim als je het doet bij iemand die al bijna jouw hele leven een fanatiek trader is en die dus waarschijnlijk wel een klein beetje een idee zou kunnen hebben over waarmee hij bezig is. Laat staan dat je het doet bij de administrator van het forum waar je hier bent en iemand die je al regelmatig heeft proberen te helpen. Lijkt me gewoon niet zo'n slimme zet.

Maar goed, excuses aanvaard.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

Ik wil niet zeuren, maar dat jij administrator van dit forum bent;
- staat toch in principe, buiten deze discussie? Heeft hier niet mee te maken toch?

( Ja, je kunt mij verbannen en weet ik wat al, Maar toch niet voor zo'n discussie? Als we nou discussieerden over iets heel anders, stel ik zeg: Pi is een slechte admin, of pi is stom ofzo, dan zou dat daar iets mee te maken hebben, Maar dat zeg ik toch niet? (^zijn slechts even voorbeelden die ik zo gauw bedacht heb, niet echt zo hoor ;p ;-))
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

In de andere redenen geef ik je gelijk hoor, daar niet van ;-)

anyways, zal straks eens in je haves kijken. (weinig tijd =((
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Nee, heeft niet te maken met de discussie, maar wel met of het slim is om met een bepaalde persoon ruzie te maken.

Maar laten we weer on-topic gaan. Mocht je bij mijn wants dingen zien die je ook hebt dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

Ik ga nu kijken.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door Jort »

1x Viashivan Dragon [vi]
1x Mordant Dragon [wwk]
1x Shivan Dragon [1x 5th]
1x Skithiryx, the Blight Dragon [som]
1x Dragon Broodmother [ar]
4x Kargan Dragonlord [roe]
2x Goblin Guide [zen]
1x Goblin Arsonist [roe, foil]

Dit is wat ik er met een korte zoekactie uit kan halen.
zoals je ziet ben ik vooral op zoek naar goblins/dragons.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Haves/Wants (And Dreams)

Bericht door pi »

Heb je in de gaten gehouden waar mijn haves stoppen en wants beginnen? Skittles, broodmother en lord staan bij mijn wants.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie