collectie te koop

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Sponsknul
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:05 pm

collectie te koop

Bericht door Sponsknul »

Na jaren spelplezier is het voor mij ook afgelopen.
Ik bied dan ook mijn collectie te koop aan.

Het gaat hier om 1722 kaarten waarvan:

346 land (32 foil/unhinged)
126 artifacts
193 rood
239 wit
220 groen
256 zwart
253 blauw
85 multicolor
31 unhinged
190 anderstalig

De unhinged en anderstalige kaarten (russich, frans, spaans, duits) geef ik gratis weg gaan de hoogste bieder.


De collectie bevat zo'n 170 rares.


Hieronder vind je de excellsheet met alle kaarten en hun bijbehorende series: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-O6YQD3MVO8SZ.xlsx


De sluiting van deze post hangt er wat vanaf hoeveel reactie hierop komt.

Happy bidding!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: collectie te koop

Bericht door pi »

Heb je misschien een indicatie van de prijs die je ongeveer in gedachten hebt?

Niet dat je meteen het allerlaagste acceptabele bedrag moet melden, maar vaak overschatten mensen de waarde van hun verzameling sterk en dan heeft het weinig zin om te gaan bieden.

(Btw, sluiten doen we hier op dit forum niet echt aan, zelf kun je dit ook niet).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Sponsknul
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:05 pm

Re: collectie te koop

Bericht door Sponsknul »

Ik heb niet meteen een idee van hoeveel ik hiervan kan vragen. De waarde volgens nedermagic is 765 euro, maar naar ik versta word de waarde van kaarten daar nogal overdreven?
Ik heb voorheen enkel nog maar met nedermagic ervaring gehad en weet dus niet waar ik een accurate prijs voor m'n kaarten moet vinden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: collectie te koop

Bericht door pi »

Je moet je voorstellen dat iemand die een verzameling koopt eigenlijk alleen zal willen betalen voor kaarten die hij zelf hebben wil of makkelijk door zou kunnen verkopen of ruilen. De rest van de kaarten heeft voor zo iemand eigenlijk waarde 0,-. Natuurlijk kun je onmogelijk voorspellen wat interessant is voor je potentiele koper, maar er zijn wat dingen die je wel kunt doen. Ik denk dat je sowieso alles van 1 euro of minder als 0 kunt tellen, vrijwel niemand zal hier zo hard naar op zoek zijn dat de verzameling daarvoor gekocht zal worden en als iemand wel een aantal van zulke kaarten zoekt dan is dat waarschijnlijk maar een klein deel en zijn er vast nog wel een paar bij de duurdere die hij niet zoekt. Voor de andere kaarten zou ik zeker niet meer dan 50% van Nedermagic waarde rekenen.

Voor mij ziet je verzameling er voornamelijk uit als 1 Chord of Calling, 4 Kira, Great Glass-Spinner en nog wat kaarten er bij. Zou je eigen schatting in de buurt van 50-70 zitten dan zou ik misschien interesse hebben om er op te bieden, maar waarschijnlijk kun je wel meer krijgen dan dat (al lijkt +/-100-120 me de bovengrens, al kan ik ergens overheen kijken: inschatten van zo'n workbook is niet heel makkelijk).

Ik zag trouwens in ieder geval 1 voorbeeld van een oudere kaart waar de rarity niet op aangegeven staat en die dan ook verkeerd ingeschat zit, Bounty Hunter is een rare (wel een vrij waardeloze). Ook is het waarschijnlijk dat de kaarten die je zelf arabian nights noemt van chronicles zijn. Hoewel het niet onmogelijk is dat je echte arabian nights kaarten hebt zijn dit wel heel toevallig allemaal kaarten die in de chronicles set herdrukt zijn. In deze set hebben ze het normale set symbool, vandaar dat het makkelijk is om ze verkeerd te identificeren als arabian nights, maar, het verschil is dat ze een witte buitenrand hebben en 1995 als jaartal onderaan. Een voorbeeld hiervan zou zijn de dandan bij blauw.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Sponsknul
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:05 pm

Re: collectie te koop

Bericht door Sponsknul »

uiteraard niet het resultaat waar ik op hoopte, maar ik snap de logica wel achter je uitleg.
Ik bied mijn collectie op verschillende sites aan dus wacht graag nog even af wat er allemaal geboden word..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: collectie te koop

Bericht door pi »

Zoals ik al aangaf overschatten mensen vaak de waarde van een verzameling, verzamelingen leveren ook echt veel te weinig op als je kijkt naar wat de kaarten los op zouden moeten brengen bij winkels. Het is ook lastig om zoiets goed in te schatten tenzij je zelf tot je stopt heel actief binnen het handelen in kaarten bent geweest. Daarnaast heb je veel concurentie van andere verkopers, het is zeker een kopers markt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
whitewing
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 27, 2012 9:58 am
Locatie: Almere-Buiten

Re: collectie te koop

Bericht door whitewing »

voor alle witte bied ik 15 euro
whitewing
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 27, 2012 9:58 am
Locatie: Almere-Buiten

Re: collectie te koop

Bericht door whitewing »

En voor alle groene kaarten bied ik 20 euro
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: collectie te koop

Bericht door The Quizmaster »

@Whitewing: Misschien is het handig om in het vervolg even op de data van een topic te letten. Het lijkt me sterk dat deze verzameling nog te koop is, aangezien het topic ruim een half jaar geleden is aangemaakt en de voorlaatste reactie ook van rond die tijd is.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie