Verkoop oude kaarten

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Yrrildur
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 19, 2013 3:44 pm

Verkoop oude kaarten

Bericht door Yrrildur »

Hallo iedereen,

Gisteren zag ik m'n verzameling MTG kaarten weer en bedacht mij dat het weinig zin heeft om die te bewaren. Ik doe er al jaren niets meer mee. Ik zou de hele handel kwijt willen maar heb eigenlijk geen idee wat de waarde is. Ik weet dat de bulk over het algemeen voor niets mee gaat, maar dat er voor rares wel eens iets betaald wordt. Kan ik een indicatie van de waarde krijgen als ik een lijstje met kaarten waarvan ik denk dat ze wel leuk zijn hier onder neerschrijf? In totaal heb ik ruim 1000 kaarten. De meesten zien er prima uit, sommige die ik al sinds 1997 heb kunnen hier een daar een plekje hebben. De kaarten op de lijst hieronder zijn in goede staat.

2x Patron Wizard
2x Arcanis the Omnipotent
4x Gilded Drake
1x Time Warp

2x Fountain Watch
2x Orim's Chant
4x Mother of Runes
2x Serra Avatar
4x Angelic Chorus
2x Land Tax
2x Peacekeeper
2x Replenish
4x Test of Endurance
2x Worship
1x Enlightened Tutor
2x Serra's Sanctum
1x Armageddon
1x Jhovall Queen (foil)
2x Blinding Angel
2x Pariah
4x Isochron Scepter
2x Well of Lost Dreams
4x Phyrexian Processor
1x Chalice of the Void (foil)
1x Thran Dynamo (foil)
1x Erratic Portal

Zoals te zien zitten hier geen zwarte/groene of rode rares bij van enige waarde.

Alvast bedankt aan diegene die reageert.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop oude kaarten

Bericht door pi »

De Gilded Drakes zijn je duurste kaarten, maar je hebt nog wel wat interessante. Ik zou ergens in de buurt van 125-150 verwachten. Waar woon je ergens? Ik zou misschien geintresseerd kunnen zijn.

Voor sommige kaarten zou de set uit kunnen maken, ik heb "niks bijzonders" aangenomen, maar alpha, beta, unlimited, arabian nights, antiquities of legends zijn de moeite om te vermelden als ze daar uit komen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yrrildur
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 19, 2013 3:44 pm

Re: Verkoop oude kaarten

Bericht door Yrrildur »

Bedankt voor de evaluatie. De prijs van 150,- spreekt mij wel aan. Ik woon trouwens in Haarlem.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop oude kaarten

Bericht door pi »

Als je het ergens aanbiedt zou ik zeggen bied het voor wat hoger aan, zeg 175 en probeer ergens in de 125-150 range uit te komen.

Waarschijnlijk gaan mensen je naar scans of foto's van deze kaarten vragen:
4x Gilded Drake
2x Land Tax
2x Replenish
2x Serra's Sanctum
1x Chalice of the Void (foil)
1x Thran Dynamo (foil)

De praktijk is dat niet iedereen even kritisch is voor wat betreft de staat van zijn kaarten. Hier en daar een plekje kan op serieuse beschadigingen duiden (een koper zal in gedachten houden dat hij in ieder geval het deel van de kaarten dat hem niet interesseert door wil verkopen of ruilen en de kaarten zullen echt veel gemakkelijker kwijt te raken zijn als ze er goed uit zien). Zonder wat gezien te hebben zou ik zelf niet hoger gaan dan 125, maar als de kaarten echt heel mooi zijn dan is 150 misschien wel een optie. Zou een scan of foto hier plaatsen een optie zijn?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yrrildur
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 19, 2013 3:44 pm

Re: Verkoop oude kaarten

Bericht door Yrrildur »

Dat kan ik vanavond wel even doen.

edit: Had geen tijd om dit te doen. Daarnaast heb ik zelf even verder gekeken op een aantal websites zoals nedermagic, cardexchange en die kopen ook in. De prijs die je genoemd hebt komt overeen met wat zij bieden, dus dat vind ik dan wat aan de lage kant. Ik ben toen zelf even uitgegaan van 60-65% van hun verkoop prijs van de kaarten die ik heb gepost en kom dan al ruim boven de 150 euro uit. Het zou in dit opzicht voor mij dus beter zijn als ik de goede kaarten die ik heb los verkoop en dan de rest voor een paar tientjes.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop oude kaarten

Bericht door pi »

Hou je rekening met dat de nedermagic inkoopslijst voor inruil is en je voor inkoop 85% van de prijs moet nemen? (Ik vind die lijst altijd heel irritant om die reden). Neem ook mee dat winkels nog kritischer voor staat moeten zijn dan particuliere kopers omdat klanten vaak ongespeelde kaarten van winkels verwachten. Daarnaast, ja, de verkoopwaarde van een verzameling zal meestal niet heel ver boven inkoopsprijs van winkels liggen. Als dat wel zo was zouden winkels niet aan voorraad kunnen komen namelijk ;). Er zijn best veel verkopers van verzamelingen en weinig serieuse kopers (+/- 150 euro is meestal meer dan wat een beginner/casual speler uit wil geven). Complete verzamelingen leveren (helaas) echt relatief weinig op.

Inderdaad, de enige manier dat je aanzienlijk hoger uit komt is wanneer je kaarten los verkoopt, maar hier staat de extra tijd die dit kost tegenover. Als je op die manier 30 euro meer binnen haalt, maar daar ook 3 uur aan moet besteden met het maken van scans, kopers zoeken, verpakken en ook nog wat extra verzendkosten hebt dan kan je uurloon nog best laag uitvallen. Het gebeurt regelmatig dat verkopers weten dat dit kan, maar besluiten dat ze die tijd beter kunnen besteden.

Hoe dan ook succes, boven de 150 voor het geheel haak ik zeker af. Eventueel zou ik los interesse hebben in 4x Angelic Chorus als ze allemaal van Urza's Saga zijn, de foil Thran Dynamo en de rest afhankelijk van wat voor prijs je daarvoor in gedachten hebt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yrrildur
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 19, 2013 3:44 pm

Re: Verkoop oude kaarten

Bericht door Yrrildur »

De hele verzameling is verkocht, dus topic kan gesloten worden.

Bedankt voor het gebruik maken van de website.
Plaats reactie