Verzameling verkopen

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Raylaxed
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 10, 2013 9:32 pm

Verzameling verkopen

Bericht door Raylaxed »

Ik ben tijdens het opruimen mijn magic kaarten weer eens tegengekomen en denk er toch aan ze van de hand te doen.
Zodoende op internet zitten speuren en dit forum tegengekomen. Ik ga in ieder geval ook nog even kijken wat bijvoorbeeld Nedermagic er voor geeft (wellicht hebben jullie nog een tip voor een andere winkel), maar als ik er iemand blij mee kan maken die een gelijkwaardig bod doet (liefst in de buurt van Den Haag) is dat natuurlijk ook prima.

Het zijn voornamelijk kaarten uit de reeksen:
-Urza's Saga
-Urza's Legacy
-Urza's Destiny
ook uit de omliggende series (tempest, exodus, unglued, etc.) zitten er nog wat leuke kaarten tussen.

Ik heb in Word en Excell de lijsten met kaarten staan. In Word staat alles per serie (en op alfabet), in Excel kan je zelf filteren (staat nu op alle rares). Alle commons en uncommons staan er echter ook in (filter aanpassen).
Er zitten ook nog een aantal Foils tussen (in het wordbestand onderaan een overzicht van de Foils).

Wordbestand: https://docs.google.com/file/d/0B63vqdj ... sp=sharing
Excelbestand: https://docs.google.com/file/d/0B63vqdj ... sp=sharing

Uit de series Homelands, Ice Age en 5th en eerder heb ik alleen enkele mogelijk interessante kaarten in de lijsten staan, verder zijn het volgens mij niet zulke interessante kaarten. Alle kaarten in totaal zijn er in ieder geval meer dan 1.400.

Ik heb vroeger met name met een "elves-deck" gespeeld, met daaromheen wat grof geschut (soms toevoegingen van wit of rood).
De belangrijkste kaarten in dat Deck waren:
-Argothian enchantress (1x)
-Coat of arms (3x)
-Defense of the heart (2x)
-Eladamri, lord of leaves (2x)
-Reflecting pool (1x)
-Rofellos, Llanowar emissary (2x)
-Serra Avatar (1x)
-Yavimaya Hollow (2x)

Voor de complete lijst van alle rares moet je maar even in het Excelbestand kijken (ook bijvoorbeeld nog Sneak Attack)

Vrijwel alle kaarten zien er nog prima uit (ik zou zeggen near mint of slightly played), behalve die van de oudere series (ice age, 4th/5th, en eerder). Bij interesse wil ik wel een aantal foto's plaatsen.

Ik ben er al een tijd uit (denk 1999/2000 voor het laatst de kaarten gebruikt). Bij het uitzoeken van de kaarten en op internet rondneuzen viel mij op dat sommige commons en foils zoveel duurder zijn dan anderen als je ze los moet kopen (denk daarbij aan mother of runes (gewoon als uncommon en als foil), Priest of titania, rancor, en een aantal anderen). Zitten speuren op internet waarom die dan meer waard zouden moeten zijn. Niks over gevonden, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Is dat slechts simpel de werking van vraag en aanbod naar specifiek die kaarten? Of zit er wat anders achter.



groeten,

Raymond Noordam
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door pi »

Hoi Raymond,

Dat is met name vraag en aanbod: zoveel kaarten uit die tijd worden niet meer gespeeld, maar mother wel. Foils waren vroeger ook zeldzamer dan nu en er zijn heel wat jaartjes overheen gegaan waarin er van alles met ze gebeurt kan zijn.

Reken je trouwens niet te rijk, als particulier zal de prijs die je krijgt behoorlijk lager zijn dan wat een winkel vraagt. Hoeveel hoop je zelf te krijgen voor je verzameling? Nedermagic staat trouwens niet toe dezelfde verzameling ook ergens anders aan te bieden.

Mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Raylaxed
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 10, 2013 9:32 pm

Re: Verzameling verkopen

Bericht door Raylaxed »

ok helder verhaal. Met gelijkwaardig bod bedoel ik natuurlijk de inkoop van de winkel en niet de verkoop (dat dat even duidelijk is). Heb inmiddels de inkooplijst van Nedermagic bekeken, staat toch nog best wel een en ander op dat ze inkopen uit die series. Zal ze eens direct contacten of ze interesse hebben. Op de inkooplijst staan wat mij betreft ook heel redelijke prijzen vermeld (tenminste voor die 85% daarvan mag het bij mij de deur uit).

In ieder geval bedankt voor je reactie!

gr.
Raymond
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door pi »

Een ruwe schatting zou trouwens zijn dat ik rond de 100 euro zie bij je rares.

Gebruiker fungi lijkt op zoek te zijn naar een verzameling om over te nemen:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=2&t=4943

Je zou kunnen peilen of hij misschien interesse heeft in jouwe.

Wat voor kaarten heb je trouwens van voor Ice Age/4th?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
fungi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za aug 10, 2013 5:39 pm
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door fungi »

Ik heb het topic gevolgd, maar ik wil klein starten. Zit nog in een oriëntatiefase en de financiën spelen mee. Kan aardig op lopen heb ik begrepen.
Maar dank dat je aan me gedacht heb. :wink:
Heelal, hoe verder men keek, hoe groter het leek (Jules Deelder)
Raylaxed
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 10, 2013 9:32 pm

Re: Verzameling verkopen

Bericht door Raylaxed »

dat eerder slaat op 4th (wat dat betreft vroeger net een paar jaar te laat begonnen). Overigens heb ik daar dan weer niet echt de rares van (waren meer de krijgertjes toen ik begon) en wel ooit los Gaea's Liege gekocht, maar dat is volgens mij tegenwoordig een kaart zonder beduidende waarde. (Als ik iets uit de series daar voor heb zijn het commons, is het nog interessant om dat uit te zoeken, of boeit dat niet zo veel).
Als ik de inkooplijsten invul kom ik op een bedrag tussen de 150 en 175 euro (neem aan dat hun excel goed kan rekenen). Ik heb dan de belangrijkste rares en door hun gewilde commons/uncommons ingevuld. Dat lijkt mij op zich een mooie deal, maar ik zal Fungi eerst nog even peilen.

Thnx voor de info.

gr.
Raymond
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door pi »

Kan zijn dat er nog vrij veel waarde in de (un)commons zit? Dat is best mogelijk rond die tijd (de foil Mother had ik iig nog niet meegeteld en ik zie nog wel een paar kaarten die het wat hoger zouden laten uitkomen). Ik kwam ook wat boven de 100 uit met de rares, maar geef je liever een onderschatting dan een bovenschatting om het realistisch te houden. Onder het motto als je meer geboden krijgt dan wat ik zeg dan zou ik er voor gaan. De indicatie van de Nedermagic buylist lijkt me inderdaad niet zo slecht.

De duurdere (un)commons van voor 4th waren het ook al in die tijd dus ik denk dat je die dan niet cadeau gehad zou hebben.

@fungi: gezien de verzameling waar je naar verwees had ik aangenomen dat je juist groter wilde beginnen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
fungi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za aug 10, 2013 5:39 pm
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door fungi »

pi schreef:@fungi: gezien de verzameling waar je naar verwees had ik aangenomen dat je juist groter wilde beginnen.
Nee, dat berust op een klein misverstand. Het ging mij informatief om het aantal kaarten dat er zijn, terwijl er veel meer aangeboden werden dan er zouden zijn.
Excuus hiervoor. :twisted:
Heelal, hoe verder men keek, hoe groter het leek (Jules Deelder)
Besteborrel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:10 am
Locatie: Rotterdam

Re: Verzameling verkopen

Bericht door Besteborrel »

Hi Raymond, ik heb eventueel wel interesse.Ik ben wel een fan van de Urza's cycle.
Kan ik uit de bovenstaande reacties concluderen dat je richtprijs rond de 150-175eu ligt?
Raylaxed
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 10, 2013 9:32 pm

Re: Verzameling verkopen

Bericht door Raylaxed »

Heb hem net vanmiddag verkocht voor €175 (het is snel gegaan). In ieder geval bedankt voor de interesse en de reacties.
Topic kan gesloten worden.
Plaats reactie