oude kaarten verkopen

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

Hallo,
Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met magic, en heb destijds de bulk van de interessantere kaarten verkocht maar een aantal decks intact gehouden.
Nu ik ze jaren niet aangeraakt heb en geen plaats in de buurt(gouda) weet waar je nog zo kan binnenlopen voor een spelletje magic... wil ik de rest van de interessante kaarten alsnog verkopen.
dus ik ben op zoek naar een interessant bod, of misschien kan iemand me wijzen naar een winkel in de buurt van gouda waar ze nog oude kaarten inkopen?

dit zijn de toppers (volgens mij)

2x savannah (dual land) - revised

2x chain lightning - legends
1x mishras factory - antiquities
1x mishras factory - antiquities italiaans
4x mishras factory - revised
1x ivory tower antiquities
1x strip mine antiquities
1x zuran orb - ice age
2x nevinyrrals disk - 4th
1x nevinyrrals disk - 5th
1x nevinyrals disk - revised
1x sol ring - revised
1x disenchant - beta
1x wrath of god - revised
1x wrath of god 4th ed
3x armageddon revised
1x serra angel revised
1x serra angel - unlimited
2x force spike - legends
1x mountain - arabian nights
1x mox diamond - stronghold

en ga nu op zoek naar het laatste deck dat ik nog zou moeten hebben..

ook zou ik het waarderen als iemand hier wat verwachte waarden aan zou kunnen hangen
Besteborrel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:10 am
Locatie: Rotterdam

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door Besteborrel »

Hi Rob,

Aangezien je voornamelijk oude kaarten hebt zal de staat heel erg meetellen.
Een deel van de genoemde kaarten zul je best gemakkelijk verkopen denk ik, zoals de Savannah's, Chain Lightnings, Mox diamond en Sol Ring, mits ze in goede staat/prijs verhouding zijn.
De Antiquities kaarten in goede staat zijn relatief veel waard, maar er is beperkte vraag naar, meer voor de echte verzamelaar.
Als je het deck dat je nu aan het zoeken bent ook erbij kan zetten kan ik een betere schatting geven voor je.

Zelf heb ik wel interesse in één Savannah en de Strip Mine Antiquities.
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

Bedankt voor jje reactie!
Kan het laatste deck niet vinden nu :( zouden nog minstens 2 savannahs in moeten zitten en 4 beta llanowar elves maar die moet ik maar even vergeten nu.
Wat andere toevoegingen die ik nog wel tegen kwam..

Stuk of 30 lightning bolts, vooral revised, wat fourth en 3 duitse met zwarte rand
Beta land, 10+ mountains, wat plains en wat islands
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door pi »

Staat maakt te erg uit voor dit soort kaarten om er direct een inschatting van kunnen te maken, ook zijn er verschillende versies van de AQ Mishra's Factory en Strip Mine, de duurste is meer dan 2x zo duur als de goedkoopste. Zo op het eerste gezicht zie ik zo'n 200-220 in je eerste post en het klinkt dat je andere deck nog wel wat toe gaat voegen.

Beta land zou mij kunnen interesseren en ook de Arabian Nights Mountain.

Mishra's Factory zat overigens niet in Revised.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

Oh dan moet ik de factatories nog even goed bekijken..
Staat van de kaarten is over het algemeen goed, wel gebruikt maar geen beschadigingen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door pi »

Mijn ervaring is dat de staat vaak erg overschat wordt, zeker door mensen die er al een tijdje uit zijn. Foto's of nog liever scans zouden erg helpen in zo'n geval omdat je dan de potentiele koper gerust stelt. De meeste kaarten met deze leeftijd verkeren niet meer in goede staat en als ze dat wel zo is dan is dat erg goed voor de waarde.

Mishra's Factory heeft 4 versies van Antiquities:

Afbeelding

Linksonder de goedkoopste, dan linksboven, rechtsonder en rechtsboven is de duurste. Voor die rechtsboven zou je waarschijnlijk wel 40-45 kunnen krijgen in heel goede staat, voor linksonder zit je meer aan 10-15 te denken. De andere 2 vallen op ongeveer 17.50 en ongeveer 22.50. Deze prijzen gaan hard omlaag als de kaart beschadigd is, zelfs minime plekjes hebben al invloed. Verwacht overigens niet bij een verzamelingverkoop voor elke kaart gangbare prijzen te krijgen, het voorgaande is bij losse verkoop. Iemand die alles van je koopt verwacht korting omdat hij dan de tijd en moeite in de verkoop gaat steken als dealer, of omdat hij dan kaarten er bij neemt die hij eigenlijk niet zoekt en waar hij dus minder voor over heeft als speler.

Italiaans Antiquities bestaat trouwens ook niet, dat is de Renaissance set en de prijs ligt wat boven een 4th edition kopietje, maar niet in de buurt van Engelse Antiquities.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

heb fotos gemaakt maar geen idee hoe ik deze toevoeg

edit: gelukt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ze zijn alleen wat wazig en worden iets afgeknipt door de site, volledig te zien door de url te volgen
volgens mij toch echt 4th edition factories?
Besteborrel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:10 am
Locatie: Rotterdam

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door Besteborrel »

Heb je meer belang bij een snelle totale verkoop, of de beste prijs?
Los verkopen levert meer op, maar duurt lang voordat je alles verkoopt, en de kleinere kaarten zul je misschien nooit verkopen.
Als je de hele set in énen wil verkopen kan je hem op marktplaats bijvoorbeeld aanbieden.
Niet elk eerste bod gelijk accepteren, maar lekker mensen laten bieden voor een weekje.
Zorg wel dat je voldoende info geeft in je advertentie zoals;
Totaal aantal kaarten, kaartnamen met staat, foto's, eventuele accessoires en dergelijke.

Dat gezegd wil ik je rechter Savannah wel overnemen van je los. En Pi je Beta en Ara Nights landjes.
Misschien kan je die aan ons verkopen voor een nette prijs en de rest aanbieden op marktplaats, maar dat is jouw keuze uiteraard.
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

Inmiddels de andere 2 savannahs gevonden met nog wat kleine kaartjes, zal morgen fotos maken. Snelle totale verkoop heeft mn voorkeur. Maar kan voor hier best een paar dingen los doen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door pi »

Van de foto's wordt duidelijk dat sommige kaarten er best goed uit zien en sommige wat minder. De Chain Lightnings hebben bijvoorbeeld duidelijk plekjes langs de rand. Ook de achterkanten vinden veel mensen belangrijk. Ik blijf geintresseerd in die Basic Landjes.

De Mishra's Factory is de goedkoopste en dat de kaart wat verschoven naar rechts is werkt niet in je voordeel (zoiets is alleen meer waard als hij zo ver verschoven is dat een rand helemaal verdwenen is of erger).

Succes iig.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

hier een nieuwe foto van de dual lands met de andere 2 erbij
en nog wat extra kaartjes en land dat ik erbij vond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door pi »

Ik hou me aanbevolen voor de basics, ik stuur je een PM.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
robgouda
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 27, 2013 8:38 pm

Re: oude kaarten verkopen

Bericht door robgouda »

ok bedankt voor je pm en heb gereageerd.
als er andere zijn die ergens serieus in geinteresseerd zijn stuur dan ook aub een pm
Plaats reactie