4 Wooded Foothills te koop

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Co Wiersma
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 5:20 pm

4 Wooded Foothills te koop

Bericht door Co Wiersma »

4 Wooded Foothills
3 Damnation
1 Arcbound Ravager
1 Chord of Calling
allemaal nog heel mooi.(ik heb er weinig mee gespeeld)

1 Recurring Nightmare
deze vind ik niet zo mooi(heeft iemand anders mee gespeeld) :wink:

Ik stuur liever niks op.
Maar ik kan heel gemakkelijk ergens afspreken in Arnhem, Haarlem of ergens ertussen in.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 4 Wooded Foothills te koop

Bericht door pi »

Aan wat voor prijzen zit je te denken?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Co Wiersma
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 5:20 pm

Re: 4 Wooded Foothills te koop

Bericht door Co Wiersma »

pi schreef:Aan wat voor prijzen zit je te denken?
Sorry, ik heb nog nooit en kaart verkocht aan een particulier. Heb geen idee wat voor prijzen gangbaar zijn.

Zo een Damnation kan ik voor 14 a 15 euro aan een winkelier verkopen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets in de informele handel doet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 4 Wooded Foothills te koop

Bericht door pi »

De goedkoopste die ik in NM staat te koop zie is 12.50, die winkelier biedt je dus een erg goede prijs. Ik zou verwachten dat particulieren dan niet zo heel veel hoger gaan, 15 zou ik zelf vragen als ik Damnations over had. Toevallig was Damnation inderdaad waar ik mogelijk interesse in had, maar ik ga wat die winkelier je biedt niet verslaan.

MagicCardmarket.eu geeft je een aardig beeld van je concurentie. Neem mee dat die verkopers ook nog een percentage aan MCM afstaan en dus in weze nog minder voor hun kaarten krijgen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Co Wiersma
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 5:20 pm

Re: 4 Wooded Foothills te koop

Bericht door Co Wiersma »

Ok bedankt. Ik denk dat ik die Damnations dan maar houd.
Wat is een NM?
Co Wiersma
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 5:20 pm

Re: 4 Wooded Foothills te koop

Bericht door Co Wiersma »

Heb die site even bekeken. Ik denk dat ik dat hele verkopen maar uit m'n hoofd zet.
Evengoed bedankt voor je reactie en de info.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 4 Wooded Foothills te koop

Bericht door pi »

NM staat voor Near Mint, dat is een kaart in bijna perfecte staat. Ik heb hier een artikel geschreven over de verschillende gradaties:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?p=42551

In het algemeen moet een kaart minimaal NM- zijn volgens de gradaties in het artikel wil een winkel hem willen hebben voor de verkoop, al zijn sommige winkels wat minder kritisch (en sommige kritischer). Bij particuliere verkoop hangt het sterk van de koper af, als de kaart niet aan NM voldoet zou ik scans maken, maar als je sowieso ergens af gaat spreken dan is dat misschien minder noodzakelijk (geef natuurlijk wel je eigen inschatting van de gradatie altijd aan).

De verkoop van kaarten is inderdaad geen vetpot. Je moet een groot netwerk hebben om boven het minimum wat te vinden is te kunnen verkopen of je moet de mogelijkheid hebben de kaarten onder de marktwaarde te kopen zodat je nog steeds winst maakt als je voor weinig verkoopt. Winkels kopen vaak in voor rond 50% van hun beoogde verkoopprijs, daar halen die vooral hun winst uit. Particulieren die ook handelen nemen vaak genoegen met een aanzienlijk lagere marge (die hebben ook veel minder onkosten), maar die kunnen vaak ook inkopen voor met winkel vergelijkbare prijzen, dus daar komt de lage particuliere prijs vandaan (trucs zijn bijvoorbeeld verzamelingen opkopen, bij prijsstijgingen winkels zoeken die dat nog niet door hebben en taktisch inkopen en ruilen als je een stijging verwacht). Er is best kennis van het wereldje nodig om behoorlijk te kunnen verkopen, mijn kennis is vrij goed, maar ook ik besluit om mijn kaarten gewoon bij een winkel in te ruilen (natuurlijk als die een behoorlijke prijs geeft) omdat ik gewoon niet genoeg extra kan krijgen zonder er veel tijd in te stoppen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie