Complete verzameling Magic kaarten te koop

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Azriaxx
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: ma apr 21, 2014 1:09 pm

Complete verzameling Magic kaarten te koop

Bericht door Azriaxx »

Hallo Magic helden,

Ik heb een wat apart verhaal. Ik ben namelijk bij het opruimen van mijn kast mijn oude Magic kaarten verzameling tegen gekomen. Niet alleen een verzameling, maar ook heb ik mijn originele deck gevonden (dat nog in van beschermhoesjes zit en waar ik destijds goed mee presteerde). Het probleem is: ik heb er geen ruimte meer voor, ben er al enkele jaren helemaal niet meer mee bezig en heb dus geen idee hoeveel het waard is, of ik er iemand blij mee kan maken en hoe de markt van Magic nu in elkaar zit. Vroeger ging ik elke zaterdag naar de dichtsbijzijnde Magic shop om de dag te slijten met kopen, ruilen en spelen. Dat waren goede tijden, maar helaas is dat bij mij ondertussen wat verwaterd.

Nu dus mijn probleem: ik heb thuis een flinke doos staan met Magic kaarten, mappen, decks, counters, plastic hoesjes en weet ik niet wat, maar ik kan er werkelijk niets meer mee. Nu vragen jullie hier om details, foto's en meer - geheel logische - eisen om de waarde enigszins in te kunnen schatten. Maar ik heb geen idee waar ik dan moet beginnen, wat eventueel van waarde zou kunnen zijn en ga zo maar door. Uiterst vervelend, want ik weet haast zeker dat er mensen zijn die zeker wat kunnen hebben aan deze verzameling. Ik speelde overigens voornamelijk in de tijd van de 'Ice Age' decks (dat kan ik me nog herinneren). Mijn kaarten zijn minimaal zo'n 12/13 jaar oud en een flink aantal is rare/uncommon.

Mijn vraag is: zou er überhaupt interesse zijn in zo'n verzameling hier? Wat willen jullie dan weten? Willen jullie foto's, komen kijken? Ik vind alles prima, als ik maar een goede inschatting kan maken en er een eerlijke prijs voor kan krijgen. Ik verwacht er geen duizenden euro's mee te verdienen, maar het geheel heeft echt wel waarde. Dat had het toendertijd al en dat zal echt niet afgenomen zijn. Ik maak er liever een echte verzamelaar voor een mooie prijs blij mee, dan een klein kind waarvan de ouders toevallig een pakket voorbij zien komen op Marktplaats. Heb er toch enkele jaren van mijn leven erg veel tijd mee doorgebracht en plezier aan beleefd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast erg bedankt voor het lezen en de eventuele hulp! :)

Gr,
Dave (Eindhoven)
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Complete verzameling Magic kaarten te koop

Bericht door Donnie Darko »

Als het nog enigzins gesorteerd is zou het handig zijn om de meest waardevolle kaarten eruit te vissen, dat geeft een goede indicatie. Sommige mensen op dit forum waarderen inderdaad foto's, de staat van de kaarten kan invloed hebben op de waarde. Vooral voor de duurdere kaarten is dat natuurlijk belangrijk.
Je kan ook even op cardsearch.nl of nedermagic.nl kijken voor een indicatie van de waarde (de prijzen die je daar ziet ga je nooit krijgen, maar als een kaart daar bijv. 50 euro waard is weet je wel dat het wat gaat opleveren).
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Complete verzameling Magic kaarten te koop

Bericht door pi »

Donnie Darko schreef:Je kan ook even op cardsearch.nl of nedermagic.nl kijken voor een indicatie van de waarde
Ik denk dat dit slecht advies is. Wat je normaal hiermee bereikt is dat de verkoper gaat denken dat hij op een goudmijn zit. De echte waarde is altijd veel en veel lager dan de winkelwaarde.

Ik moet waarschuwen dat de aanname dat de waarde niet afgenomen zal zijn waarschijnlijk een verkeerde is. Als je rond Ice Age speelde dan ken je vast de kaart Jester's Cap nog wel, 25-30 gulden was daarvoor niet gek. Vandaag de dag vraagt zelfs een dure winkel zoals Nedermagic maar 2.50 euro. De Cap is wel nog steeds een van de duurdere kaarten van Ice Age, dus dat geeft je gelijk een idee van hoe het de set verder is vergaan, voor 4.50 euro is Necropotence, de duurste kaart van Ice Age, van jou. Je kan net geluk hebben, de uncommons Force of Will en Wasteland zijn nu heel veel meer waard dan vroeger dus als je er daar toevallig veel van hebt zit je goed, maar denk vooral niet dat alles wat vroeger duur was dat nog is en dat wat vroeger goedkoop wass dat nog steeds is (Lion's Eye Diamond bijvoorbeeld).

Wat je het beste kunt doen is voorbeelden zoeken van kaarten die vroeger waarde hadden (zeg meer dan 5 gulden en kijk ook even voor de kaarten die ik net noemde) en oude kaarten (<=1994, Legends of eerder als dat je nog iets zegt). De snelste manier om een overzicht te maken is ze onder mekaar leggen zodat alleen de namen zichtbaar zijn en dan een foto maken (voor mensen zoals ik die dit vaker doen is dat ruimschoots genoeg om de kaart te identificeren). Vanaf daar kan ik advies geven voor welke kaarten een detailfoto of scan nodig hebben.

Mocht je een gevoel hebben voor hoeveel rares in de verzameling zitten, ik heb nog nooit een verzameling te koop gezien die meer waard was dan 1 euro per rare en vrijwel allemaal zaten ze hier aanzienlijk onder. Ik gebruik dat altijd als eerste filter: als iemand meer vraagt dan dat kijk ik niet eens.

Zie ook mijn uitgebreide advies voor de in- en verkoop van verzamelingen om je een idee te geven wat gezocht gaat worden:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4995

Eventueel zou ik misschien een bod kunnen doen, maar dit hangt sterk samen met wat in de verzameling zit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Azriaxx
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: ma apr 21, 2014 1:09 pm

Re: Complete verzameling Magic kaarten te koop

Bericht door Azriaxx »

Thanks voor de hulp allemaal, ik zal z.s.m. proberen om wat foto's van de verzameling te maken, zodat jullie wellicht een beeld kunnen vormen!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Complete verzameling Magic kaarten te koop

Bericht door pi »

Succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie