Verzameling verkopen

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
supergoku
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 10, 2014 5:27 pm

Verzameling verkopen

Bericht door supergoku »

Hallo,

Aangezien ik eigenlijk nooit meer magic speel wil mijn verzameling magic kaarten verkopen, ik ben bezig ze in deckbox in te voeren en ik heb nu vrijwel alle rares/uncommons wel gehad en ik vroeg me af wat een realistische vraagprijs gaat zijn, qua conditie heb ik alles op good gezet bij deckbox maar degene die tot nog toe ingevoerd zijn zijn de meeste volgens mij wel near mint(ik heb geen verstand van grading maar de meeste kaarten die ik tot nog toe ingevoerd heb hebben het grootste gedeelte van hun bestaan in hoesjes of mappen gezeten dus er zou niet veel slijtage aan moeten zitten)

link naar deckbox http://deckbox.org/sets/745178

Ik heb naast degene die tot nog toe ingevoerd zijn nog zeker wel een keer zoveel kaarten aan commons en landjes, eigenlijk de enige kleur die vrijwel volledig is ingevuld is groen(mijn favoriete speelkleur destijds en alle groene kaarten zitten dan ook in een map) en de artifacts/dual kleur kaarten. van rood/blauw/wit/zwart zijn bijna alleen de rares/uncommons ingevuld maar heb ik nog een doos vol met commons liggen. Ik kan eventueel de duurdere kaarten binnenkort scannen, is het dan belangrijk de voor en achterkant mee te nemen?

Mijn vraag is wat voor prijs kan ik hier voor vragen redelijkerwijs?

En als bijvraag ik heb ook nog een magic the gathering multomap liggen is dat nog wat waard?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door pi »

Het is in ieder geval handig om hier even naar te kijken:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4995

En voor card grading:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?p=42551

Wat je je voor moet stellen is dat mensen die een verzameling overnemen verwachten een flinke korting te krijgen ten opzichte van de kaarten in de winkel te kopen. Die mensen kopen dan ook kaarten van je die ze eigenlijk niet nodig hebben en die gaan ze echt laag tellen. Ik denk eigenlijk dat je heel veel moeite voor niks aan het doen bent: als ik je kaarten op deckbox op prijs sorteer is eigenlijk alleen de eerste pagina relevant voor een koper, de rest is bijzaak waar ze misschien nog net 5 euro voor over hebben. Ik zou als potentiele koper serieus precies hetzelfde bod doen wanneer ik alleen de eerste pagina zou zien en je aangeeft dat er nog X kaarten bij zitten als wanneer de rest ook beschikbaar is. Sterker, hoogtepunten + X kaarten is waarschijnlijk de betere aanpak voor je, want dan gaan mensen hopen dat er nog iets leuks in verstopt zit dat je gemist hebt.

Gebasseerd op wat ik op deckbox zie zou ik verwachten dat de verzameling ergens rond de 100 euro zou zitten. (In de aanname dat je Gabriel Angelfire's van Chronicles zijn, want dat is veel waarschijnlijker gezien de kaarten die je hebt; kun je me vertellen welk jaartal er op staat?). Ik zou je adviseren om elk bod boven die 100 euro aan te nemen (maar mensen verwachten onderhandeling, dus ga misschien niet meteen op het eerste bod in).

De map is een paar euro waard, niet echt iets bijzonders, tenzij het toevallig een zeldzame is, welke is het? Scans zou ik zeker aanraden, de achterkant is belangrijker dan de voorkant omdat die over het algemeen bepaalt of een kaart op tournooien gespeeld mag worden (maar scan beide). Ik zou adviseren om niet naar pdf te scannen, persoonlijk gebruik ik altijd jpg en om iets donkers (maar niet zwarts) achter de kaarten te leggen. Ik maak mijn scans bv zo: http://magicforums.nl/pi_uploads/Crappies/Crappies1.jpg.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
supergoku
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 10, 2014 5:27 pm

Re: Verzameling verkopen

Bericht door supergoku »

De gabriel anglfire's komen uit 1995(ik had er blijkbaar 4 ingevuld maar ik heb er 3)

Ik heb even een aantal scans gemaakt is dit goed genoeg om eventuele beschadigingen te zien? link naar de plaatjes: http://postimg.org/gallery/1eiib4fq/cfdb3f25/

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En van de map een foto gemaakt:

Afbeelding

Als ik naar die grading link kijk dan denk ik dat ik voor de gemiddelde kaart in mijn collectie waarschijnlijk inderdaad de good rating wel kan geven, gezien de kleine verschillen die aangegeven worden voor de grading zal ik het zelf nooit accuraat kunnen beoordelen en dan neem ik liever een iets lagere grade als uitgangspunt, ik zie niet echt of iet NM+/NM/NM- is, sterker nog het enoge verschil dat ik zoe zie in de scans op die pagina zijn wat witte stipjes tussen nm+ en ex(ik zie geen kras op de scan van de ex kaarten)

Ik denk dan trouwens dat ik alleen de paar rares/uncommons die ik nog niet heb ingevuld afmaak voor deckbox(om te kijken of er nog waardevolle tussen zitten) en dan eens kijken waar ik de verzameling te koop ga zetten, in de buurt van waar ik woon heb ik ook nog een magic/2e hand winkel zitten is het handig om te kijken hoeveel zij ervoor geven of komt dat eigenlijk nooit in de buurt van wat ik eventueel op het internet ervoor zou krijgen?

Nog een vraag trouwens de prijs die deckbox aangeeft is dat meer een winkelverkoop prijs of een richt verkoopprijs(als je de kaarten los zou verkopen) voor mensen zoals ik(of er ergens tussenin natuurlijk)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling verkopen

Bericht door pi »

Die Gabriel Angelfires zijn van Chronicles, niet van Legends. Dat maakt ze in essentie waardeloos, Chronicles is veel te veel gedrukt. De binder is wat ouder, maar ik zou geen grote waarde verwachten gezien de beschadigingen.

Voor de grading kun je er vanuit gaan dat verkoopbaar als NM voor een winkel erg uitmaakt. De Gabriels zouden niet lukken, de andere kaarten alleen als de winkel erg ruim rekent. Je koper zal het verschil waarschijnlijk wel zien als hij weet wat hij doet.

Je zou de winkel kunnen proberen, sommige zijn redelijk, maar het wisselt sterk. Het is wel het minste werk als ze een ok bod doen. Verwacht niet veel hoger van online kopers dan wat de goede winkels bieden, er zijn namelijk relatief weinig kopers en meer verkopers, en je biedt geen heel bijzondere kaarten aan.

Deckbox bouwt op uit online aanbieders hun vraagprijzen. Het is ver van wat je voor een verzameling kunt krijgen. Alleen als je de kaarten los verkoopt zul je wat meer in de buurt komen, maar dan kost het je ook meer moeite en tijd, terwijl veel kaarten niet zullen verkopen wanneer je de juiste kanalen niet kent. Wat je meer kunt verwachten weegt hier meestal niet tegenop.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie