Can you give me a kickstart?

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
schaakspeler
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 24, 2014 8:38 pm

Can you give me a kickstart?

Bericht door schaakspeler »

Hallo iedereen,

Ik ben Louis, 18 jaar en levende in het Belgische West-Vlaanderen. Tot voor kort waren mijn hobbies: games en bordspellen, maar het ziet ernaar uit dat ik MTG ook aan dat lijstje zal mogen toevoegen. Onlangs was ik op een spellenavond hier in de buurt waar twee mensen Magic the Gathering aan het spelen waren. Heb een aantal potjes meegekeken en een spervuur aan vragen losgelaten op die twee mensen. :evil: Thuis de regels online nog wat bekeken en ik denk dat ik de basis wel onder de knie heb nu. Verder online ook nog gekeken om een deckje samen te stellen, helaas voldoe ik aan het cliché van de arme student ... :cry: dus wou ik even beroep doen op jullie gouden hart en hopen of ik misschien wat gratis kaarten zou kunnen bekomen, zodat ik toch een basic deckje zou kunnen bouwen om eens mee te brengen naar de spellenavond. Ik denk dat hier best wel veel mensen commons of uncommons hebben die toch maar stof liggen te verzamelen in een donker hoekje op zolder, hopend op een nieuwe eigenaar die hun vergane glorie zou kunnen herstellen ... I could be that eigenaar :wink:

Laat iets weten mocht je zin hebben om een deel van je passie als oude rot in het vak over te hevelen aan een groentje dat nog in de startblokken staat.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Can you give me a kickstart?

Bericht door pi »

Hoi,

Welkom!

Commons zijn zo'n 5 euro per duizend als je ze aan een winkel verkoopt, uncommons zo'n 7.50 per duizend. Dan komen er nog verzendkosten bij, vermoedelijk zo'n 8 euro voor een relevante hoeveelheid naar België. In weze vraag je mensen dus best veel te doneren (en er zijn vast mensen die wat meer betalen dan winkels). Ik snap de arme student situatie goed, ik ben dat ook geweest en als je langs kwam heb ik nog wel een stapeltje kaarten waar je in uit zou mogen zoeken (kaarten die te beschadigd zouden zijn voor een winkel of niet Engelstalig), maar het zou me te veel kosten om je zomaar wat te sturen. Ik denk dat je een stuk meer kans hebt kaarten te krijgen als je bereid bent de inkoopsprijs van winkels er voor te betalen.

Als je een goede deal zoekt kun je waarschijnlijk het beste kijken of je iemand kunt vinden die stopt met Magic. Of een handelaar met te veel voorraad. Ik weet eventueel wel een aardige Belgische handelaar. Geen garanties natuurlijk, maar ik denk dat die misschien wel een startsetje zou hebben voor een redelijke prijs.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
mtgcards_be
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 11, 2012 12:08 pm
Locatie: Borsbeek (Antwerpen) - België
Contacteer:

Re: Can you give me a kickstart?

Bericht door mtgcards_be »

Louis,

Hier die aardige handelaar uit België ;-)
Ik kan zeker en vast een "instant collection" pakketje voor je maken.

Heb je al kaartjes of is het echt beginnen van scratch?
Om een deck te maken heb je sowieso basic landjes nodig, die kan ik ook voorzien.

Misschien leuk als je wat (bulk) rares hebt ook, kan je ineens wat proberen te traden ofzo?
Bezorg me maar een PM en dan werken we wel iets uit!

Groetjes,
Sven
~ mtgcards.be -- Online MTG winkel in België. Losse kaarten en producten.
schaakspeler
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 24, 2014 8:38 pm

Re: Can you give me a kickstart?

Bericht door schaakspeler »

@Pi Wow, duizend is echt wel veel, met een paar honderd maak je van mij al een gelukkig mens :-) Ik begrijp dat de verzendkosten voor veel mensen waarschijnlijk wel een doorn in het oog zijn, dus de eventuele verzendkosten wil ik wel vergoeden, meer laat mijn budget helaas niet toe. :-( Mocht mensen in de buurt wonen van Tielt (België), kan ik ze eventueel zelf komen ophalen (met de fiets).

@mtgcards_be Ik heb vernomen dat ik landjes gratis kan krijgen in de spellenclub, dus die heb ik niet echt nodig. Aangezien u een professionele handelaar bent vermoed ik dat u ergens tussen de €25 en €75 zal vragen voor zo'n startersset en hoe graag ik het ook zou willen, ik heb het geld er niet voor. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar wat commons en uncommons, waarmee ik wat potjes mtg met vrienden en op de spellenclub kan spelen, om eventueel later dan de collectie wat uit te breiden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Can you give me a kickstart?

Bericht door pi »

Een paar honderd maakt kwa verzendkosten niet zo veel uit, het blijft richting pakketpost gaan. Duizend was meer voor de verhouding en is bij winkels normaal het minimum wat ze daarvoor aannemen, 0.5 cent per kaart klinkt zo vreemd ;). In de Magic wereld, zeker onder mensen die er mee handelen, is duizend kaarten geen heel grote hoeveelheid, maar voor een beginner natuurlijk wel. (Ik ben een beetje een amateur handelaar).

Ik zou Sven even vragen wat hij er voor zou willen, ik denk dat je het wat overschat ;). In mijn ervaring is hij heel redelijk, maar ik kan natuurlijk geen prijsindicatie voor hem geven. Als ze bij de spellenclub gratis landjes hebben zou je daar ook kunnen vragen of ze niet ook een startsetje hebben, met landjes alleen kom je namelijk niet zo ver.

Als je de verzendkosten vergoed wil ik wel even gaan grabbelen in de doos die ik sowieso voor beginners heb liggen, deze bevat te beschadigde kaarten (bulk rares, foils, wat (un)commons) en buitenlandse kaarten, niet veel (un)commons, dus reken daar niet op (ik heb ze wel, maar die liggen niet speciaal apart en dat zou dus een stuk meer uitzoekwerk zijn). Een kleine bijdrage voor een biertje of zo wordt natuurlijk wel gewaardeerd dan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Can you give me a kickstart?

Bericht door pi »

Aangezien je wel een ander topic gepost hebt en niet meer hier neem ik aan dat je geen interesse hebt.

(Misschien ter verduidelijking, te beschadigd is te beschadigd voor een winkel, niet te beschadigd om in een hoesje te spelen.)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie