Verzameling to koop aangeboden

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
remcovh
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 25, 2015 5:00 pm

Verzameling to koop aangeboden

Bericht door remcovh »

Hallo mensen,

Zoals het topic al vermeld wil ik mijn verzameling verkopen, het gaat hierbij om de volgende lijst (https://deckbox.org/sets/1004489?s=i&o=d).
De waarde van de verzameling is 2613 euro. Ik zou dit graag willen aanbieden voor 62% van de waarde (1620 euro).

Mocht je interessen of opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door pi »

Voor geintresseerden, zou je eventueel bereid zijn te onderhandelen? Je moet er denk ik vanuit gaan dat je vraagprijs wat hoog is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
remcovh
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 25, 2015 5:00 pm

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door remcovh »

Ik ben altijd bereid te onderhandelen :).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door pi »

Ik zou mogelijk wel interesse hebben, maar ik heb de komende tijd niet de mogelijkheid om iets te regelen, daarom laat ik hem voor nu lopen. Mocht je hem over een maand niet kwijt zijn wil ik best proberen om tot een deal te komen.

Verdere eventuele handige dingen om potentiele kopers te overtuigen:
- wat is je locatie? (voor het ophalen, of ben je eventueel bereid langs te brengen?)
- heb je foto's? (vooral van de belangrijke kaarten, mensen zullen zoveel NM twijfelachtig vinden, dus foto's zou helpen ze te overtuigen of een duidelijker beeld geven van de werkelijke staat (in mijn ervaring zijn verkopers eigenlijk altijd (te) optimistisch met het inschatten van de staat)
- komen er nog andere dingen bij dan je op deckbox ingevoerd hebt? (mappen, hoesjes, dobbelstenen, bulk kaarten, etc.)

Neem mee dat bij de verkoop van verzamelingen je in weze tijd en moeite bespaart en in ruil daarvoor minder geld ontvangt dan je bij losse verkoop zou krijgen. Je hebt ook concurentie van andere aanbieders van verzamelingen, het is in weze een markt waarin kopers de luxe positie hebben dat er zat aanbieders zijn en ze dus best hun geld ergens anders uit kunnen geven als jouw prijs niet interessant genoeg is. Zeker wat duurdere verzamelingen gaan vooral naar handelaren of mensen die een groot deel los door gaan verkopen. Je had jezelf de moeite van het op deckbox invoeren kunnen besparen want niemand gaat alle kaarten voor vol meetellen en daardoor geeft het je een veel te optimistische indicatie (ik zou niet verder kijken dan de eerste paar pagina's als het op prijs gesorteerd is). In de praktijk wordt bijna alles onder de 2-3 euro als bulk gezien en bij hele grote verzamelingen kan die grens nog wel hoger liggen (bij de verzameling die ik vorig jaar kocht van zo'n 75k-100k kaarten was de verkoper tevreden met alles onder de 5 euro winkelprijs negeren). Natuurlijk kun je geluk hebben en iemand tegen komen die toevallig heel veel van je kaarten graag zelf zou willen, maar die kans is niet erg groot. Ik gun het je natuurlijk wel van harte dat je zo iemand vindt, ik probeer alleen een realistische verwachting te zetten.

Zie ook mijn advies voor (ver)koop van verzamelingen:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4995

(Wat achtergrond, ik ben zelf geen dealer, maar wel veel bezig met Magic handel. Ik heb tot dus ver een stuk of 10 verzamelingen overgenomen, varierend in waarde van tientallen tot duizenden euros. Ik ben op dit forum de beheerder en een van de moderators op het grootste internationale forum dat exclusief gericht is op de Magic handel (QuietSpeculation.com). Ik zou mezelf momenteel meer als een verzamelaar beschrijven die zorgt goed op de hoogte te blijven om de kosten binnen de perken te houden, maar daardoor weet ik er dus wel aardig wat van. Ik heb vrijwel alles wat je in de aanbieding hebt al, maar voor de doorverkoop zou ik wel geintresseerd kunnen zijn als de prijs goed is).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
remcovh
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 25, 2015 5:00 pm

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door remcovh »

Ahh ok, in ieder geval bedankt voor je advies!

- wat is je locatie? (voor het ophalen, of ben je eventueel bereid langs te brengen?)
Dordrecht, en ben bereid het eventueel langs te brengen mits het niet te ver is.

- heb je foto's? (vooral van de belangrijke kaarten, mensen zullen zoveel NM twijfelachtig vinden, dus foto's zou helpen ze te overtuigen of een duidelijker beeld geven van de werkelijke staat (in mijn ervaring zijn verkopers eigenlijk altijd (te) optimistisch met het inschatten van de staat)
Nog niet.. maar op de savannah na zijn ze allemaal wel NM - Slightly Played (mee gespeeld maar goed beschermd). Zal van de duurste kaarten zeker wat foto's uploaden. Mocht je in de buurt wonen kunnen we altijd afspreken om de kaarten te bekijken.

- komen er nog andere dingen bij dan je op deckbox ingevoerd hebt? (mappen, hoesjes, dobbelstenen, bulk kaarten, etc.)
Als ik en de koper tot een eerlijke en leuke prijs kunnen komen zal ik zo veel mogelijk mee leveren (1map, opberg doosjes, fat pack boxes, uncommens en commens)
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb ook wel interesse, mits we idd goed over de prijs kunnen onderhandelen. Wat nu namelijk ook een vertekenend beeld geeft, is dat Deckbox Amerikaanse prijzen weergeeft. Deze liggen over het algemeen een stuk hoger dan Europese (zelfs als je corrigeert voor Dollar vs Euro). Om een voorbeeld te geven: ik heb van de eerste 13 kaarten de Deckbox-pijs vergeleken met de gangbare Europese prijzen en daar zit al een verschil in van bijna 250 euro, dat Deckbox dus hoger uitvalt.

Heb je evt ook een lijst van alles in Excel, of als platte tekst? Dat maakt het wat makkelijker om een schatting te maken.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
remcovh
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 25, 2015 5:00 pm

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door remcovh »

Ahja, dat zal heel goed kunnen :)! maar vond het wel makkelijk het ergens online te hebben staan.

Hier heb je een lijst in xls en csv formaat.
http://we.tl/ooWUov7HeB

Je mag altijd een voorstel doen wat jij denk dat reëel is.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door pi »

Is deze verzameling nog steeds beschikbaar? Zo ja dan zou ik graag willen kijken of we tot een deal kunnen komen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
remcovh
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 25, 2015 5:00 pm

Re: Verzameling to koop aangeboden

Bericht door remcovh »

De verzameling is verkocht!
Plaats reactie