Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Franciscus
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: do nov 26, 2015 4:54 pm

Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door Franciscus »

Beste allemaal,

Is er iemand die me wil helpen. Ik speel al 13 jaar niet meer en ik wil mijn verzameling verkopen, het liefst als geheel. Maar ik heb geen idee wat de verzameling nu ongeveer waard is. Ik heb tijdens de jaren 90 een aantal jaren actief gespeeld. Dat begon zo een beetje ten tijden van de 4th edition. Het grootste deel van mijn collectie bestaat uit kaarten van de 4th edition en later, maar er zitten ook nog wel een flink aantal kaarten van iets daarvoor tussen. In 2002 ben ik definitief gestopt met het kopen van kaarten. De collectie bestaat uit 152 rares, 489 uncommons en ongeveer 1200 commons (grove schatting). Er zit natuurlijk ook een zwik land bij maar ik geloof niet dat daar iemand warm voor zal lopen. Ik heb de collectie opgebouwd aanvankelijk met starters, later met booster en weer later door te ruilen en afzonderlijke kaarten te kopen. Er is nog niets van verkocht, er is dus niet iemand geweest die de leuke kaarten er tussen uit heeft gekocht. De staat van de kaarten is redelijk. Ik heb altijd met deckprotectors gespeeld en in mappen bewaard, maar een klein aantal kaarten waren niet in de beste conditie toen ik ze kocht. Het gros van de kaarten ziet eruit alsof er gewoon enige tijd netjes mee is gespeeld. Dus niet mint. Is er iemand die mij kan helpen aan een redelijke vraagprijs?

Zie de foto's om een beter inzicht te krijgen in de samenstelling van de collectie.

Bij voorbaat dank!

Land
Afbeelding
Rares
Afbeelding
Uncommon
Afbeelding
Common
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door pi »

Ik zal het wanneer ik weer thuis ben nog even beter bekijken, maar denk ruwweg zo'n €180-200, beter als specifiek de Force of Wills en Natural Order nog erg mooi zijn. Dit is aangenomen dat je het als een geheel in 1x kwijt wil.

In jouw geval is losse verkoop van een aantal kaarten sterk het overwegen waard, eerder genoemde kaarten zijn namelijk zo'n 90% van de waarde en Force of Wills zijn als setje van 4 ook goed te verkopen als je een beetje onder de gangbare marktprijs gaat zitten. Sterker, waarschijnlijk zal de koper je verzameling zien als een setjes Forces met bonus omdat het prijsverschil met de rest zo groot is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Franciscus
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: do nov 26, 2015 4:54 pm

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door Franciscus »

Ah oke, bedankt. Nog even een foto'tje van de betreffende kaarten. Is deze foto goed genoeg om iets te kunnen zeggen over de staat.
Dus stel ik verkoop die vijf kaarten apart dan kan ik voor de rest maar zo een €20 vragen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door pi »

Ze ogen netjes, maar de achterkant is belangrijker.

Niet helemaal. Bij losse verkoop trek je kopers die specifiek die kaarten willen, zonder het gedoe van de hele verzameling. Je ontvang dan per kaart meer, maar je bent ook meer tijd kwijt en sommige kaarten zullen niet los verkopen. Bij verkoop als geheel neemt de koper dit over (want vaak zal dat een handelaar zijn of iemand die maar een deel van je kaarten voor zichzelf wil), waardoor die een lagere prijs wil om te compenseren. Voor een verzameling met meer gelijkmatig verdeelde waarde is het niet echt de moeite om van alles los te verkopen, want jij hebt de connecties niet en zo, maar in een geval als deze is het wel de moeite. Door het grote verschil denk ik dat er een goede kans is dat je met meer richting de 250 totaal kan eindigen wanneer je een paar kaarten los verkoopt (en de prijzen heel scherp stelt zodat snel iemand ze zal willen), misschien zelfs nog wat hoger, de markt in verzamelingen is namelijk heel erg in de hand van de koper die gemakkelijk kan wachten op een betere deal, terwijl de losse kaarten markt interessanter is (vandaar dat handelaren, die er van leven, verzamelingen willen, dan kopen ze namelijk in weze goedkoop in). Als je toch los verkoopt zou ik de Burning Wish, Firestorm en Cabal Therapy er ook bij zetten, mogelijk dat iemand daar ook op hapt.

Prijssuggesties wil ik best doen, maar moet nu even verder met andere dingen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Franciscus
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: do nov 26, 2015 4:54 pm

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door Franciscus »

Beste Pi,

Hartelijk bedankt. Nog een vraagje als het mag, ik ben geneigd je advies op te volgen en de top-kaarten afzonderlijk of als set te verkopen, maar wat is de beste plaats om dat te doen? Marktplaats of is er een betere online locatie?

Dit is de achterkant van de kaarten. Een van de Force of Will's heeft wat minimale puntjes aan de onderrand. De staat van de Natural Order is iets minder, deze heeft meer en duidelijk zichtbare puntjes aan de rand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door pi »

Marktplaats is de meest simpele manier, je hoeft namelijk geen geld er voor af te staan. Verwacht wel zeker koopjesjagers. Er zijn alternatieven, maar ik zou het eigenlijk in jouw geval gewoon daar proberen want dat gaat goed genoeg werken. De plekjes wil je in de advertentie duidelijk aangeven, maar ze zijn niet zo extreem dat er een heel groot punt van gemaakt zal worden. Ik zou de beschadigde Force als EX+ beschrijven en de Order als EX, dat is aan de kritische kant, maar dan krijg je daar geen gedoe over. Het beste kun je ze denk ik in verschillende advertenties zetten (per kaartnaam), waarbij je in elke aan geeft dat je meerdere kaarten hebt die in andere advertenties staan. Biedt een kleine korting als iemand ze allemaal overneemt.

Kwa prijzen zou ik het volgende adviseren:

Naam - Vraagprijs (per stuk) - Minimum (= ruimte om te zakken als ze willen onderhandelen) - Normaal (= wat zou je ongeveer vragen als je de tijd neemt)

Force of Will (NM) - 55 - 50 - 65
Force of Will (EX+) - 50 - 45 - 57.50
Natural Order (EX) - 20 - 16 - 25
Cabal Therapy - 4.5 - 3.5 - 5.5
Burning Wish - 4.5 - 3.5 - 5.5
Firestorm - 4.5 - 3.5 - 5.5

Persoonlijk doe ik vrij veel met bulk, als je wilt kunnen we kijken of we daar een deal voor kunnen maken? Ik zou denken zo'n 30? Als je de 3 goedkopere kaarten van hierboven liever niet los probeert wil ik die er nog wel bij nemen voor 7.50.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Franciscus
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: do nov 26, 2015 4:54 pm

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door Franciscus »

Beste Pi,

Hartelijk dank voor je evaluatie en tips! Wat betreft de bulk van mijn verzameling, gezien de geringe waard, overweeg ik die toch maar te houden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik wil graag weten wat mijn verzameling ong. waard is.

Bericht door pi »

Zou ik altijd overwegen, ik ruil zelf veel voor bulk rares, dan tel ik ze 10 cent elk, bij uncommons en commons heb je het over 5 per 1000 ongeveer. Veel is het dus zeker niet waard. Mocht je ze toch weg willen doen hou ik me aanbevolen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie