Verzameling te koop

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
MrAlecTricity
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di jul 26, 2016 11:00 pm

Verzameling te koop

Bericht door MrAlecTricity »

Hallo!

Het is tijd geworden voor mij om mijn MTG-verzameling te verkopen. Deze bevat +/- 1800 kaarten waarvan 877 commons, 370 uncommons en 357 rares uit de sets van Mirrodin tot Dissension. Alle kaarten zijn in Near Mint / Excellent conditie. Alle "belangrijke rares en uncommons" zijn zeker Near Mint. Er zitten enkele zeer mooie kaarten tussen, oa

- Shockduals als Godless Shrine (2x), Steam Vents (2x), Blood Crypt (2x), Watery Grave (1x)
- Legendary Lands als Oboro, Palace in the Clouds (2x), Miren, the Moaning Well (2x), Mikokoro, Center of the Sea (1x), Shizo, Death's Storehouse (2x), Minamo, School at Water's Edge (3x), Eiganjo Castle (2x), Boseiju, Who Shelters All (2x)
- Veel gezochte / waardevolle rares als Engineered Explosives (1x), Mind's Eye (1x), Kokusho, the Evening Star (1x), Gifts Ungiven (5x), Goryo's Vengeance (1x), Tendo Ice Bridge (1x), Dark Confidant (1x), Leyline of the Void (5x), Orzhov Pontiff (3x), Infernal Tutor (4x)
- Sterke uncommons als Ghostly Prison (3x), Remand (4x), Spell Snare (4x) en Shattering Spree (1x)

De volledige lijst is bijgevoegd als Google Sheet. De belangrijkste kaarten zijn met een groene achtergrond aangeduid. Ik heb geen idee van de waarde van de set, maar ik heb dit op verschillende plaatsen gepost en zal zien wat er op me afkomt. Doe dus gerust een bod dat je fair lijkt.

Hier vind je de lijst: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

EDIT: correcte benaming shockduals gebruikt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling te koop

Bericht door pi »

Hoi!

tip: dat zijn geen dual lands (scrubland), dat zijn shockduals (godless shrine).

Je hebt geen idee van de waarde, maar precies alles wat enige waarde heeft is gehighlight, inclusief kaarten die toendertijd niet zo bijzonder waren? ;) Het werkt vaak beter om een richtlijn te geven, dit kan je eigen inschatting zijn, of het hoogste bod wat je tot nu toe hebt gehad. Punt is dat geintresseerden graag willen weten of je een realistisch idee van de waarde hebt. Niet dat ze een redelijk bod doen en blijkt dat je zo'n beetje winkelwaarde verwacht zeg maar. Een fototje van een volgens jou EX en een volgens jou NM kaart zouden ook handig kunnen zijn, in mijn ervaring overschatten veel verkopers de staat van hun kaarten en het verschil in prijs tussen EX en NM is al snel 15-20% en bij grotere verschillen in staat wordt het nog erger.

Gebasseerd op wat je in je post noemt zou ik ruwweg verwachten dat je verzameling zo in de buurt van 200-250 euro uit zal vallen. Ik zou misschien geintresseerd kunnen zijn, maar alles wat je noemt heb ik, dus dat zou enkel voor de doorverkoop zijn (lees: het moet een goede deal voor me zijn).

Veel succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MrAlecTricity
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di jul 26, 2016 11:00 pm

Re: Verzameling te koop

Bericht door MrAlecTricity »

Hallo!

Bedankt voor de reactie! En voor de correctie ivm de shockduals, ik heb het ondertussen in de originele post aangepast.

Misschien had ik me beter moeten uitdrukken :) . ik heb wel een idee van de prijzen van de individuele kaarten (vandaar de highlights), maar ik heb geen idee hoe zich dat vertaalt in de waarde van de set als geheel. Winkelwaarde verwacht ik dus zeker niet. Commons en de meeste uncommons zijn praktisch niets waard, dus de prijs wordt bepaald door de waarde van de rares en enkele felbegeerde uncommons. Verder is het mijn bedoeling om dit als 1 set te verkopen, ook al verlies ik er dan op. Alleen heb ik dus eerlijk geen idee wat er dan doorgaans voor zo'n set gegeven wordt. Vandaar dat ik dit ook op enkele websites en fora geplaatst heb. Ik zal biedingen die ik krijg vermelden in deze post.

Ik heb ook een foto van enkele kaarten van dichtbij bijgevoegd. Ruim 95% van de collectie ziet er zo uit, dus echt wel NM denk ik. De kaarten waarmee gespeeld is, hebben altijd in stevige sleeves gezeten en de andere waren opgeborgen in stevige deckboxen of mappen.

Als je nog vragen zou hebben, stel gerust.

Foto Steam Vents: https://www.dropbox.com/s/mgfudwo9t1a3z ... 4.jpg?dl=0
Foto Godless Shrine: https://www.dropbox.com/s/dtvpavz4ud5dw ... 5.jpg?dl=0
Foto Royal Assassin: https://www.dropbox.com/s/yikanl32ou29h ... 6.jpg?dl=0
MrAlecTricity
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di jul 26, 2016 11:00 pm

Re: Verzameling te koop

Bericht door MrAlecTricity »

Hallo!

Even ter info, ik heb zonet een bod gekregen via 2dehands.be van 300 euro. Ik heb de persoon al laten weten dat ik nog afwacht tot maandag (om er een weekend over te laten gaan). Als ik dan geen hoger bod ontvangen heb, verkoop ik de set. Als er mensen geïnteresseerd zouden zijn om een hoger bod uit te brengen, graag wel ineens met minimum 10 euro verschil, zodat ik niet de huidige hoogste bieder moet contacteren voor een verschil van 1 of 2 euro :)

Bedankt voor het nuttige advies alleszins dat ik op dit forum heb gevonden! Dit gaat vlotter dan ik had verwacht.

Fijne avond nog!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzameling te koop

Bericht door pi »

Hoe zien de achterkanten van de kaarten er uit? Vaak geeft dat een beter beeld dan de voorkant omdat achterkanten meer slijten doordat de kaart daar op ligt. Misschien kun je hetzelfde doen voor een kaart die je EX noemt?

Ik denk dat dat een zeer goed bod is, voor mij is het iig niet interessant daar overheen te gaan.

Had je de adviezen voor de verzameling verkoop gezien?
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=5459
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie