Verkoop en waarde verzameling

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
wonderboy494
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma aug 08, 2016 3:26 pm

Verkoop en waarde verzameling

Bericht door wonderboy494 »

Hoi allemaal,

Ik heb van een vriend een kleine verzameling kaarten gekregen waarmee ik maar moest zien wat ik zou doen. Nu ben ik van plan om iemand anders er blij mee te maken Het betreft tussen de 150-200 kaarten welke allemaal netjes in een hoesje zijn bewaard. Het betreft deels het Odyssey tournament pack. Ook zijn er land kaarten en normale speelkaarten in. Zou dit eventueel nog interessant zijn voor iemand of kan ik het beter weggooien.

Groeten
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop en waarde verzameling

Bericht door pi »

Dat is moeilijk in te schatten op basis van je beschrijving, maar de kans is aanwezig dat het (vrijwel) niets waard is. Kaarten uit de tijd van Odyssey hebben rechts in het midden op de voorkant van de kaart een set symbool, dit symbool is zwart voor commons, zilver voor uncommons en goud voor rares. De commons zijn sowieso niet echt veel waard. Bij de uncommons uit die tijd kunnen kaarten van een paar euro zitten en rares kunnen een paar tientjes zijn. Mogelijk zitten er ook oudere kaarten bij, uit 1998 of eerder, bij deze kaarten is er geen set symbool of een set symbool dat altijd zwart is. Als laatste kun je nog glimmende kaarten hebben, foils genaamd. Misschien is het te doen om een foto te maken waarop de namen van de kaarten zichtbaar zijn (ze mogen verder over elkaar liggen, zoiets als dit) van de uncommons, rares, oudere kaarten en foils? In dat geval kan ik je met bijna volledige zekerheid vertellen hoeveel het nog waard is en in hoeverre het interessant zou kunnen zijn. Voor 150-200 kaarten moet dat wel met 1-2 foto's lukken aangezien de genoemde kaarten waarschijnlijk zeldzamer zijn in de verzameling: het me zou verbazen als het er meer dan 30 zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie