1600 magic kaarten verzameling te koop

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Sander de kok
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: do nov 24, 2016 9:47 pm

1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door Sander de kok »

hoi
ik heb een verzameling via via verkregen en wil de graag verkopen.
nou heb ik als leek bijna geen verstand van deze spel en kaarten dus alle info die ik krijg is zeer welkom.bij intresse mag u mij pm sturen voor info over de kaarten of foto's.
groet sander
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door pi »

Hoi Sander,

er worden wel eens op vergelijkbare manier pogingen gedaan om mensen hun contactgegevens te verkrijgen. Nou ben jij vast ten goeder trouw, maar het zou handiger zijn als je de informatie hier post want alles wat je via de telefoon door kunt sturen kun je ook gewoon online zetten en dan hoeft er geen twijfel te zijn bij geintresseerden.

Je kan eventueel hier kijken voor tips bij de verkoop:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=5459

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Sander de kok
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: do nov 24, 2016 9:47 pm

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door Sander de kok »

dankje pi voor je reaktie!heb het bericht inmiddels aangepast.
ik heb intussen van een handelaar een bod gekregen van wel 23 euro.
als mensen mij informatie willen geven over hoe het werkt en wat goed verkoopbaar is ben ik al een eind geholpen want ik heb 0,0 verstand van dit spelletje of kaarten.
daarbij doe ik liever een speler er plezier mee dan een handelaar.
gr sander
TheFlippedTable
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: do aug 25, 2016 12:35 pm
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door TheFlippedTable »

Hoi Sander, misschien een goede tip: er zijn apps voor android, misschien ook ios die kaarten kunnen scannen. Hij zoekt dan meteen de kaart op en de prijs die hij ongeveer waard is.
Ik denk als je er een avondje in steekt dat je een beter idee kunt hebben van de waarde.
Er zijn namelijk een aantal ERG dure kaarten, beetje jammer als je die voor 23 euro verkoopt :)

Je houdt gewoon je mobiel boven de kaart en hij ziet welke het is :) Een vriend van mij weet de naam van de app. ik heb hem even een berichtje gestuurd en zal de naam hier nog even posten als ik antwoord heb
TheFlippedTable
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: do aug 25, 2016 12:35 pm
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door TheFlippedTable »

De app heet "scryglass" hoor ik net. Maar je kunt ook kijken of je kaarten ziet met een oranje goud of zilver tekentje rechts onder de artwork.
Waarschijnlijk zijn dat de kaarten die het meest waard zijn dus die zou je kunnen opzoeken op bijvoorbeeld www.magiccardmarket.eu
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door pi »

Hij heeft me wat foto's gestuurd, helaas is de schatting van de handelaar wel ongeveer de buurt waaraan hij moet denken.

Het grote probleem met een app als scryglass gebruiken is dat je de prijzen met een flinke korrel zout moet nemen. In de praktijk zul je voor een verzameling alleen maar een beetje in de buurt komen van de prijzen van winkels als je alles los weet te verkopen en zeker voor de minder populaire kaarten gaat hier veel tijd en moeite in zitten. Mogelijk kun je dan van de geboden 23 zo'n 35-40 maken, maar ben je wel de tijd kwijt van het op een veilingsite plaatsen, inpakken en meerdere tochtjes naar de brievenbus. Als je dat uit gaat rekenen eindig je waarschijnlijk nog onder het minimum uurloon in Nederland (vergeet ook niet de €4.50 die scryglass kost). Dit wordt nog lastiger als de app alleen prijzen voor NM kaarten aangeeft en de kaarten dat in de praktijk niet allemaal zijn. Voor een dure verzameling zou ik zeker aanraden om de duurste 5-10% van de verzameling zo te verkopen, maar in dit geval is wat het extra oplevert ten opzichte van wat hij in 1x kan krijgen (mijn bod was hoger, namelijk 30 euro*) gewoon niet echt de moeite.

* Ik heb goede contacten, realistisch gezien zal ik waarschijnlijk 40-45 kunnen krijgen zonder er veel werk in te hoeven stoppen, maar die contacten heeft hij niet en zal hij ook niet kunnen krijgen doordat ik ik een veel betere deal krijg omdat ik al veel met ze handel. Dit is waar ik mijn marge uit haal. Ik heb aangeboden dat als hij langs komt met de verzameling ik ook even door de rest die niet op de foto stond ga neuzen om te zien of ik niet meer kan bieden. Dit klinkt misschien vreemd: dan moet ik meer betalen voor hetzelfde, maar aan de ene kant geloof ik in eerlijkheid en aan de andere kant zie ik het als goede reclame: als hij tevreden is met de deal dan vertelt hij dat aan anderen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TheFlippedTable
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: do aug 25, 2016 12:35 pm
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door TheFlippedTable »

pi schreef:Hij heeft me wat foto's gestuurd, helaas is de schatting van de handelaar wel ongeveer de buurt waaraan hij moet denken.

Het grote probleem met een app als scryglass gebruiken is dat je de prijzen met een flinke korrel zout moet nemen. In de praktijk zul je voor een verzameling alleen maar een beetje in de buurt komen van de prijzen van winkels als je alles los weet te verkopen en zeker voor de minder populaire kaarten gaat hier veel tijd en moeite in zitten. Mogelijk kun je dan van de geboden 23 zo'n 35-40 maken, maar ben je wel de tijd kwijt van het op een veilingsite plaatsen, inpakken en meerdere tochtjes naar de brievenbus. Als je dat uit gaat rekenen eindig je waarschijnlijk nog onder het minimum uurloon in Nederland (vergeet ook niet de €4.50 die scryglass kost). Dit wordt nog lastiger als de app alleen prijzen voor NM kaarten aangeeft en de kaarten dat in de praktijk niet allemaal zijn. Voor een dure verzameling zou ik zeker aanraden om de duurste 5-10% van de verzameling zo te verkopen, maar in dit geval is wat het extra oplevert ten opzichte van wat hij in 1x kan krijgen (mijn bod was hoger, namelijk 30 euro*) gewoon niet echt de moeite.

* Ik heb goede contacten, realistisch gezien zal ik waarschijnlijk 40-45 kunnen krijgen zonder er veel werk in te hoeven stoppen, maar die contacten heeft hij niet en zal hij ook niet kunnen krijgen doordat ik ik een veel betere deal krijg omdat ik al veel met ze handel. Dit is waar ik mijn marge uit haal. Ik heb aangeboden dat als hij langs komt met de verzameling ik ook even door de rest die niet op de foto stond ga neuzen om te zien of ik niet meer kan bieden. Dit klinkt misschien vreemd: dan moet ik meer betalen voor hetzelfde, maar aan de ene kant geloof ik in eerlijkheid en aan de andere kant zie ik het als goede reclame: als hij tevreden is met de deal dan vertelt hij dat aan anderen.
Ja, dat is waar. Zelf moet ik zeggen dat ik het wel leuk vond om een aantal oude kaarten te verkopen via MKM. Postkantoor dichtbij en gaaf om te zien wie ze koopt (opzoeken op google maps). Dan zie als adres een woning aan het strand in portugal, of een flat in parijs of een wijk in griekenland :)
Maar inderdaad, qua uurtarief ga je er niks op verdienen en als kaarten niet NM zijn dan gaat de prijs ook al snel omlaag. Het blijft toch een hobbie :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 1600 magic kaarten verzameling te koop

Bericht door pi »

Er is best goed aan te verdienen hoor, maar alleen op hoger niveau: de mensen die voor vele duizenden per maand verkopen. Je hebt dan veel kennis nodig, goede contacten of een bekende naam en veel tijd. Ik heb wel eens een collectie gekocht die een goede basis zou zijn voor een kleine winkel, daarmee was het misschien wel haalbaar geweest om zoiets op te starten, maar, dan moet je wel meer van zulke collecties vinden om het gaande te houden of accepteren dat het lang duurt voor alles verkocht is. Eigenlijk alleen mensen die al in zekere mate in het wereldje zitten wanneer ze besluiten te stoppen kunnen dit succesvol doen. Zelfs dan is de afweging tussen het naar een bevriende handelaar brengen en een leuk prijsje maken of het op commissie basis laten verkopen en aan de andere kant het zelf doen er eentje die al snel uitvalt in de richting van liever meer tijd hebben dan meer geld. Persoonlijk, en ik voldoe aan alle eisen, zou ik waarschijnlijk ook het liever in 1x kwijt zijn of het door iemand anders laten verkopen omdat als ik eenmaal de beslissing zou hebben genomen te verkopen ik er ook vanaf wil zijn. Ik zou alleen tegen het probleem aan kunnen lopen dat mijn verzameling te groot is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie