Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi)

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Entropy
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 20, 2017 5:43 pm

Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi)

Bericht door Entropy »

Ik heb een verzameling van een paar duizend kaarten. Het gaat voornamelijk om Unlimited - Mirage kaarten, met een paar kaarten uit eerdere of latere sets. Daarnaast zit er een complete Collectors edition bij, volledig mint of nm.

Voordat ik begin met een volledige inventarisatie, wil ik in eerste instantie weten of hier interesse in is. Ook de waarde die je eventueel voor de collectie of individuele kaarten wil geven.

De kaarten zijn meestal goed onderhouden in mappen of hoesjes, behalve ontelbare hordes met commons of sommige geruilde kaarten.

Ik zal alvast een voorschot geven:
(Latere series heb ik vele malen meer en dus ook veel meer rares)

Alpha
Bad Moon
Swamp

Beta
Library of Leng
Fireball (worn)

The Dark:
Feldon's Cane
Maze of Ith!
Bar's Cage
Fountain of Youth x2
Living Armor
Necropolis
Reflecting Mirror
Runesword
Sorceress Queen
Ashes to Ashes x6
Word of Binding x3
Grave Robbers
Tormod's Crypt
Safe Haven
Wand of Ith
Witch Hunter x2
Dust to Dust x3
Book of Rass x2
Bone Flute
Coal Golem
Diabolic Machine
Skull of Orm x3
Standing Stones
Tower of Coireall
War Barge
Bog Imp
Inquisition
Marsh Gas
Murk Dwellers
Deep Water
Drowned
Erosion
Ghost Ship
Giant Shark
Merfolk Assasins
Riptide
Brothers of Fire
Fire Drake
Fissure Goblin Caves
Goblin Digging Team
Goblin Hero
Goblins of the Flarg
Goblin Rock Sled
Goblin Shrine
Inferno
Exorcist
Festival
Fire and Brimstone
Holy Light x2
Miracle Worker x2
Morale
Tivadar's Crusade
Carnivorous Plant
Elves of the Deep Shadow
Gaea's Touch
Scavenger Folk
Dark heart of the Wood x2
Marsh Goblins
Scarwood Goblins x2
City of Shadows

Legends:
Carrion Ants x2
The Abyss x2!
Hell's Caretaker
Fallen Angel x2
Karakas!
Rubinia Soulsinger
Horn of Deafening x2
Sprit Link
Giant Slug
Syphon Soul x2
Undertow
Blazing Effigy
Glyph of Destruction
The Brute
Hunding Gjornersen
Lord Magnus

Unlimited:
Wheel of Fortune x3
Sorceress Queen
Demonic Tutor x2
Power Surge
Dragon Whelp
Bad Moon x3
Nether Shadow x2
Hypnotic Specter
Jayemdae Tome x3
Ivory Tower x3
Mahamoti Djinn x3
Swords to Plowshares
Serra Angel
Fastbond
Island Sanctuary
Wrath of God

Antiquities:
Gate to Phyrexia x2!
Phyrexian Gremlins x2
Strip Mine
Feldon's Cane
Ivory Tower
Millstone
Drafna's Restoration
Dragon Engine
Ornithopter
Tablet of Epityr
Mishra's Workshop

Arabian Nights
Shahrazad!
Dandan
Unstable Mutation
Desert
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door pi »

(Sorceress Queen zit niet in The Dark en niet in Unlimited, Ivory Tower zit ook niet in Unlimited, dit doet vermoeden dat je mogelijk niet goed naar de sets hebt gekeken)

Het meeste van wat je noemt is niet zo heel belangrijk op de totale waarde, maar het volgende wel:
- Collector's Edition
- Alles van Alpha en Beta
- Maze of Ith en City of Shadows
- The Abyss en Karakas
- De meeste rares die daadwerkelijk van Unlimited zijn, een paar van de Uncommons die van Unlimited zijn (Revised zou veel lager zijn)
- Gate to Phyrexia, Strip Mine en Mishra's Workshop
- Shaharazad

De variatie in prijs hiervoor is enorm en met name sterk afhankelijk van de set en staat van de kaarten (en eventueel de taal voor Legends en The Dark: Italiaans is veel minder populair). Ik zou daarom scans / foto's toevoegen zodat potentiele kopers kunnen zien dat je eigen inschatting van de staat goed is (je zou niet de eerste verkoper zijn dit het sterk overschat). Aangenomen dat alles zo mooi is als je zegt dan denk ik dat je zeker €3000+ kunt verwachten. Wat de verkoop wat onhandig maakt is de Collector's Edition set: omdat deze niet op tournooien gespeeld mag worden heeft deze een behoorlijk ander publiek dan de rest van je kaarten. Ik zou in ieder geval sterk overwegen om deze gescheiden te verkopen. Verdere losse verkoop zorgt dat je een betere prijs kunt krijgen, maar ook dat je er meer werk van hebt. In de meeste gevallen adviseer ik dat niet te doen, maar omdat hier duidelijk de meeste waarde is geconcentreerd in een paar kaarten (de Alpha Blood Moon, de 2 The Abyss, de Mishra's Workshop en de Shahrazad, eventueel wat van de Unlimited rares) is dat misschien wel een goed idee (om vervolgens dan de rest nog steeds als verzameling te verkopen).

Ik zou mogelijk interesse kunnen hebben, maar dan moet ik eerst meer zien.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Entropy
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 20, 2017 5:43 pm

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door Entropy »

Ja ja, i know, late reactie. Prioriteitenchaos.

Ik heb foto's gemaakt van de kaarten die je noemde en sommige andere kaarten als illustratie. Het verschil tussen Unlimited en Revised is mij niet 100% duidelijk, daarom ook daar wat foto's van gemaakt. Van deze kaarten heb ik nog een ruime selectie, maar niets spectaculairs. De collectors edition is Mint!. Er zijn maar een kleine handvol kaarten waarmee ik daadwerkelijk gespeeld heb van die collectie en daarom een foto als voorbeeld van gespeelde kaarten uit die set.
Ik heb liever alles in 1x, dan losse verkoop. Maar dat is wel afhankelijk van de prijs die ik ervoor krijg.

"https://" 1drv.ms/f/s!Au7VD3876D7ZhDnEIA3AdAVQm8a5 (aanhalingstekens weghalen)

Dit is de link naar de foto's.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door pi »

Ik geloof niet in er doekjes omheen winden, sorry als ik wat direct ben.

Geen van de kaarten is van Unlimited (Unlimited is donkerder van kleur en heeft een soort 3d effect naast de witte rand die Revised niet heeft: http://archive.wizards.com/global/image ... ic1_en.jpg). Ook ogen veel van de kaarten aanzienlijk slechter dan ik op basis van je beschrijving gehoopt had. De 2 IE kaarten lijken flink beschadigde achterkanten te hebben, maar, mogelijk heeft dit te maken met de belichting (de randen ogen slecht, maar ook een beetje vreemd). Voor de andere kaarten is duidelijker te zien in wat voor staat ze verkeren. De Mishra's Workshop is op zijn best EX, de Sharazad EX+, de Karakas FN, de Bad Moon EX en de The Abyss-en EX en FN (kijk hier voor uitleg van die afkortingen: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?p=42551). Dit op basis van de foto's, in persoon kan het nog wel eens slechter uitvallen omdat niet alles altijd goed te zien is (krassen, indrukken, vouwen, waterschade, etc. kan nog wel eens lastig te zien zijn).

Ik zou je een bod op het geheel willen doen als dat je voorkeur heeft, maar dan wil ik wel meer inzicht hebben in de staat van de International Edition kaarten omdat als die wel NM/M zijn ze ongeveer de helft van de waarde vertegenwoordigen, terwijl in de staat waarin die je toont lijken te verkeren dat een heel stuk omlaag gaat (de kaarten die je toont horen ook gelijk bij de duursten van de set).

Waar woon je ergens?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Entropy
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 20, 2017 5:43 pm

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door Entropy »

Dat plaatje maakt het verschil goed duidelijk, thx :)

En beter direct, dan weet ik waar ik aan toe ben, haha. Karakas ben ik het niet mee eens, de rest snap ik. De IE kaarten zijn nog ongebruikt in hun doos, die kan je hier thuis bekijken. Buiten 1 MOX zijn alle Moxen en Black Lotus ongebruikt. De 2 IE kaarten op de foto zijn zo goed als de voorkant. De achterkant zal idd belichting zijn.

Je kan mij een e-mail sturen voor contactgegevens. (pom_the_myth@hotmail.com)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door pi »

Het maakt niet zo veel uit of jij het met de inschatting eens bent, een potentiele koper gaat namelijk bieden aan de hand van hoe diegene de kaart inschat. De witte plekjes op de achterkant van de Karakas bevinden zich meer naar het midden van de kaart en het zijn er best veel, voor mij maakt dat de kaart automatisch lager dan EX. Ik probeer je slechts aan te geven wat je kan verwachten.

Ik vraag naar waar je woont (woonplaats) omdat andere geintresseerden dat misschien ook wel willen weten. Ik zal je een mailtje sturen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Entropy
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 20, 2017 5:43 pm

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door Entropy »

Ah ok. Ik woon in Utrecht.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop individueel of gehele collectie (Alpha - 5th Edi

Bericht door pi »

De collectie is verkocht (ik heb hem dinsdag opgehaald).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie