Yawgmoth's Bargain + Words of Worship

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Yawgmoth's Bargain + Words of Worship

Bericht door Yodaboy »

Spreekt denk ik voor zich. Je betaalt 1 leven met Yawgmoth's Bargain mag dan een kaart pakken. dat doe je echter niet want betaalt 1 mana om zo 5 leven te krijg. Je kan dit eindeloos blijven doen. Je moet dan echter wel genoeg mana hebben. Oneindig mana is dus oneindig leven. Maar met een gemiddeld deck moet je hiermee toch zeker 25 leven per beurt mee kunnen krijgen. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je de bargain heb kunnen casten gok ik zomaar dat je hier wel meer dan 25 leven per beurt mee kan krijgen... :D, maar ja, het is wel een redelijk efficiente combo, nu alleen hopen dat je tegenstander niet meer damage kan doen, je millt, met poison counters wil winnen of iets nog meer exotisch wil gaan doen. Ik denk niet dat de combo goed genoeg is in het formaat waarin ie legaal is helaas.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:Ik denk niet dat de combo goed genoeg is in het formaat waarin ie legaal is helaas.
Weet dat het geen toernooi-waardige combo is. Maar dat is bijna geen van de combó's die ik hier post. :lol: Ik speel bijna alleen casual en in dat type zijn dit soort combo's wel leuk. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Oy,

ik weet niet hoe jij casual speelt, maar de meeste casual groepen die ik ken houden de type 1 b/r list aan, en dat bargain restricted is vind ik vooral een probleem met je combo.

mazzel

pi
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Dan speel je dus gewoon T1 Classic... als je echt Casual speelt, stoor je je niet aan banned/restricted..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ken maar 1 iemand die zich daar niet aan stoort, en die speelt praktisch nooit meer, da's van een hele hoop mensen die ik ken die spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Hmm, ik raad het toch aan. Anders springen de earthcraft decks weer uit de grond.

Enne @ combo: Rector?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Anonymous schreef:Oy,

ik weet niet hoe jij casual speelt, maar de meeste casual groepen die ik ken houden de type 1 b/r list aan, en dat bargain restricted is vind ik vooral een probleem met je combo.

mazzel

pi
Waarom zou dat een probleem zijn? Ok, minder kans om hem te spelen. Maar met Academy Recor en Tutors moet dat toch geen probleem zijn? Ok, die zijn de combo niet waard. Maar toch. :)

Ik houd me trouwens wel keurig aan de banned/restricted lijst hoor. :) Speel in mijn Stasis deckje ook maar één keer Black Vise, één keer Ivory Tower en één keer Gush. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ivory tower is niet restricted.

ik zou de combo alleen in een deck gebruiken waar je al beide kaarten zonder de combo ook zou spelen en de combo alleen mooi meegenomen is als ie per ongeluk ligt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ivory tower niet restricted?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nope, NIET restricted, zo goed is ie ook niet hoor, nou, dan gain je maar een beetje levens, nou en? Hij is in geen enkel formaat restricted, hooguit banned omdat ie niet in een legale set zit voor het formaat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:ik zou de combo alleen in een deck gebruiken waar je al beide kaarten zonder de combo ook zou spelen en de combo alleen mooi meegenomen is als ie per ongeluk ligt.
Helemaal mee eens. Is niet de moeite om een heel deck omheen te bouwen. :) Ivory Tower is niet restricted nee, je had gelijk. Had ff op Crystal Keep gekeken en daar staat hij inderdaad niet in het lijstje van restricted/banned kaarten. Toch vind ik hem wel goed. In mijn Stasis deckje krijg ik meestal toch zo'n 5 tot 10 levens per beurt (met Spellbook op tafel). Moet je nagaan als ik er 4 zou hebben liggen. Maar goed ik (we) drijven een beetje van het onderwerp weg. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ok, weer on topic dan:
Per keer dat je de combo uitvoert betaal je 1 leven en krijg je er 5. Netto krijg je er dus 4. Dan vind ik het best knap als je met deze combo 25 levens in 1 beurt krijgt. 4 levens voor 1 mana is best aardig maar ik zou toch eerder gaan voor de 4 kaarten voor 1 mana. Dan ziet de combo er opeens een stuk beter uit en kun je vast wel iets vinden tegen die poison counters of gewoon tegen je tegenstander. :-)

David
Plaats reactie