1st turn kill(s)?

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Je bent niet af als je library leeg is.

Je bent af op het moment dat je een kaart moet pakken en dat niet meer kan.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja dat weet ik, je bent pas "dood" op het moment dat je in je draw step niets meer te pakken hebt, maar het ging over een millig kaart dus ik gaf een beter voorbeeld, met een hogere kans berekening en een kleinere kans op falen :) (of te wel een betere mill combo :P) dat milling uberhaupt geen 1st turn kill is is een totaal ander verhaal :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Bericht door Zuberi »

altx schreef:Je bent niet af als je library leeg is.

Je bent af op het moment dat je een kaart moet pakken en dat niet meer kan.
Oooh ok, duidelijk, 1st turn kill kan dan idd niet wat Saint zegt...
Mja wel grappig, wie weet heb ik het ooit :P ik heb die kaarten namelijk in mijn deck

Edit: Typo
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

turn 0 kills? hoe gaat dat dan?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

0 turn kill is als je het moet beschrijven je opponent killen als hij zijn eerste beurt speelt (jij moet het spel dus niet beginnen maar je opponent), dit alles regelen voor zijn draw phase, bijv. een Gemstone Caverns, exile een Simian Spirit Guide of een een Elvish Spirit Guide, Tap de Gemstone Cavern voor een blauwe mana (dit doe je allemaal voor je tegenstanders upkeep) Speel een Flash en stop een protean hulk het spel in, betaal de Flash cost niet en laat protean hulk naar de graveyard gaan. Je mag nu voor een converted mana cost van 6 of lager creatures uit je deck halen (let op in magic staat {X} gelijk aan 0) haal dan 4 Disciple of the Vault uit je deck, dan 4x Shifting Wall dan 4x
Phyrexian Marauder deze gaan automatisch dood want je betaald er niets voor. Nu triggered de ability van de 4 Disciple of the vault dus 4x1 damage voor elke creature die de graveyard in ging, er gaan er totaal 8 in dus dat maakt 32 damage :) nog voor je oppenent zijn eerste land neer kan leggen (flash is tegenwoordig trouwens restricted, dus wel te doen maar wel moeilijk :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

meestal pak ik geen kaart als ik begin, maar verder klopt het ja.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik bedoelde zijn draw phase xD er staat toch niet dat hij een kaart pakt?:)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Saint schreef:nog voor je opponent zijn eerste kaart kon drawen
In zijn eerste beurt pakt hij geen kaart, dus of je verwijst naar een kill voor de tegenstander in zijn 2e beurt een kaart pakt (wat dus niet per se een turn 0 kill is), of je verwacht dat ie een kaart pakt in zijn eerste beurt, hetgeen illegaal is en judge roepen is dan misschien een handigere manier om in beurt 0 te winnen. Hoe dan ook suggereer je iets wat niet helemaal klopt in verband met de discussie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Oh shit dat had ik niet gezien dat is een typo, had ik zelf niet eens gezien, nee je trekt geen kaart als je de beginnende speler bent. Sorry had niet door dat ik het verkeerd getikt had, ik dacht dat je het over de draw phase had (welke wel langs komt maar waar niets gebeurt).

Edit: Heb het ge-edit in "Voor hij zijn eerste land neer kan leggen" :P zo moet het goed zijn :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Die wordt dus de eerste beurt geskipt... kom je dus niet in..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie