combo

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

combo

Bericht door promp!$ »

boomerang + magma giant
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ziek, gewoon ziek!!! Badabroken...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zoals Dragonheart al probeert aan te geven is dat niet echt een bijzondere combo. Ik zou het zelf geen eens een combo noemen wat dat betreft. Als je het nou herhaaldelijk zou kunnen doen of zo (bv umbiliucus of capsize ipv de boomerang) met een hoeveelheid damage die wat meer uit maakt (crater helion) dan zou het misschien intressant zijn.

Wat je in een combo zoekt is een resulterend effect dat beter is dan de losse kaarten. Als je een tweede kaart moet spelen om de eerste opnieuw te spelen haal je nergens echt voordeel aangezien het je een kaart kost en eentje oplevert. Leg je er de umbilicus bij ipv de boomerang dan heb je iets wat je "oneindig" vaak kunt herhalen en wat je geen extra kaarten meer kost. Zie je het verschil? Veel mensen zouden ook dit niet onder een combo verstaan, maar synergie noemen.

Vaak verwacht men ook een sterk effect van iets dat een combo genoemd wordt. Aluren + cavern harpy + soul warden/raven familiar/etc. Heeft bv als effect oneindig leven/oneindig kaarten pakken. Kamahl, fist of krosa + plaguebearer heeft als effect herhaaldelijk een landje slopen voor BG (geanimeerde landjes hebben een casting cost van 0), kamahl + goblin sharpshooter doet datzelfde zelfs voor G. Het life deck draait rond bepaalde creatures oneindig vaak targetten met de abilities van nomad's en-kor of shaman en-kor. Deze creatures hebben allemaal een ability die hun toughness groter maakt als ze getarget worden. Dit creature wordt dan gesacrifeced aan bv worthy cause of animal boneyard. resultaat: oneindig leven.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

om toch een beetje verder te denken in die lijn: Magma Giant + Oni of Wild Places... Beide rood en geen kaart kwijt.

(Maar nog steeds geen combo en behoorlijk duur in cc).
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

LOL,

Terwijl ik naar mijn bericht kijk (incl. de Aether vial signature) bedenk ik me dat Oni of wild places + Magma Giant +Aether vial (met 6 counters) meer op een combo begint te lijken...

Maar ik sluit me aan bij PI en Dragonheart
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

2 priest of gix
1 magma giant
1 anarchist
1 living death
1 living death of anarchist

Genoeg mana om te starten, eventueel iets om levens mee te gainen, bv highway robber.

Voor de liefhebber: death in hand, 1 chist in play, rest in yard, speel death, eerst chist, dan 2x priest, laatste giant, en repeat. Met extra death ipv chist vergelijkbaar uitvoeren.

Als we dan toch bij magma giant blijven he ;).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Even kijken of ik het volg hoor...

Je speelt Living Death om 2x Priest of Gix, een Anarchist en een Mamga Giant in het spel te halen. Met de Anarchist haal je de Living Death terug naar je hand, de Priests zorgen voor mana om de Living Death opnieuw te spelen en de Magma Giant maakt je andere creatures dood zodat die weer in de graveyard liggen. Dan speel je de Living Death opnieuw om de Magma Giant in de graveyard te leggen en je andere creatures terug te halen. De Priests maken weer mana en de Anarchist haalt de Living Death weer terug. Dan speel je de Living Death opnieuw om de Magma Giant in play te brengen en je andere creatures naar de graveyard... Maar dan, hoe gaat het verder?

Er is trouwens nog een klein probleempje:

Priest of Gix
{2}{B}
Creature -- Minion
2/1
When ~this~ comes into play, if you played it from your hand, add {B}{B}{B} to your mana pool.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ah ja, natuurlijk, de priest had errata gehad :(. Ik zat met een combo in mijn hoofd die vroeger ooit werd geberuikt, voor die errata, en ik vermoed dat daar ook iets in zat om de creatures aan te kunnen saccen, goblin bombardement of zo.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie