Eeuwig Leven combo

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Eeuwig Leven combo

Bericht door rtkronald »

Hallo, ik was een potje magic aan het spelen toen ik zelf per ongeluk een eeuwige live gain combo maakte.

Je hebt de volgende kaarten nodig:

AfbeeldingAfbeelding

--> je speelt Soul Warden
--> je speel thougthweft trio en sacced een kithkin
--> je speel nog een thoughtweft trio en sacced je 1e thoughteft trio
--> je speel nog een thoughtweft trio en sacced daarme je 2e thoughtweft trio, aangezien de 2e dan weg is mag je je 1e weer terug doen, omdat de eerste in het spel is moet je weer iets saccen, dus sacc je de 3e, dan komt de 2e weer in het spel en sacc je daarmee weer de 1e, zodat de 3e weer terugkomt. enzovoort enzovoort. en aangeizen soul warden in het spel ligt krijg je eeuwige leven.

--> deze combo lijkt misschien wat moeilijk te doen omdat je 3x thoughtweft trio nodig hebt, maar in een kithkin deck speel je bijvoorbeeld ook met Kithkin warbringer 4x --if this comes into play you may search your library for a kithkin card and put it onto the top of your library-- en als je Momentary blink ook 4x hebt -- remove target creature from the game and put it back into play-- kan je Kithkin warbringer meerdere keren gebruiken om die kaarten op te zoeken.

Nog even voor de duidelijkheid:

-- je hebt thoughtweft trio Nummer 1 opliggen
--Je speelt Thoughtweft trio Nummer 2 je sacced nummer 1

-- Je speelt Thoughtweft trio Nummer 3 je sacced nummer 2, nummer 1 komt terug


-- Nummer 1 komt terug, hiermee sacc je nummer 3, nummer 2 komt terug
-- Nummer 2 komt terug, hiermee sacc je nummer 1, nummer 3 komt terug
-- Nummer3 komt terug, hiermee sacc je nummer 2, nummer 1 komt terug
---Begin nu weer bij -- Nummer 1 komt terug.


nu is mijn simpele vraag, is dit inderdaad een combo of gaat dit op wat voor manier dan ook tegen de regels in?
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

dat werkt inderdaad. het geeft je oneindig veel leven, maar wat nog meer is: je kan je beurt oneindig laten duren, met alle gevolgen vandien :)
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dit is een combo. Het is echter een omslachtige combo aangezien je er 5 kaarten voor nodig hebt (Warden, 3x Trio en een ander beest).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kunt je beurt niet oneindig laten duren, in de praktijk spreek je af hoe vaak iets gebeurt, en dan ga je verder met het spel.

Overigens werkt je combo met elk creature met champion die een kopietje van zichzelf kan remove. ik zou in ieder geval nog wat meer van deze spelen die hetzelfde kunnen om je deck consequenter te maken. Bv changeling titan of changeling hero, deze beide hebben het extra voordeel dat ze de warden kunnen pakken als het random extra creature, waardoor je een kaart minder nodig hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Bericht door rtkronald »

Changeling hero ga ik idd 4x erbij gooien, hij is elke vorm, dus handig in kithkin deck en heeft ook nog lifelink.
dus dan heb ik 8 kaarten voor de combo, en 4 kaarten om deze kaarten op te zoeken en 4 kaarten om meerder malen op te zoeken -- momentary blink --
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Bericht door rtkronald »

Dan heb ik nog een vraag, want ik probeer dan nog wat kaarten hierbij te zoeken, zijn er nog andere kaarten zoals soul warden? dat als het in het spel komt ik iets krijg of mag etc. graag in een Wit Kithkin deck,.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Bericht door rtkronald »

denizz schreef:angel's feather
met deze combo speel je geen spells, ze komen alleen steeds terug in het spel, dus daar krijg je geen levens voor
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad. Wat ik zou doen is groen er bij, dan krijg je essence warden en changling titan om je mogelijkheden voor de combo te verdubbelen. Ook kan je mana dan wat lekkerder lopen met kaarten als selesnya sanctuary, wall of roots of llanowar elf of kun je creatures spelen die graag in en uit het spel gaan, zoals wall of blossoms, carven caryatid of wickerbough elder. Als laatste krijg je toegang tot kaarten als worldly tutor, eladamri's call of summoner's pact.

Al vraag ik me een beetje af of dat deck niet te veel op de combo zou focussen. Maar dat is misschien iets om uit te proberen.

Je hebt in wit overigens ook nog auriok champion.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je kunt het denk ik beter houden bij een Kithkin deck dat in de eerste plaats aggresief is, maar tevens een kleine combo heeft. Er zijn namelijk andere decks die dat lifegain ding beter doen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Bericht door rtkronald »

ja ik denk dat ik een deck om zo'n combo heen ga maken en me kithkin deck in stand houd, want die is al goed op zich.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat ik meer met dragonheart mee zou gaan. Je combo heeft vrij veel kaarten nodig en is niet bijzonder snel. Hij is leuk voor ergens bij, maar niet goed genoeg om op te focussen.

Wat je ziet is dat combo decks vaak heel redundant zijn, of heel erg focussen op de paar kaarten die nodig zijn te pakken te krijgen. Als je combo te groot is dan laat hij te weinig ruimte over voor bescherming en zoeken. Redundant komt daarbij in de plaats van het zoeken bij het eerste type combo.

jouw deck zou misschien onder redundant vallen, maar, dan speel je 8 1 mana creatures en belangrijker, 8 4 of 5 mana creatures en daarbij verschillende creature zoekers (0, 1 of 2 mana gok ik). Je deck gaat zo al snel alle kanten op voor wat betreft mana denk ik. Daarnaast moet je een paar van de kaarten 3x pakken wat je vooral tegenwerkt, want dan ga je dus toch nog het zoeken nodig hebben (3 van 8 kaarten op de 60 moeten pakken is niet zo´n heel grote kans om snel te doen).

Kortom, allemaal signalen om nog eens goed na te denken over of het deck wel de moeite waard is om tijd aan te besteden. Mijn gok, nee, te traag.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Oy,

ik denk dat ik meer met dragonheart mee zou gaan. Je combo heeft vrij veel kaarten nodig en is niet bijzonder snel. Hij is leuk voor ergens bij, maar niet goed genoeg om op te focussen.

Wat je ziet is dat combo decks vaak heel redundant zijn, of heel erg focussen op de paar kaarten die nodig zijn te pakken te krijgen. Als je combo te groot is dan laat hij te weinig ruimte over voor bescherming en zoeken. Redundant komt daarbij in de plaats van het zoeken bij het eerste type combo.

jouw deck zou misschien onder redundant vallen, maar, dan speel je 8 1 mana creatures en belangrijker, 8 4 of 5 mana creatures en daarbij verschillende creature zoekers (0, 1 of 2 mana gok ik). Je deck gaat zo al snel alle kanten op voor wat betreft mana denk ik. Daarnaast moet je een paar van de kaarten 3x pakken wat je vooral tegenwerkt, want dan ga je dus toch nog het zoeken nodig hebben (3 van 8 kaarten op de 60 moeten pakken is niet zo´n heel grote kans om snel te doen).

Kortom, allemaal signalen om nog eens goed na te denken over of het deck wel de moeite waard is om tijd aan te besteden. Mijn gok, nee, te traag.

mazzel

pi
Dus jij zegt dat hij geen deck om deze lifegain combo moet bouwen.
Dragonheart schreef:Je kunt het denk ik beter houden bij een Kithkin deck dat in de eerste plaats aggresief is, maar tevens een kleine combo heeft. Er zijn namelijk andere decks die dat lifegain ding beter doen.
Ik zeg dat hij het kithkin deck niet om de combo moet bouwen omdat er andere combo's zijn die het lifegain ding beter doen.

Kan het zijn dat we eigenlijk hetzelfde zeggen?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien de reden dat ik begon met "ik denk dat ik meer met dragonheart mee zou gaan". Ik wilde wat meer toelichten waarom hij die keuze zou moeten maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Bericht door rtkronald »

Deze combo is idd erg traag,

maar met de juiste kaarten kan je het spel lang uitrekken tot je de combo hebt, je kan beginnen met iedergeval 8x de 1/1 lifegainer, ook neem je wat destroy kaarten zoals Unmake, verder een aantal walls of iets dergelijks waardoor je het spel lang kan laten doorgaan.
De tegenstander heel de tijd tegenhouden tot je de juiste kaarten hebt. Een aantal hele sterke creatures in je deck zijn natuurlijk ook belangrijk om uiteindelijk je tegenstander te verslaan.
Plaats reactie