kleine combo

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

kleine combo

Bericht door fastdealer »

in beurt 2 had ik 1 mountain en 1 swamp op het veld liggen
en deze kaarten had ik onder anderen in mijn hand:

-1x book burning
-2x dark ritual
-1x dread return

dus ik speelde eerst 2x dark ritual, hierdoor had ik 5 zwarte mana in mijn mana pool en ik tapte 1 mountain waardoor ik ook 1 rode mana had.

nu speelde ik book burning op mezelf en met geluk zat er flameblast dragon tussen. Daarna deed ik dread return en nu had ik flameblast dragon in het spel

zo heb je dus in beurt 2 één flameblast dragon

wat ook leuk is is dat als je een stuk of 4 hele goede monsters met book burning in je graveyard heb liggen dat je in plaats van dread return, living end gebruikt (moet je nog wel 3 beurten wachten) daardoor gaan alle monsters in het veld dood en je krijgt alle goede monsters die je met book burning uit je deck hebt gegooit.
(zo kun je in 1x 3 draken op het veld leggen)


wat nog leuker is, is als je nadat je living end gebruikt in de 2 beurten daarna dat je moet wachten nog 1, 2 of 3 x book burning op je zelf gebruikt (moet je die wel met toeval in je hand hebben)
Zo kun je in 1x stuk of 10 goede monsters in het spel hebben, en dan win je meestal wel



ik heb die allereerste met dread return 1 x meegemaakt en die met living end en één bookburning 1x
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

als je nou buried alive of entomb gebruikt ipv de book burning dan weet je zeker wat er in je yard ligt en heb je geen 2e kleur nodig. Een kaart als exhume, animate dead of reanimate kan dan voor je de juiste kaart in play leggen. In plaats van living end zou je ook living death kunnen proberen.

Ik zou overigens geen van dit alles combo noemen, eerder synergie. De kaarten doen namelijk gewoon waar ze voor bedoelt zijn. Op het moment dat je met je living death na je buried alive een eternal witness en 2 priest of gix in play legt is het pas een combo (je gained B per iteratie en kan dit zo vaak doen als je wilt mits je iets vindt om aan te sacrificen, goblin bombardement bv).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

Erg bedankt voor je tips,

en nee het is niet echt een combo maar de 2 kaarten werken wel goed op elkaar

fast
Plaats reactie