combo met zwart

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

combo met zwart

Bericht door roboroach1ik »

hallo,

ik had per toeval een leuke combo ontdekt.
nu vraag ik, vinden jullie hem goed?? ik heb hem zelf in een zombie deck zitten.

hoe gaat hij ter werk.

1)zorg dat je veel creaters in je graveard hebt liggen VOOR je Sutured Ghoul speelt. zijn effect is dat je aan X aantal creaters moet verwijderen voor zijn aanval+defence. je hebt er 9 liggen. die verwijder je.

2)dan speel je Cabal Coffers. je betaalt er 2, en tapt hem, dan krijg je 1 swamp voor elke swamp je al hebt, doe je dat 2 keer. dan heb je ongeveer 30 smwamps liggen.

3)speel Nightmare Lash leg hem op Sutured Ghoul dan hbe je dus ongeveer een 40/40 monster met trample.

je kan dan met cabal coffers je manna nog een ker verdubbelen dus iedere beurt kan je hem sterker laten worden.

Sutured Ghoul
http://sales.starcitygames.com/cardscan ... _ghoul.jpg

Cabal Coffers
http://www.findmagiccards.com/GF/USC/MT ... CERS1.jpeg

Nightmare Lash
https://www.coolstuffinc.com/images/Pro ... e-Lash.jpg

wat vinden jullie ervan??

grtzz rob
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: combo met zwart

Bericht door altx »

roboroach1ik schreef:(...)
2)dan speel je Cabal Coffers. je betaalt er 2, en tapt hem, dan krijg je 1 swamp voor elke swamp je al hebt, doe je dat 2 keer. dan heb je ongeveer 30 smwamps liggen.
(...)
Ik wil je feestje niet verzieken, maar op dit punt ga je (gruwelijk) de mist in.

Een zwarte mana is wat anders dan een swamp. Een swamp levert zwarte mana, maar zoals je ziet, kan er ook op andere manieren zwarte mana gegenereerd worden (die je in dezelfde fase weer uit moet geven omdat je anders mana burn krijgt). En je had het ook kunnen zien aan het "you control" gedeelte, want iets dat je controlled, is iets dat fysiek op tafel ligt. Als jij 5 swamps als landjes hebt liggen, dan en slechts dan control je 5 swamps.

Met wat jij doet, heb je alleen maar veel mana (die je dus ook nog eens gelijk weer uit moet geven), maar nog steeds niet meer swamps.

Verder lijkt het mij stug dat je het twee keer kan doen (hoe kun je iets tappen dat al getapt is?). Je hebt 2 Cabal Coffers liggen, bedoel je?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

je kan hem daarna tog weer untappen, en je bedoeld dus als je er manna van die kaart krijgt je hem ook gelijk weer moet uitgeven??
!today is a good day to die!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

roboroach1ik schreef:je kan hem daarna tog weer untappen,
Als ik het zo lees, lijkt het alsof je het twee keer in dezelfde beurt wil doen. En dat gaat dus niet, als je er maar 1 hebt liggen.

en je bedoeld dus als je er manna van die kaart krijgt je hem ook gelijk weer moet uitgeven??
Inderdaad. Basisregel 1: Een landje is wat anders dan een mana. Je mana pool is als het ware je portemonnee. Als je een landje tapt, komt er 1 mana in je portemonnee. Met die kaart (Cabal Coffers) kun je ook mana aan je portemonnee toevoegen. Maar vervolgens moet je alles in je portemonnee in dezelfde phase uitgeven. (Een beurt bestaat uit 5 phases: beginning, 1e main phase, combat, 2e main phase en end.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

ok, dat van die phases snap ik, ik wist aleen nooit het verschil tussen je manna pool en je landjes, dus als je cabal coffers tapt, moet je die manna ook gelijk weer uitgeven, duss dat kan niet bij nightmare lash, weet je toevallig of er wel zo'n kaart bestaat waarbij je dus meer zwarten landjes krijgt.

grtz
!today is a good day to die!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

roboroach1ik schreef:ok, dat van die phases snap ik, ik wist aleen nooit het verschil tussen je manna pool en je landjes, dus als je cabal coffers tapt, moet je die manna ook gelijk weer uitgeven, duss dat kan niet bij nightmare lash, weet je toevallig of er wel zo'n kaart bestaat waarbij je dus meer zwarten landjes krijgt.

grtz
Dan zou het ofwel een kaart moeten zijn waarmee je landjes in je library mag opzoeken, ofwel een kaart waarmee je een kaart die al in het spel is, in een swamp kan veranderen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

ok, van die kaarten hbe ik er wel zat, bedankt ervoor;)
dus je weet niet dat er een kaart estaat waarmee je je landen kan aanvullen zonder dat je in je deck hoeft opo te zoeken
!today is a good day to die!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

roboroach1ik schreef:ok, van die kaarten hbe ik er wel zat, bedankt ervoor;)
dus je weet niet dat er een kaart estaat waarmee je je landen kan aanvullen zonder dat je in je deck hoeft opo te zoeken
Landjes zijn fysieke kaarten, dus je zal die kaarten ergens vandaan moeten halen... Uit je library, uit je graveyard, overnemen van je tegenstander, maar ze komen niet helemaal uit het niets... ;-)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

ok, dus gewoon uit je deck is het makkelijkste en voor de goedkoopste kaarten
!today is a good day to die!
Plaats reactie