Oblivion ring + vedalken mastermind

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

???
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dragon's ???'s spreken voor zich, er is al een paar keer duidelijk uitgelegd waarom het wel werkt, ik doe het nog is:

1. Velkan word gespeeld en zijn "into battle ability triggered"
2. Terug naar de hand.
3. Zijn "leaves battlefield" triggered.

Nu komt dit dus allemaal op de "stack" en gaat "resolven".

1. "leaves battlefield" resolved, dus de kaart die je exiled komt terug, maaaaaarr je hebt nog niets ge-exiled dus deze gaat in rook op.
2. Kaart gaat terug naar de hand.
3. Exile een kaart naar jou keuze.

Het werkt dus wel (resolven gaat dus zeg maar precies contra), ik zag het in het begin ook niet maar als je even doordenkt en aan de volgorde van de stack denkt klopt het en werkt het prima.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Mournbringer
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 08, 2010 3:10 pm

Bericht door Mournbringer »

Ok, ik dacht dat het niet ging omdat je de ability niet kon activeren op een spell dat nog niet helemaal in de battlefield was. Op die manier zou de eerste stack al afgerond zijn. Een permanent die je target moet dus niet in de battlefield zijn (zoals een lightning bolt).
Srr voor het misverstand.
Njoy,
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat je misschien een paar dingen door elkaar haalt. Het belangrijkste om op te merken bij de ring is dat de spell oblivion ring alleen maar als resultaat heeft dat er een enchantment in het spel komt.

Wanneer dit gebeurt is dan heeft dat enchantment een triggered ability die zegt "als ik in het spel gekomen ben dan ga ik een permanent weg toveren". Dit is een ability die dan op de stack gaat.

Aangezien deze ability de stack gebruikt kun je er ook op reageren door bijvoorbeeld de ring terug naar je hand te doen met bijvoorbeeld vedalken mastermind. Als je dit doet dan gaat deze ability op de stack bovenop de andere ability. Wat het laatste op de stack gaat resolved eerst en als er verder niks gedaan wordt dan gaat de ring naar je hand.

"Maar", zegt de ring, "ik heb nog een ability, als ik het spel verlaat moet ik wel terug geven wat ik weg getovered heb!". Deze ability gaat dan ook op de stack bovenop de eerste ability die daar nog steeds op ligt. Weer gebeurt er verder niks en resolve je eerst hetgene dat het laatst op de stack ging. Je probeert dus het geremovede permanent terug te geven. Hetgeen niet lukt omdat er nog niks geremoved was.

Op dit punt resolve je uiteindelijk de eerste ability en remove je een permanent. Aangezien er geen ring meer in play is om dat permanent terug te geven blijft dat permanent weg.

In ieder geval klopt de laatste regel uit je post niet, een permanent die je target , bv met zoiets als vindicate, moet wel degelijk in het spel zijn. Is het dat niet dan kun je hem nog niet targetten met zulke spells.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Mournbringer schreef:Ok, ik dacht dat het niet ging omdat je de ability niet kon activeren op een spell dat nog niet helemaal in de battlefield was. (...)
Een "enters the battlefield" ability triggert op het moment dat de betreffende kaart in zijn geheel binnen de battlefield is.

Een spell wordt dus eerst een permanent en dan triggert de "enters the battlefield" ability. En niet andersom.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

volgens mij al duidelijk uitgelegd, hier kwam mijn vraag van wanneer een spell een permanent wordt ook vandaan, aangezien dat gebeurt voor de comes in to play ability is het wis en waarachtig een permanent tegen de tijd dat die ability triggert.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Is iemand van jullie soms toevallig zelf "judge"?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij mijn weten niet. Hoezo de vraag?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

kweenie wat een judge is :p
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de officiele scheidsrechters op magic tournooien. Er zijn 5 judge levels, naarmate je hoger komt zijn er minder mensen die dat level hebben. Er is maar een handjevol level 5's.

Sommige mensen vinden het belangrijk dat als ze een antwoord op een regel vraag krijgen het van een judge komt zodat ze zeker kunnen weten dat het klopt. In theorie een aardig streven, maar in de praktijk hebben judges het ook wel eens fout en benaderen veel ervaren spelers het niveau van beginnende judges. Pas wanneer je echt ingewikkelde of vreemde situaties hebt zou ik een judge er bij willen. In dat geval weet ik die wel te vinden.

Het onderwerp van dit topic is op een schaal van 1 tot 10 kwa moeilijkheid, waar 1 de meest simpele vragen omvat en 10 tot discussies leidt onder level 5's, hooguit een 3. Ik denk dat ik zelf tot wat ik als niveau 6-7 schat wel aardig kan redden en ik denk dat wel meer van de ervaren spelers hier dat lukt. Voor meer ingewikkelde vragen is er altijd #mtgjudge op EFnet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

hier hebben we een judge die maarten noemt.
Ik vroeg het me eigenlijk gewoon af

@pi dank je voor de uitleg van de verschillende niveau's wist ik helemaal niet ^^, zijn er in België of Nederland eigenlijk lvl 5's?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Totaal off topic maar hoe word je eigenlijk judge? Is er een examen voor ofzo? Is het überhaupt een betaalde baan (lijkt me wel maar? (en even wat anders kan je ergens via I-net toevallig een DCI nummer aanvragen? Want ik vroeg het hier laatst maar ze hadden geen idee lol (klein toernooitje buiten DCI om).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Het hoogst wat ik in ons land kon vinden was een level 4, volgens een artikel van februari dit jaar zijn er maar 4 level 5's. (http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... sd10/blog2)

Eerst ga je wat helpen op tournooien. Random taken uitvoeren, simpele vragen beantwoorden en zo. Als ze het idee krijgen dat je een officiele judge kunt zijn dan wordt gevraagd of je de test wilt doen. Het is niet betaald.

Bij mijn weten kun je altijd op DCI tournooien ene DCI nummer aanvragen. Ik heb geen idee of er andere methodes zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ok thanks :) Wat judge betreft vind ik het wel belachelijk dat ze niet betaald worden, voor niets gaat de zon op, vooral voor de hoeveelheid informatie ze moeten bezitten (een voetbalscheidsrechter krijgt toch ook betaald xD). Maar goed dat is mijn mening, ik ben niet zo voor vrijwilligerswerk.

Wat een DCI nummer betreft, kun je die niet gewoon via internet opvragen? Dat zou mij het simpelst en laagdrempligst lijken, vandaar dat ik het vroeg :) ik zou er wel 1 willen hebben maar zou aan me god niet weten bij wie ik moet zijn om er 1 te halen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Judges krijgen wel speciale promo-kaarten, dus helemaal voor niets is het nu ook weer niet..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie