Oblivion ring + vedalken mastermind

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Oblivion ring + vedalken mastermind

Bericht door Chaos »

Hey

Ik heb een vraagje of deze combo werkt.
Dus de vedalken mastermind ligt al reeds in 't spel, ik speel oblivion ring en in response met zijn "comes into play" trigger, bounce ik de kaart naar m'n hand. Dit triggered zijn "leaves play" ability, maar er is geen permanent geremoved, dus er kan geen permanent terug naar 't spel komen. En dan laat je zijn "comes into play" ability resolven zodat de kaart verdwijnt
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Werkt niet,
When Oblivion Ring leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control.
hij is al in het spel geweest want hij moet eerst op de battlefield komen om te triggeren, daarna verlaat hij hem dus gaat de kaart weer terug naar je tegenstander
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Werkt wel degelijk.

Op het moment dat Oblivion Ring de battlefield in komt, triggert zijn "enters the battlefield" ability en target je de permanent die je wil exilen.

Als reactie op die trigger, stuur je Oblivion Ring naar je hand. Die ligt nu dus bovenop de stack.

Nu resolvet dat als eerste en dus gaat Oblivion Ring naar je hand. Daardoor triggert zijn "leaves the battlefield" ability. Die gaat bovenop de "enters the battlefield" ability die nog op de stack ligt.

De "leaves the battlefield" ability resolvet dus nu als eerste. Maar er is nog helemaal geen permanent ge-exiled, dus die doet niks.

Vervolgens resolvet de "enters the battlefield" ability en wordt de betreffende permanent ge-exiled. En nu dus voor altijd.

Zie ook de ruling bij Oblivion Ring:
If Oblivion Ring leaves the battlefield before its first ability has resolved, its second ability will trigger and do nothing. Then its first ability will resolve and exile the targeted nonland permanent forever.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja je hebt gelijk had er zo niet aan gedacht (en had de ruling niet gelezen van oblivion), maar over het algemeen zou het toch niet moeten werken als het niet aangegeven is in de ruling aangezien je kaart op de battlefield komt (dus zijn activated ability triggered) dan resolved je "back to hand" en dan pas je triggered ability maar als het niet is aangegeven in de ruling triggered daarna gewoon je "leaves battlefield ability". Of zie ik dat nou verkeerd?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Lees mijn reply nog maar eens na. Het gaat om wanneer wat triggert, wanneer je wat speelt als reactie en wanneer wat resolvet.

Dat is gewoon hoe de stack werkt. Die ruling is ook meer ter info. Als die er niet had gestaan, had het nog steeds exact zo gewerkt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Laat maar ik snap het al, leaves battlefield gaat nu als eerste ik vergat dat die boven op de stack kwam nu, dan resolved back to hand en dan resolved exile, het gaat dus precies contra en aangezien je nog niets ge-exiled heb op het moment dat hij triggered doet het niets :) had ik even over het hoofd gezien, mijn fout.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Dus deze combo werkt wel degelijk hé
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Yep duidelijk wel ja :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Leuke combo, maar is het al vanaf het moment dat je hem speelt een permanent? wanneer wordt een kaart vanaf een spell een permanent?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hey,

ja, werkt hoor. Is een oude truc met creatures als faceless butcher toen die in Torment uit kwam.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Jibz schreef:Leuke combo, maar is het al vanaf het moment dat je hem speelt een permanent? wanneer wordt een kaart vanaf een spell een permanent?
De Oblivion Ring spell resolvet.

Daardoor komt Oblivion Ring de battlefield in en wordt het een permanent.

En daardoor triggert de "enters de battlefield" ability van Oblivion Ring.

Dat is de exacte volgorde. Bedoelde je dat?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

ja het ging me erom wanneer hij ophield een spell te zijn en een permanent wordt. Dit gebeurt dus het moment dat niemand hem countert en alle abilities van "whenever you play a ... spell, " zijn geresolved?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Daar komt het in grote lijnen op neer.

Een van de dingen die er gebeurt als een creature/enchantment/artifact spell resolvet (en dus niet gecountered wordt), is dat de betreffende kaart een permanent wordt.

Dat bepaalde dingen eerst (moeten) resolven, komt omdat die nu eenmaal triggeren tijdens het casten en daardoor bovenop de betreffende spell op de stack komen en de stack van boven naar beneden afgewerkt wordt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik snap het
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Mournbringer
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 08, 2010 3:10 pm

Bericht door Mournbringer »

Nee dit werkt niet!! Oblivion ring moet in het battlefield liggen vooraleer hij getarget kan worden door vedalken mastermind. in dat geval triggert op oblivion ring "When Oblivion Ring leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control." en komt de andere kaart terug. wel leuk voor coming in to the battlefield ability

Njoy,
Plaats reactie