Izzet Guildmage

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Izzet Guildmage

Bericht door Fewtger »

Een combo die infinite gaat, ik gebruik hem in mijn peasant-deck
Je hebt nodig:
Izzet Guildmage
Lava Spike
Desperate Ritual

Als je de Izzet Guildmage hebt liggen, speel je Lava Spike. Dan "splice" je Desperate Ritual daaraan vast. Dan heb je een kaart die zegt : "deal 3 damage, add RRR to your mana pool". Die drie rode mana, die je telkens krijgt, gebruik je om de gehele kaart te kopieren. Et voilá, infinite damage.

Het mooie is dus, je kan het voor een peasant deck gebruiken, en als je wil mono-rood blijven.


Nadelen:
- Je hebt mana nodig, en flink wat. Als je de Izzet Guildmage niet hebt liggen, kost het je 8 mana voor het gehele grapje.
- Als de tegenstander je door heeft, en je mage wordt afgeschoten, wordt het erg moeilijk.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Izzet Guildmage

Bericht door Maccius »

Fewtger schreef: Nadelen:
- Je hebt mana nodig, en flink wat. Als je de Izzet Guildmage niet hebt liggen, kost het je 8 mana voor het gehele grapje.
Volgens mij snap ik hem niet of klopt je 8 mana niet. Graag verbeteren waar ik fout ga.

Je speelt de mage 2 mana
Je speelt de lava spike 1 mana
je betaald de ritual 2 mana

En gebruikt de 3 rode mana om met de mage ability de spell lava spike te kopieren. (Waarbij ik er vanuit ga dat de 3 mana van de ritual ook meegekopieerd wordt)

Maar dan kom ik maar op 5 mana.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

het probleem is het kopiëren.

Ik kan hem splicen, en laten resolven (kost me in totaal 5 mana, en ik krijg 3 terug). Enig probleem is;
Nu hij geresolved is, kan ik hem niet kopiëren, want hij ligt niet meer op de stack.

Dus;
-je speelt de mage- 2mana
-je speelt de spike - 1mana
-je splicet de ritual -2mana
-je moet je eerste kopie maken - 3mana

Na het resolven van de eerste kopie, kan je opnieuw reageren voor de loop
Plaats reactie