Avarice totem + slobad

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!
ChaosAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 590
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 9:52 pm
Woonplaats: Chaos wastes

Avarice totem + slobad

Berichtdoor Chaos » zo sep 26, 2010 1:27 pm

Hey

Ik heb een vraagje over deze.

Ik speel EDH en heb [c]slobad, goblin tinkerer[/c] als mijn general.

Ik heb [c]avarice totem[/c] in het spel. Kan ik de ability van de totem gebruiken hem sac'en met slobad. Zodat ik zijn permanent krijg maar hij niet de totem. (omdat ik hem gesac'ed heb aan slobad).

Wou het effe zeker weten.

Thnx
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...

ixoAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 840
Geregistreerd: wo jun 04, 2008 12:30 am
Woonplaats: Breda

Berichtdoor ixo » zo sep 26, 2010 5:12 pm

het zou wel op de stack liggen zou ik zeggen. dus waarom niet?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.

JibzAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 1086
Geregistreerd: di maart 16, 2010 8:35 pm
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Jibz » zo sep 26, 2010 5:38 pm

Ik ben het eens met ixo... Zolang de ability niet geresolved is mag je nog alles met die totem doen...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.

altxAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 1225
Geregistreerd: do jun 05, 2008 9:21 pm

Berichtdoor altx » zo sep 26, 2010 5:49 pm

Ik ben bang dat ik wat mensen moet gaan teleurstellen...

Ik wist het niet 100% zeker, maar mijn vermoeden was dat je 2 dingen alleen maar met elkaar uit kunt wisselen als ze allebei nog aanwezig zijn.

En de regels zijn het met me eens:

701.8 - Exchange

701.8a - A spell or ability may instruct players to exchange something (for example, life totals or control of two permanents) as part of its resolution. When such a spell or ability resolves, if the entire exchange can't be completed, no part of the exchange occurs.

Example: If a spell attempts to exchange control of two target creatures but one of those creatures is destroyed before the spell resolves, the spell does nothing to the other creature.


Dus als tijdens het resolven 1 van de twee niet meer aanwezig is, dan gaat het hele feest niet door.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

ixoAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 840
Geregistreerd: wo jun 04, 2008 12:30 am
Woonplaats: Breda

Berichtdoor ixo » zo sep 26, 2010 6:39 pm

ok, aparte regel voor dit soort gevallen. leuk om te weten. :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.

ChaosAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 590
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 9:52 pm
Woonplaats: Chaos wastes

Berichtdoor Chaos » zo sep 26, 2010 7:01 pm

Dus is het eigenlijk eerder een soort removal spel niet?
Ik betaal de totem sac ik, verdwijnt mijn kaart en zijn kaart?
Of de spel gebeurt helemaal niet en ik ben mijn totem gewoon kwijt.

Dank je voor de uitleg
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...

altxAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 1225
Geregistreerd: do jun 05, 2008 9:21 pm

Berichtdoor altx » zo sep 26, 2010 7:18 pm

Chaos schreef:Dus is het eigenlijk eerder een soort removal spel niet?
Ik betaal de totem sac ik, verdwijnt mijn kaart en zijn kaart?
Of de spel gebeurt helemaal niet en ik ben mijn totem gewoon kwijt.

Dank je voor de uitleg


De permanent van de tegenstander blijft waar die is en je bent je totem gewoon kwijt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

JibzAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 1086
Geregistreerd: di maart 16, 2010 8:35 pm
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Jibz » zo sep 26, 2010 10:37 pm

Oftewel onze redeneringen klopten, maar er is een aparte regel voor... Goed dat ik het weet
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.

ChaosAvatar gebruiker
Wizard
 
Berichten: 590
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 9:52 pm
Woonplaats: Chaos wastes

Berichtdoor Chaos » ma sep 27, 2010 6:01 pm

Ok bedankt ^^.
Ik had nochtans gehoopt dat het werkte xD
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...


Keer terug naar Combo Paleis

Moderator: Admins & Moderators

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron