Snelste Kill in T2

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je niet al genoeg mana zonder die mountain?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

nee je hebt 6 mana nodig turn 3, en dan de eerste G van devoted om de eerste -1/-1 counter te removen met quill...
maar t3 kill dus, wel netjes, en breekbaar.
vanmiddag wel t5 gehad, met hulp van primal command en 3 devoted's waar er 2 van gekilled werden.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

Mocht je tegenstander een knake hand hebben. Dan kun je altijd gaan voor de turn 1 kill:
1. Je legt neer 1x Black Lotus (of 3x Lotus Petal en Lion’s Eye Diamond
2. Je speelt voor je Black Lotus de kaart Show and Tell.
3. Je hoopt dat je tegenstander enkel instants, socery's en Planeswalkers in zijn/haar hand heeft.
4. Je legt neer The Cheese Stands Alone
5. Gebruik de ability van Lion’s Eye Diamond.
6. Victory in beurt 1.

Zal waarschijnlijk niet vaak gebeuren maar toch.

Met Blacker Lotus, 2 Lotus Petals,Lions Eye Diamond kun je zelfs zonder Show and Tell een beurt 1 Kill maken.

The Cheese Stands Alone
Afbeelding

black lotus
Afbeelding

lotus pearl
Afbeelding

lions eye diamond
Afbeelding

Show and Tell
Afbeelding

taddaaa, een winn in 1 beurt
!today is a good day to die!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met kaartnaam kun je een link naar de kaart maken.

Verder werkt je combo wel, maar kloppen er toch een aantal dingen niet. Ten eerste gaat het hier om type 2, en geen van deze kaarten is legaal in type 2. Sterker, een aantal van deze kaarten zijn helemaal niet legaal in tournament magic. Ik ken niemand die je dit zou laten spelen.

Overigens mag de boel wel in sommige formaten als je barren glory speelt. Maar dan is het een beurt trager. In die formaten is dit echt niet goed genoeg.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

ja dat is ook zo, ik heb dan toevallig die chese kaart, vind hem er wel grappig uit zien, maar officieel is het niet toegestaan, wel grappig om ze allemaal te hebben
!today is a good day to die!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, maar doe dat dan ff in een nieuw/ander topic, het gaat hier om type 2.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

ok, doe ik de volgende keer
!today is a good day to die!
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

turn 1 windbrisk heights, hide titanic ultimatum, 4x ornithopter
turn 2 plains, attack, play ultimatum, win 8)
that's as fast as it gets...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

Worldgorger Dragon + Animate Dead

combo werkt toch niet? Animate dead haalt dragon op... dragon verwijdert alle perma inclusief animate dead. Dragon gaat daarom weer weg, animate komt weer terug en target dragon opnieuw, en alles herhaalt zich. Dit is een cirkel.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da´s dan toch juist een combo?

Vergeet niet dat dit alles de stack gebruikt en dat in reactie op het opnieuw removen je je landjes kunt tappen die zojuist ongetapt in het spel gebracht zijn. Je kunt dan ook een instant op de stack doen (bv stroke of genius). Oftewel, hoewel dit een niet te stoppen loop is, tenzij je een ander animate dead target hebt, hoeft het niet zo te zijn dat het spel vast zit omdat je nog steeds iemand dood kunt maen met een instant in reactie op de remove trigger.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

ah ok... je moet het dus wel combineren met iets dat x mana gebruikt voor x dmg doen. Denk alleen dat draw niet helpt, want als je de beurt niet kan beeindigen(loop, dus je kan niet zomaar je beurt enden) zodat hij in zijn draw phase komt en dan geen kaart kan drawen. Of is dat tegenwoordig iets anders? Vroeger verloor je alleen als je niet kon drawen van je deck in je draw phase.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vroeger waren die regels precies hetzelfde, je verliest als je een kaart moet pakken en dat niet kan omdat je deck leeg is. Een stroke voor 100000 werkt dus best (overigens was het vroeger dacht ik ook al een draw step en niet een phase).

Meestal is de combinatie die met de dragon en animate dead gedaan wordt het ook spelen van bazaar of baghdad en die elke iteratie activeren. Uiteindleijk beland ambassador laquatus dan wel in je yard en als je genoeg mana hebt gebruik je die om je tegenstander's dec er doorheen te jagen en geef je dan wel gewoon de beurt door (want je bent je dragon niet meer aan het loopen dus dat kan).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie