Prerelease Worldwake

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Prerelease Worldwake

Bericht door wizardofoss »

Zaterdag de prerelease in Tilburg gespeeld. Was weer erg leuk; oa dankzij de shopkeeper die weer royaal met boosters strooide!
We waren met een zware "familie-delegatie" aanwezig: mijn zwager en zijn 2 zoontjes, en ik zelf met mijn zonen Lars en Roel. Met 32 deelnemers kun je je wel voorstellen dat dit diverse onderlinge confrontaties opleverde, alleen voor mij gold dit niet.

We hebben het niet slecht gedaan, na 5 rondes hadden mijn zwager en zijn jongste zoontje 1 overwinning, Lars werd derde met 12 punten, de andere 2 kids scoorden 9 punten, en ik 11 met 3 wins en 2 draws. Dat laatste was goed voor een vijfde plaats en 4 boosters, waar ik Jace in aantrof!! Roel was ook helemaal happy, want iemand anders won een Worldwake t-shirt wat ie met Roel ruilde voor zijn prijsbooster. Hij loopt nu dus apetrots rond in zijn shirt.

Ik speelde een zwart-groen deck met veel creature kill, snelle zwarte en zware groene jongens. Ik gebruikte een Misty Rainforest en een eiland voor een blauwe splash, maar besloot na de eerste ronde dat een witte splash beter was en heb dus voortdurend na het eerste potje mijn deck aangepast.
Blauw was voor Mysteries of the Deep, best goed maar toch geen splash waard denk ik nu. Wit was voor Shepherd of the Lost en Refraction Trap. De angel was super, de trap heb ik nooit getrokken.
Mijn enige echte bom heb ik niet kunnen gebruiken: Chain Reaction. Dubbel rood dus niet te splashen, en rood was verder niet goed. Jammer.

Nog wat wetenswaardigheden:
- de laatste ronde speelde ik tegen een jongen die zijn vriendin had meegenomen; hij speelde het eerste, en zij het tweede potje!
- in de derde ronde was het bloedstollend spannend; 1-1, speeltijd om. Vierde extra beurt: het is zaak in leven te blijven, winnen kan ik vergeten. Ik sta op 2 levens, heb 3 blockers en een Hideous End in de hand, tegen 3 aanvallers waarvan 1 met maar power 1. Het probleem is zijn Tideforce Elemental; als hij in mijn beurt 1 blocker tapt, dan in zijn beurt nog een, een land speelt, en een derde blocker tapt ben ik eraan. De elemental killen is geen optie want hij heeft een 2/2 flyer die ik sowieso moet omleggen.
Ik zeg go, hij untapt, en zegt Oh ik wil nog even een creature tappen. Ik zeg je hebt eigenlijk al wel untapped... Hij protesteert niet maar lijkt wel nogal geschokt te zijn.
Ik voel me nog steeds best wel schuldig dat ik op zo'n casual toernooi als een prelease de draw uit het vuur heb gesleept door zo streng op de regels te zijn. Wat zouden jullie gedaan hebben?

NB ik had eerder al wel een flinke fout door de vingers gezien; sac Quicksand tegen een vlieger... Ik liet hem het landje terugpakken.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Leuk verslag. Leuk ook dat je met je zoons zo'n toernooi speelt. Dat is nog eens een gezellig familie-uitje.:D Lijkt me ook leuk als ik ooit kinderen krijg.

Ik heb gisteren ook meegedaan aan de pre-release in Uilenstede Amstelveen. Ik speelde een Rood-Zwart-deck. Er waren ongeveer 40 man voor het individuele toernooi. En nog eens 20 voor het Two-Headed Giant toernooi. (Relatief lage opkomst door de gladheid) Ik ben uiteindelijk derde geworden. Ik had nog kans op toernooiwinst in de laatste partij, maar had een beetje mana-problemen en mijn tegenstander had twee keer heel snel een Vampire Nighthawk op tafel, dus ik was snel kansloos omdat ik mijn removal niet pakte. Toegegeven, hij had ook een goed deck. Het was een gezellige middag.
Luck never gives, it only lends
StephSteph
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 28, 2010 8:34 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door StephSteph »

Echt leuk om zo met familie te gaan :P

Ik ga proberen bij de eerstvolgende prerelease ook te gaan, nu kwam ik er pas achter dat er een prerelease was op die dag zelf :lol:
Chu!!! X3
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Hier in Amsterdam is volgende week ook weer een release (tja, persoonlijk vind ik dat altijd een beetje dubbelop, maar noem het maar een afterparty), maar waarschijnlijk zal die in Rotterdam ook wel zijn. Dus je krijgt een herkansing. :wink:

Leuke bijkomstigheid is dat je een gratis Foil Rare krijgt, als je op zo'n toernooi komt, dus dat is altijd leuk.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Da's een mooie uitslag Wilt-Leaf Liege. Een opkomst van 40 vind ik zo gek nog niet. Kreeg je nog een mooi setje boosters?
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Wel de pre-release zit erop.
Er waren rond de 30 - 32 mensen denk ik.
5 ronden. 1tje gewonnen, 1 gelijkgespeeld (draw) en de rest verloren. Ik vind van mezelf dat ik het niet zo slecht heb gedaan :p
Een booster gewonnen.
(m'n eerste keer dat ik mee deed, en het is vrij zenuwslopend maar zeker de moeite waard :D )

Het deck waar ik mee gespeeld had: groen - zwart - wit. (Ik heb zelf m'n novablast wurm in het spel kunnen leggen, het tweede potje is het me ook gelukt... Maar dan kwam m'n tegenstander met een zeer vervelend draakje af...)
Hoe ging het bij jullie?

er was trouwens maar 1 iemand die de nieuwe jace had, ongeloofelijk niet?

Ook 1 keer mana screwed gezeten
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Groen-zwart-wit, zelfde kleuren combi als de mijne dus, tenminste na het vervangen van blauw door wit (zie boven). Eigenlijk is groen-zwart best logisch; groen voor brute kracht, zwart voor removal. Toch kan ik niet herinneren dat ik eerder deze combi speelde. Ik geloof dat ik nogal eens wit-rood had.

Ik weet niet of 1 Jace op 32 spelers wel zo weinig is; 96 Worldwake boosters, een set met totaal 45 mythic/rares. Ik geloof dat een mythic 2x zo weinig voorkomt als een gewone rare, dan zou je 1 Jace op 90 boosters aantreffen (als iemand er meer van weet hoor ik het graag). Bij "mijn" prerelease was er ook precies 1 Jace, foil.

Hoe zit dat met dat draakje tegen je Novablast Wurm? Die gaat er toch gewoon aan als je wurm aanvalt?

Bij ieder sealed deck toernooi maak je manascrews mee; je hebt nou eenmaal niet de mana-fixing van een constructed deck. Ik heb 1 potje vrijwel helemaal op 4 swamps moeten draaien. Ook 2-3 mulligan's moeten nemen.
Ik had om mijn mana te fixen Pilgrim's Eye, Khalni Heart Expedition en een fetchlandje. De eerste is echt prima, maar de expedition kan ik niet aanraden. Alleen early game ok, late game wil je die echt niet trekken. Beter gewoon een extra landje nemen.
Op papier kon de expedition mijn landfall beestes helpen, maar dat gebeurde dus nooit. Steeds uit gesideboard dus.
Waar ik nog niet helemaal uit ben is hoe goed (of slecht)Pulse Tracker nou eigenlijk is. Ik had er 3 (!), en dacht dat wordt hakken, super agressief. Maar ze vielen best wel tegen. Het ergste geval was toen ze volledig lamgelegd werden door die witte 0/4 wall die steeds 2 levens geeft. Maar misschien zat het gewoon wat tegen; benieuwd naar jullie ervaringen dus.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als Pulse Tracker de kaart is die ik denk dat het is (1/1 loose life on attack) dan is die gewoon slecht.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

wizardofoss schreef:Da's een mooie uitslag Wilt-Leaf Liege. Een opkomst van 40 vind ik zo gek nog niet. Kreeg je nog een mooi setje boosters?
Ik kreeg 5 boosters. Viel een beetje tegen eigenlijk. Zeker omdat het verschil qua boosters tussen de nummer 3 en 2 dus groter was dan het verschil qua boosters tussen de nummer 1 (14) en 2 (10). De nummer 8 kreeg bv. dan weer 4 boosters, slechts één booster minder dan ik. Ik moet zeggen dat ik de boosterverdeling wel vaker raar vind. In bv. een FNM met 4 ronden kreeg de nummer 1 (4-0) 8 boosters en de nummer 2 (3-1) 2 boosters. De boosterverdeling bij een sanctioned DCI-draft vind ik dan wel weer goed (5-3-2-2). Dat vind ik een wat meer schappelijke verdeling.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Dragonheart schreef:Als Pulse Tracker de kaart is die ik denk dat het is (1/1 loose life on attack) dan is die gewoon slecht.
Pulse Tracker is idd slecht. Hij lijkt een beetje op Blood Seeker, maar ik geef de voorkeur aan de seeker. Daar wil je er echter ook niet te veel van in je deck, want ze kunnen niet verdedigen en niet aanvallen. En dat laatste maakt de tracker dus ook zo slecht. Hij gaat neer tegen vrijwel elke blocker.

@ Dragonheart

Ik zie trouwens dat jij gerankt staat in de top-10 van NL. Een echte pro dus. :wink:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Chaos schreef:
er was trouwens maar 1 iemand die de nieuwe jace had, ongeloofelijk niet?
De set bestaat uit 35 verschillende rares en 10 mythics. Rares komen twee keer zoveel voor, dus de verhouding is 70/10. Kortom 1 op de 8 pakjes heeft een Mythic. En er zijn 10 verschillende mythics. Dan is de kans dat je een Jace uit een pakje haalt 1,25%, of te wel 1 op 80 volgens mij. Of doe ik iets fout? :roll:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je bracht me in verwarring met je 2 rares op 1 mythic verhouding, maar MaRo lijkt het met je eens te zijn: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... aily/mr334

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Wilt-Leaf Liege, geen speld tussen te krijgen jouw berekening, lijkt me. Dus 1 op 80. Bij een prerelease met 32 deelnemers = 96 Worldwake boosters is 1 Jace dan heel normaal. Twee zou al veel zijn.

Bij mijn prerelease kreeg de nr 3 (mijn zoon Lars) ook 5 boosters. De nr 1 en 2 denk ik 8 en 6 boosters, de nr 4 en 5 kregen 4 boosters, daarna nog 3, 2 en 1 booster voor de nr 6, 7 en 8.
Verder werden er nog een aantal Zendikar en Worldwake boosters uitgeloot over de nr 9 t/m 31. De nr 32 kreeg sowieso een booster als poedelprijs.
In totaal duidelijk een stuk minder dan bij jullie. Daar staat tegenover dat tegen de eind van het toernooi iedereen zomaar nog een booster uitgedeeld kreeg. Misschien zijn die 32 boosters uit de prijzenpot gehaald.
Ik vind die prijsverdeling bij jullie inderdaad ook wel gek.

Ok, Pulse Tracker is bij deze afgeschreven. Hoewel ik 'slecht' wel een erg hard oordeel vind voor een 1/1 creature voor 1 mana met een pluspunt.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

wizardofoss schreef:Hoe zit dat met dat draakje tegen je Novablast Wurm? Die gaat er toch gewoon aan als je wurm aanvalt?
Ik weet niet meer of z'n draakje haste had of niet maar...
Hij kon het beestje schade laten doen op een creature ipv mezelf.

mordant dragon dit is het draakje... grrr
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wilt-Leaf Liege schreef:@ Dragonheart

Ik zie trouwens dat jij gerankt staat in de top-10 van NL. Een echte pro dus. :wink:
Sinds 15-02 sta ik er qua constructed rating best goed voor ;)

https://webapp.wizards.com/ratings.aspx ... seasonid=5
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie