Prerelease Rise of the Eldrazi

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Prerelease Rise of the Eldrazi

Bericht door wizardofoss »

Ik zag dat er nog geen thread over de ROE prerelease was, dus maar even opgestart. Hoe ging het? Leuke set? Nog aardige voorvallen meegemaakt?

Ik zal zelf maar even aftrappen. Ik heb zaterdag in Tilburg gespeeld, samen met mijn zonen Lars en Roel. Lars en ik hebben 3 overwinningen uit 5 matches gescoord, Roel 2. Middenmoot dus. Roel had zijn groen/rode deckje in 20 minuten klaar, maar bleek min of meer over het hoofd gezien te hebben dat zijn zwart eigenlijk wel heel goed was, met oa Drana, Kalastria Bloodchief, een absolute bom.
In de derde ronde kwam hij mij tegen. Mijn groen/witte deck met rode splash was bedoeld om lang genoeg in leven te blijven totdat mijn Ulamog's Crusher (2x) of It That Betrays in actie konden komen.
Sneu voor Roel was dat hij in beide potjes zijn Crusher als eerste op tafel had, direct gevolgd door een Crusher van mij die dankzij een level 2 of hoger Kabira Vindicator net even sterker was. En Crushers moeten aanvallen...

Tot mijn verbazing kwam ik heel veel blauw tegen, in 4 matches. Veel level-up, vliegers, trucjes. Lastig; 2 van die matches verloren, 2 gewonnen.

Lars had 4 uit 5 kunnen scoren als hij in een uiteindelijk verloren match bij een cruciale aanval niet een nogal verdekt opgesteld Spawn token (in de vorm van een sleeve) over het hoofd had gezien... Balen.

Met afstand de meest opmerkelijk actie van de dag: een speler wist de 20-mana ability van zijn Spawnsire of Ulamog te activeren om zijn Emrakul, the Aeons Torn uit zijn sideboard in het spel te brengen!! Dat was niet overigens niet de prerelease kaart, die waren toen nog niet uitgedeeld. De Emrakul kwam gewoon uit een van zijn 6 boosters.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hebben jullie je goed vermaakt? Wel stom van die sleeve/token, kon hij daar niet over klagen bij een judge?

Hoezo 6 boosters, is 5 niet normaal? De prerelease versie kon de emrakul logischerwijs niet zijn, die is niet bruikbaar op tijdens het tournooi.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

huh je mag toch niet met je sideboard spelen als je eenmaal bezig bent :S
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

lees de spawnsire, die kan kaarten uit je SB halen, dat is namelijk outside the game.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ow ja joh! wat een uber vette abillity zeg :P even je rare mapje doorzoeken haha
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

pi schreef:Oy,

hebben jullie je goed vermaakt? Wel stom van die sleeve/token, kon hij daar niet over klagen bij een judge?

Hoezo 6 boosters, is 5 niet normaal? De prerelease versie kon de emrakul logischerwijs niet zijn, die is niet bruikbaar op tijdens het tournooi.

mazzel

pi
Ja hoor altijd heel gezellig die toernooitjes, relaxed sfeertje, niet te fanatiek. De judge is de shopkeeper, vaak bezig met klanten, en ook vast geen rules-expert. Het komt er eigenlijk op neer dat je er onderling moet uitkomen.

Ik heb nu een stuk of 4 prereleases gespeeld bij de Dobbelsteen in Tilburg of Den Bosch, we krijgen steeds 6 boosters om een deckje te maken en een zevende extra halverwege samen met de prerelease kaart. Ik weet niet of het aantal boosters elders anders is.
Over die Emrakul nog even; omdat de Spawnsire het heeft over "cards you own from outside the game" zou je dus nadat de prerelease Emrakul is uitgedeeld hem met de Spawnsire in het spel kunnen brengen!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Nee, dat mag niet.. Tijdens officiële toernooien, wat een prerelease ook is, geldt dat als je kaarten van buiten het spel mag spelen, deze altijd uit je sideboard moeten komen. Bij een prerelease heb je dan wel een erg groot sideboard, maar de promo komt hier niet in.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

The Quizmaster schreef:Nee, dat mag niet.. Tijdens officiële toernooien, wat een prerelease ook is, geldt dat als je kaarten van buiten het spel mag spelen, deze altijd uit je sideboard moeten komen. Bij een prerelease heb je dan wel een erg groot sideboard, maar de promo komt hier niet in.
Ok, jammer... Is eigenlijk wel in tegenspraak met de tekst op de kaart zelf, wat normaal gesproken boven alles gaat. Maar goed officiele toernooi-regels overrulen alles.

Verder niemand verder prerelease-ervaringen die het vermelden waard zijn?

Nog even van mezelf dan, over de deck-building: ik had besloten om groen/wit te spelen vanwege de goede creatures en de witte creature control. Maar ik had ook nog goede rode en blauwe kaarten: 2x Staggershock in rood, 2x Narcolepsy in blauw. Ik had aardig wat mana-fixin: Ondu Giant, Growth Spasm, Evolving Wilds en Prophetic Prism.

Wat zouden jullie doen: een 3-kleuren deck met de rode splash, of met de blauwe spash, of het erop wagen om de rode EN de blauwe splash te spelen, 4 kleuren dus? En zouden jullie voor zo'n splash van 2 kaarten 1 of 2 van de betreffende basic lands toevoegen?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

In dit geval zou 1 basic land van de kleur die je wil splashen volstaan. Ik heb geen idee hoeveel removal je in wit had. Het zou niet verkeerd zijn om beide kleuren te splashen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar alleen rood.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik heb 2 mountains gespeeld maar gezien alle mana-fixing denk ik dat 1 misschien wel beter geweest was. Je geeft dus de voorkeur aan de staggershocks boven de narcolepsies. Dat heb ik ook gedaan, maar vind ik achteraf toch twijfelachtig. In deze set zijn er best veel lomp grote beesten (oa Eldrazi)waar de blauwe kaart wel en de rode kaart geen antwoord op is. Bovendien is de narcolepsy een perfect antwoord op creatures gepimpt met aura's, wat ook veel voorkomt. Aan de andere kant is staggershock weer een goed antwoord in de beginfase van een potje op de dan nog kleine level-up creatures. Maar dan moet je wel de 3 mana incl rood hebben en de staggershock in de hand. Moeilijk keuze...

Vwb de witte removal: 2x Smite, Puncturing Light, en een Luminous Wake. Viel allemaal een beetje tegen. Ik had vaak een Smite in de hand maar geen bruikbare blocker, creatures waren te sterk voor de Puncturing Light, en de Wake is sowieso twijfelachtig.
Belangrijke redenen om wit te spelen waren overigens een Student of Warfare en 2x Kabira Vindicator. Die deden het echt super goed.

Nog 1 ding over mijn card pool: ik had een krankzinnig aantal Defenders; meer dan 10, alleen al 6 in rood. Bovendien 2 stuks (in groen en wit) die alle Defenders oppimpen. Ik had dus een Defender/Eldrazi deck kunnen maken! Er zou wel veel over mijn walls heen gevlogen zijn overigens.

Heb je al gespeeld met ROE Dragonheart?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Staggershock vind ik beter omdat het ook op spelers kan. Narcolepsy is een enchantment en daarmee kwetsbaar (protection geven, enchantment removen, creature untappen). Indien je de kaart die je splasht vroeg wil spelen is 1 land waarschijnlijk niet voldoende.

Ik heb al met ROE gespeeld. Drana is de bom!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie