Teuns Tien Toernooitjes (28-11)

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Teun
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 2:39 pm

Teuns Tien Toernooitjes (28-11)

Bericht door Teun »

TEUNS TIEN TOERNOOITJES

10:30 Scars of Mirrodin Sealed Deck
11:30 Legacy
12:30 Extended
13:30 Deck vs. Deck (gericht op nieuwere spelers)
14:30 Scars of Mirrodin Booster Draft
15:30 Vintage
16:30 Standard
17:30 Minimaster
18:30 Scars of Mirrodin Rochester Draft
19:30 Multiplayer Unhinged Sealed Deck featuring Planechase

Op deze dag is er voor ieder wat wils; de hele dag door toernooien van vier rondes. Ik geef direct toe dat dit een kloon is van de Magic Online Daily Events, ook de prijzen zijn gebaseerd op Magic Online. Kies je eigen dag:
Houd je van de nieuwe set? Speel eerst SOM Sealed, dan SOM Booster Draft, dan SOM Rochester Draft.
Houd je van Eternal? Speel eerst Legacy en dan Vintage.
Houd je van 'modern Constructed'? Speel eerst Standard en dan Extended.
Houd je van draften? Speel eerst SOM Booster Draft, dan SOM Rochester Draft.
Houd je van casual? Speel Minimaster en de hele dag EDH.
Ben je een nieuwe speler? Ga aan de gang met de Deck vs. Deck serie.
En voor iedereen is er 's avonds het onmisbare Unhinged Sealed Deck Multiplayer ft. Planechase. Dit alles in de gezelligste speelomgeving van Nederland - de Twee Klaveren.

Facts
Datum: Zondag 28 november.
Aanvang: Zie boven en onder. Start inschrijving 10:15.
Locatie: Als altijd in de Twee Klaveren, De Clercqstraat 136 in Amsterdam. Dit is op zondag --> gratis parkeren voor de deur!
Catering: Loes en de dames. Heerlijk eten tegen een eerlijke prijs. Eigen eten en drinken is binnen niet toegestaan.
REL: Regular, indien van toepassing. Deck vs. Deck, Minimaster en Unhinged zijn unsanctioned.
K-Value: 16

Inschrijven
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee hoeveel mensen ik voor deze dag zou kunnen verwachten. *Het wordt zeer op prijs gesteld als je je interesse kenbaar maakt. Geef dan ook aan welke toernooitjes je verwacht te spelen.* In het bijzonder voor de Unhinged Sealed hoor ik graag wie er allemaal zin in hebben, want dat product is niet echt iets dat je massaal hebt liggen.

Toernooien overlappen. Dit klopt. Het is in beginsel niet mogelijk om aan meerdere toernooien tegelijk mee te doen. Alleen voor casual zaken als Minimaster en Unhinged Sealed moet dit wel lukken. Ook lukt het wel als je het zo weet te timen dat je maar aan één tafel tegelijk speelt. Dit lijkt me echter heel moeilijk.


10:30 - Scars of Mirrodin Sealed
Formaat: Scars of Mirrodin Sealed Deck. U krijgt zes boosters Scars of Mirrodin. Hiermee mag je een deck bouwen. Je mag tussen de rondes door je deck aanpassen.
Entree: EUR 24 per persoon. Je mag ook maximaal zes boosters Scars of Mirrodin inleveren; je krijgt dan EUR 2,50 korting per stuk.
Opbouw: Vier ronden Zwitsers.
Prijzen: Als volgt:
Eindstand Prijs
12 punten 11 boosters Scars of Mirrodin
9 punten 6 boosters Scars of Mirrodin
6 punten 3 boosters Scars of Mirrodin


11:30 - Legacy
Formaat: Legacy. U kent het wel, het formaat waar echt bijna alles in is toegestaan.
Entree: EUR 7 per persoon.
Opbouw: Vier ronden Zwitsers.
Prijzen: Er zijn Klavertjes te winnen. Eén Klavertje kan ingewisseld worden voor een booster Scars of Mirrodin, sleeves of een ijsthee. Meerdere Klavertjes kunnen ingewisseld worden voor judge foils, vers uit Bochum.
Eindstand Prijs
12 punten 11 Klavertjes
9 punten 6 Klavertjes


12:30 - Extended
Formaat: Extended. Tegenwoordig is dat alles vanaf Lorwyn en Magic 2010. U mag uw Tarmogoyfs dus thuislaten. Wist u al dat Extended het formaat is van het PTQ seizoen dat op 1 januari begint?
Entree: EUR 7 per persoon.
Opbouw: Vier ronden Zwitsers.
Prijzen: Er zijn Klavertjes te winnen. Eén Klavertje kan ingewisseld worden voor een booster Scars of Mirrodin, sleeves of een ijsthee. Meerdere Klavertjes kunnen ingewisseld worden voor judge foils of Extendedwaardige kaarten.
Eindstand Prijs
12 punten 11 Klavertjes
9 punten 6 Klavertjes


13:30 - Deck vs. Deck (Voor nieuwere spelers!)
Formaat: Deck vs. Deck. U hoeft geen kaarten van huis mee te nemen; u wordt ingedeeld op een tafel waar twee decks liggen. Bijvoorbeeld het deck van Jace en Chandra. Of Garruk en Liliana. Of Elspeth en Tezzeret. Maar ook Elves en Goblins, Divine en Demonic, en zelfs Phyrexia en The Coalition. Met dit kant-en-klare deck neemt u het op tegen uw aartsrivaal. U krijgt uiteraard eerst even de tijd om het deck door te kijken.
Entree: EUR 3 per persoon. Maximaal 12 spelers. 'Nieuwere en beginnende' spelers krijgen voorrang. Uw organisator bepaalt wie 'nieuwer en beginnend' is. Als er ruimte overblijft, kunnen ook 'ervaren' spelers meedoen; zij komen niet in aanmerking voor prijzen en zullen alleen tegen elkaar gepaired worden.
Opbouw: Vier ronden Zwitsers. Dit toernooi is niet sanctioned. De DCI-regels zijn waar mogelijk van toepassing.
Prijzen: Als volgt:
Eindstand Prijs
12 punten 4 boosters Magic 2011
9 punten 3 boosters Magic 2011
6 punten 2 boosters Magic 2011
3 punten 1 booster Magic 2011



14:30 - Scars of Mirrodin Booster Draft
Formaat: Scars of Mirrodin Booster Draft. Lekker draften met drie boosters Scars of Mirrodin. We gebruiken de nieuwe volgorde, dus SOM-SOM-SOM. Je mag tussen de rondes door je deck aanpassen.
Entree: EUR 13 per persoon. Je mag ook maximaal drie boosters Scars of Mirrodin inleveren; je krijgt dan EUR 2,50 korting per stuk.
Opbouw: Drie ronden Zwitsers, random pairings.
Prijzen: Als volgt:
Eindstand Prijs
9 punten 3 boosters Scars of Mirrodin
6 punten 2 boosters Scars of Mirrodin
3 punten 1 booster Scars of Mirrodin


15:30 - Vintage
Formaat: Vintage. Als u niet weet wat dit is, dan bent u waarschijnlijk niet de doelgroep voor dit toernooi. Mocht u echter met een unpowered deck meedoen, dan komt u in aanmerking voor extra prijzen. Zie onder.
Entree: EUR 7 per persoon.
Opbouw: Vier ronden Zwitsers.
Prijzen: Er zijn Klavertjes te winnen. Eén Klavertje kan ingewisseld worden voor een booster Scars of Mirrodin, sleeves of een ijsthee. Meerdere Klavertjes kunnen ingewisseld worden voor judge foils, vers uit Bochum.
Eindstand Prijs
12 punten 11 Klavertjes
9 punten 6 Klavertjes

Daarnaast krijgt u één extra Klavertje voor elke match die u heeft gewonnen (van een powered deck) als u met een deck speelt zonder één van de Power 9. Wat houdt u nog tegen om ook dit toernooi te spelen?


16:30 - Standard
Formaat: Standard. Alles uit Magic 2011, Zendikar, Worldwake, Rise of the Eldrazi en Scars of Mirrodin is toegestaan.
Entree: EUR 7 per persoon.
Opbouw: Vier ronden Zwitsers.
Prijzen: Er zijn Klavertjes te winnen. Eén Klavertje kan ingewisseld worden voor een booster Scars of Mirrodin, sleeves of een ijsthee. Meerdere Klavertjes kunnen ingewisseld worden voor judge foils of kaarten.
Eindstand Prijs
12 punten 11 Klavertjes
9 punten 6 Klavertjes


17:30 - Minimaster
Formaat: Minimaster. Dit moet ik uitleggen. U krijgt één booster pack Scars of Mirrodin. U mag de inhoud hiervan bekijken en een deck bouwen uit deze kaarten en zo veel basic land als u wenst. U moet echter een deck van ten minste 20 kaarten spelen. Met dit deck speelt u één game tegen een willekeurige tegenstander (of een bye, in welk geval u een extra booster krijgt). De winnaar van deze game krijgt alle kaarten van de verliezer (die in deze Minimaster geopend zijn, inclusief sideboard). Heeft u gewonnen, dan mag u dus een nieuw deck maken van uw nieuwe pool, dat uit tenminste 40 kaarten moet bestaan. Ook eventuele latere rondes hebben een minimum van 40 kaarten. U begrijpt, dit is lekker random. Maar houd de hoofdprijs in zicht - misschien wel die foil Koth die links van u werd opengemaakt!
Entree: EUR 3 per persoon.
Opbouw: Single elimination. Droppen is niet mogelijk; u kunt alleen scoopen. De kaarten die u opent zijn niet uw eigendom, maar zijn onderdeel van de prijzenpot. Uiteraard kunt u een lekkere mythic pakken en weglopen, maar dan hoeft u voorlopig niet terug te komen. Dit toernooi is niet sanctioned.
Prijzen: Winner takes all en een glaasje Licor Cuarenta Y Tres.


18:30 - Scars of Mirrodin Rochester Draft
Formaat: Scars of Mirrodin Rochester Draft. Rochesteren dus met drie boosters Scars of Mirrodin. Hoe ging dat ook al weer. Vijftien kaarten allemaal open op tafel, één voor één kiezen we een kaart totdat de booster op is. Dat 24 keer (of 21 keer, of 18 keer, of meer). Heeft u een eidetisch geheugen? U heeft een voordeel. U mag tussen de rondes door uw deck aanpassen.
Entree: EUR 13 per persoon. U mag ook maximaal drie boosters Scars of Mirrodin inleveren; u krijgt dan EUR 2,50 korting per stuk.
Opbouw: Drie ronden Zwitsers, random pairings.
Prijzen: Als volgt:
Eindstand Prijs
9 punten 3 boosters Scars of Mirrodin
6 punten 2 boosters Scars of Mirrodin
3 punten 1 booster Scars of Mirrodin



19:30 - Unhinged Sealed Deck Multiplayer ft. Planechase
Formaat: Unhinged Sealed Deck Multiplayer ft. Planechase. U krijgt zes boosters Unhinged. Hiermee dient u een deck te bouwen wat bedoeld is om tegen twee tot vier andere spelers te spelen.
Entree: EUR 16,66 per persoon.
Opbouw: Er wordt gespeeld tot de Twee Klaveren ons eruit gooit. U wordt aan een tafel gezet met een paar gelijksoortige zielen. Vervolgens doet u uw uiterste best om hen in een free-for-all eruit te gooien. Vergeet niet dat er ook Planechase wordt gebruikt. Dit zal zorgen voor hilariteit en plezier.
Prijzen: Daarnaast worden er allerhande hapjes en drankjes uitgedeeld. Doet u iets leuks, laat het de zaal dan even weten en als er geapplaudiseerd wordt wint u iets.

Have fun!

~
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Klinkt leuk, zeker minimaster en unhinged sealed deck!

Ik vind alleen die klavertjes niet zo interessant. Eigenlijk de enige optie waar ik heel misschien voor zou willen spelen is SoM boosters. Ik neem aan dat de judge foils de prijzenpot interessanter moet maken, maar sommige mensen houden helemaal niet zo van foils. De waarschijnlijkheid dat ik met een constructed tournooi mee zou doen is sowieso laag, dus neem dit met een korrel zout, maar misschien zijn er meer mensen zoals mij die de betere prijzen als minder zien.

Ik hou het in gedachten, misschien kom ik wel even kijken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ziet er leuk uit, maar naar Amsterdam gaan zal met mijn Week OV in de papieren gaan lopen
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ik ken dat :) tis ook iets van 2.5 uur reizen. als ik het in een keer vindt natuurlijk.

wel erg leuk idee :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik ben van plan vanmiddag even te gaan kijken, gaat iemand anders nog?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Mij gaat het in ieder geval niet lukken.
Veel plezier :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Nope, te ver en te duur reizen...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Het EDH viel uiteindelijk tegen met alleen een paar korte potjes die gespeeld werden tussen rondes (heb maar 1 potje afgemaakt; dit was tegen een combo deck dat best snel af ging, niet echt interessant). Heb me verder wel goed vermaakt met ruilen, beetje meekijken en later de minimaster waarin ik na 3 rondes nog staande was en het tournooitje over werd verklaard nadat het al moeilijk was om nog iemand te vinden die de 3e ronde wilde spelen.

Uiteindelijk toch mooi naar huis met 8 boosters voor 3 euro :).

Unhinged sealed was bezig toen ik weg ging. Had ik graag aan meegedaan, maar zou me te laat worden. Het klonk in ieder geval alsof mensen lol hadden.

linforth was overigens ook aanwezig.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie