17 September - Driebergen

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

17 September - Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb even een nieuw thread aangemaakt, hoop dat je het niet erg vind, Pi...

Datum: Zaterdag 17 September
Plaats: Arnhemsebovenweg 79, Driebergen
Tijd: 13:00 begin, mag altijd wat vroeger of later komen, tot maximaal 1 uur 's nachts.
Speltypes: Casual, EDH multiplayer en er is natuurlijk ook gelegenheid kaarten te ruilen...

Ik zal in ieder geval zorgen voor avondeten, dat zal pizza worden waarschijnlijk, behalve als er mensen komen die daar bezwaar tegen hebben.

Wie komt er allemaal?
Donnie Darko
Quesred
pi
The Quizmaster
...
Work is the curse of the drinking class
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Replicator »

Hoi

ik ga kijken of ik kan komen lijkt me wel gezellig:P
al is mijn EDH deck niet helemaal je van het:P

ik laat het weten als ik kan(dus als ik niks meer laat horen kan ik helaas niet, maar ook dat zal ik proberen te melden)

mzls
Dennis
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door The Quizmaster »

Ik ben er ook! (had ik al in het vorige topic gezegd hoor.. )
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door pi »

Ik ben ook van plan er te zijn. Kijken of ik een auto kan regelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door skystormer »

Ik ga kijken wat mijn opties zijn, veel verjaardagen rond die tijd.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

@ Quizmaster: Sorry, had je verward met Dragonheart, die stond in de lijst maar had in het andere thread helemaal niks gezegd. Foutje...
@ Replicator: Volgens mij is EDH ook niet heel erg geschikt om met meer dan 4 mensen te spelen, en we zijn waarschijnlijk wel meer mensen, dus er zullen altijd wel mensen zijn die iets anders kunnen spelen

Iedereen is welkom, maar laat het wel minstens op de 14e weten of je komt.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door pi »

EDH wordt eigenlijk pas leuk bij 4 of meer mensen.

4 is zelfs nog wat weinig en 3 wordt meestal al snel een potje van 2 tegen 1 waar vaak niet veel aan is (en vaak niet eens omdat die 1 het niet haalt tegen die 2, eerder dat 1 iemand een heel goede opening heeft en de rest moeite heeft om bij te komen). 5-6 is met mijn normale groep het best te doen en ik zou graag een keer met meer proberen, maar ik heb daarvoor te weinig potjes gespeeld om uit ervaring te kunnen spreken. Tuurlijk, er zijn meer kaarten en decks om in de gaten te houden (wat ik vermoed dat als het probleem gezien wordt), maar er zijn ook meer mensen die je een mening kunnen geven over de spelsituatie en je kunnen helpen om de juiste beslissing te nemen (maar besluit uiteindelijk zelf, mensen die helpen hebben vaak hun eigen doelen in gedachten en die zijn niet altijd hetzelfde als jouwe). Meer spelers zorgt ook dat kwaliteit van decks en collecties minder uit maakt, van 2 spelers met duidelijk mindere kaarten winnen is makkelijk, van 3 spelers met duidelijk mindere kaarten winnen is veel moeilijker en vanaf 4 spelers ga je het zeker niet meer redden op het hebben van goede kaarten. Als 4 spelers besluiten jou dood te willen maken lukt het ze vrijwel altijd.

Ga er wat mij betreft vanuit dat ik kom. Ik kan kijken of er nog mensen mee willen uit mijn normale groep?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

Zo blijkt maar weer dat ik weinig ervaring heb met EDH. Ik heb nu vooral 1v1 gespeeld en dat was ook leuk hoor, maar voor mij lastig te winnen van de precon decks.

Dat is goed, nodig zoveel uit als je wilt. Ik heb een vergelijkbare tafel als die van jou tot beschikking, dus ik denk dat 6-8 man echt max is om tegelijk te spelen, maar daarnaast heb ik nog wel ruimte om voor een potje met 4 en een potje met 2 mensen te spelen. Als er meer van je vrienden komen wordt het regelen en betaalbaar houden van een auto natuurlijk ook makkelijker :)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Quesred »

Haha, met zn 8en aan die tafel wordt grappig... ^^
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Jibz »

En nog even voor de mensen die heel erg van de officiele regels zijn: Mijn casual decks zijn ver, ver over de 60 kaarten. Reconstructie staat gepland, maar ik wil er niet aan gaan knutselen voor ik zeker weet wat het eindresultaat wordt.
Is er een programma om de reconstructie zeg maar te simuleren? heb magic workstation zien staan maar nooit echt gesnapt wat het precies was... Zou het wel een stuk makkelijker maken.

Anyway, heb zin in de 17e ^^ De 8e rij ik af dus misschien dat ik zelfs met de auto kan komen (weet niet hoe lang het duurt voor je zo'n rijbewijs binnen heb, aangenomen dat ik al slaag):D
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door pi »

Zelf had ik een week nodig om het rijbewijs te krijgen.

MWS is precies wat je zoekt. Je laadt er de lijst van alle magic kaarten in en maakt er een deck mee. Dan test je dat deck tegen jezelf via de speel interface. Maak wat wijzigingen, herhaal zolang als je nodig acht.

Er is geen bovengrens voor hoeveelheid kaarten, behalve voor 5-color en EDH, je overschreidt dus geen regels voor zover ik kan zien (het 60 kaarten minimum is wel vaak aan te raden als bovengrens die je jezelf stelt, maar dat is aan jou). Ik ben wel van de regels, maar meer in de zin van dat ik vind dat we moeten proberen ons er zoveel mogelijk aan te houden, ik ben de eerste die het zegt als een regel in mijn eigen nadeel werkt. Ga daarnaast geen gebande kaarten in je deck stoppen (of restricted kaarten meer dan 1x); er is een reden dat ze gebanned zijn. Als jij ze mag spelen dan ik ook en geloof me, je wil het effect daarvan gewoon liever niet zien in een vriendelijk potje. Neem gerust een keer een actie terug (in overleg), maar maak niet steeds dezelfde fout, want dan vind ik op een gegeven moment dat je de gevolgen maar moet accepteren. Lijkt me op zich allemaal vrij redelijk, toch?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

Quesred schreef:Haha, met zn 8en aan die tafel wordt grappig... ^^
Ik had het niet over de tafel op mijn kamer he, vriendelijke vriend. Ik heb de woonkamer gereserveerd voor de 17e :p
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Jibz »

MWS klinkt goed, zal ik eens proberen... Kzit nu met blauw/zwart en zwart/rood en wilde dus een EDH produceren, had al bedacht dat van mijn legendaries Teferi, mage of Zhalfir waarschijnlijk de beste general was, dus dat zou een mono-blauw EDH worden. Ik weet dan alleen niet wat zou bekomen van mijn hybrid blauw/zwart en zwarte kaarten, dan ist handig om even een simulatie te hebben om te zien of ik daar nog wat mee aan kan.

Okay, dat is mooi. Ik weet niks van deckbouwen en alles af, dus wist niet of er een maximum aantal kaarten was :P Op zich maakt het tijdens het spelen niet zo veel verschil, behalve als je tegen een milling deck zit... Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk volgens de regels te spelen. Ik was ook meestal degene die regels die ik zojuist gelezen had aan mijn broers te introduceren (die er meestal niet zo over te spreken waren). Ik weet niet precies wat de gebande kaarten zijn (behalve gifts ungiven, omdat die een awesome naam heeft, of hij is restricted idk), maar daar kom ik vanzelf wel achter tijdens het spelen, als ik ze heb.

EDIT: heb net even een lijst met banned kaarten gegoogled en even globaal doorgelezen en ik zag Voltaic Key ertussen zitten. Klopt het dat die banned is? Die moet ik er even uit halen dan.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door pi »

Hybrid mag niet in EDH tenzij je generaal alle kleuren van de hybrid kaart heeft. Teferi zal dus alleen een hybrid kaart kunnen spelen die mono blauw is (advice from the fae bijvoorbeeld).

Ik denk dat je niet helemaal op de juiste lijst hebt gekeken. Dit is het officiele overzicht van B/R lijsten:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... ces/banned

Kies eerst je formaat, kijk dan waar je je aan moet houden.

Omdat EDH een formaat is dat door fans wordt bijgehouden staat hiervoor de lijst ergens anders:
http://mtgcommander.net/rules.php
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: 17 September - Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

Ik denk dat hij bedoelt wat hij met de hybrid kaarten moet doen, omdat die niet in zijn EDH deck zouden passen...

@ Treinreizigers: Mijn huis staat op 5-10 minuten lopen afstand vanaf het station.
Vanaf Utrecht:
1. Stap uit de trein, loop in de richting die de trein op rijd van het perron af
2. Steek de weg over, houd het spoor aan de linkerhand
3. Ga rechts om de fietsenstalling heen, loop daar over het paadje door het park helemaal af.
4. Je komt dan uit op de Arnhemsebovenweg, steek de weg over en ga naar rechts.

Vanaf Arnhem/Ede:
1. Stap uit de trein, loop terug van waar de trein kwam, steek het spoor naar rechts over, en volg dan stap 2 van de Utrecht beschrijving.

Met de auto:
Vanaf Utrecht:
1. Verlaat de A12 bij afrit 20 (Driebergen), en ga onderaan de afrit naar rechts
2. Bij de eerste stoplichten naar links (de loolaan op)
3. Doorrijden tot een rotonde, daar linksaf onder de snelweg door.
4. Direct onder de tunnel door naar rechts, de Drift op.
5. Daar ergens parkeren, zou genoeg parkeer gelegenheid moeten zijn.

Vanaf Arnhem:
1. Verlaat de A12 bij afrit 20 (Driebergen), en ga onderaan de afrit naar links, rechtdoor onder de snelweg door
2. volg de bovenstaande routebeschrijving vanuit Utrecht
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie