Maandag 24 oktober

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Maandag 24 oktober

Bericht door Donnie Darko »

Deze maandag (24 oktober) heb ik met Quesred om 13:00 bij The Joker in Utrecht afgesproken.
Riddler en Jibz komen wellicht ook, en iedereen is verder natuurlijk ook welkom!

Vanaf 13:00 uur bij The Joker dus, in het centrum van Utrecht.
Aanwezigen zijn:
- Quesred
- Jibz
- Donnie Darko

Onder voorbehoud:
- pi
- Lolloler
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door pi »

Ik heb vakantie, misschien kom ik wel even kijken. Hoe kom ik daar het handigst?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Donnie Darko »

Trein is toch wel ideaal, Utrecht is in die zin het kleine broertje van Amsterdam, in de binnenstad wil je je niet wagen met de auto...
The Joker bevind zich op 5-10 min loopafstand vanaf het station, dat is goed te doen. Als je de weg niet weet kunnen we eventueel ook op Utrecht Centraal afspreken en dat we er samen heen lopen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door pi »

Hebben jullie een bepaald formaat in gedachten om te spelen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Riddler »

Ik denk het niet. Ik heb 2 casual decks en ben nog bezig met een ander type deck. Als ik weet dat er mensen komen op maandag dan ben ik wel van de partij. We zijn in iedergeval al met 3 personen.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door skystormer »

Geen vakantie :(, maar druk weekendje FACTS staan.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Donnie Darko »

Ik neem ook mijn casual decks mee, en 2 van mijn EDH decks. Ik denk niet dat de mensen komen verder aan formaten doen, pi.
In ieder geval zijn zowel Quesred als Jibz in bezit van één of meer EDH decks, en wellicht zullen dat dan ook gaan spelen, kan Riddler wel een deck lenen.
Maar ik ga er vanuit dat het vooral casual spelen wordt.

EDIT: Ik zie een kleine boosterdraft met Innistrad trouwens ook wel zitten, heb ik nog niet mee gespeeld. Maar dat kunnen we ook ter plekke nog beslissen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Jibz »

Ik neem mn EDH en 2 casuals ook mee.
Ik kijk of Roguealien (vriend van mn broer) ook nog mee kan komen, die heeft ook een toetsweek met maar 1 toets, op vrijdag.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Riddler »

Hey Jibz, wat heeft vrijdag te maken met de maandag?
Ik heb geen EDH, maar omdat het zoveel gespeeld word zit ik er wel over te denken om een EDH deck te kopen. Je mag het me trouwens wel eerst eens uitleggen dan.

@Donnie: Boosterdraft speel ik vanavond al en zie het niet zitten om dan maandag nog eens een draft te spelen. Mochten jullie wel besluiten om het te doen dan speel ik toch wel gewoon mee, maar ik hoop dat we dan Innistrad spelen samen met 12th edition.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Donnie Darko »

Hij bedoelt dat hij volgende week een toetsweek heeft, maar alleen op vrijdag dus naar school moet, en nog dinsdag tot donderdag eventueel kan leren.

Het was maar een voorstel, op zich is het natuurlijk ook goedkoper om gewoon te spelen met de decks die we hebben :)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door pi »

Ik heb alle 5 de precons klaar liggen om te spelen of uit te lenen. Als ik er ben dan zorg ik wel ze mee te hebben en dan kun je eerst uitproberen voor je koopt. Ik zal ook wel wat andere decks meenemen, maar aan geen formaten doen vind ik altijd heel gek, dingen als 4x tinker of balance mogen spelen zorgt al snel voor absurde decks, zelfs op een klein budget. Ik zou dan altijd aanraden om je tenminste aan type 1 restricties te houden of zo.

Ik speel liever constructed multiplayer dan draft.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Jibz »

Ik ook liever constructed, maar als de meerderheid voor draften is doe ik wel mee.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Donnie Darko »

Ik ben zelf niet anders gewend dan super casual, pi. dus eigenlijk zonder regels. Maar de kans dat ik vroeger iemand vond die het spel teveel zou misbruiken was dan ook nihil. Het gaat er gewoon om het gezellig te houden, spelen voor plezier en niet om koste wat kost te winnen.
Daarnaast heb ik geen zicht op wat de formats precies inhouden.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door pi »

Dat laatste is in ieder geval makkelijk te beantwoorden:
http://www.wizards.com/default.asp?x=ju ... ces/banned

Enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je alleen kaarten speelt die toegestaan zijn in je gekozen formaat. Een formaat anhouden is meer om jezelf te beschermen van anderen die het misschien wel misbruiken dan wat dan ook. Ik ben zelf ook niet anders gewend dan super casual, wat bij iedereen die ik ken in houdt type 1 restricties omdat dat het meest breed is. Eventueel zijn er formaat restricties, zoals bij EDH (wat op zich type 1 + wat extra banned kaarten + alles is restricted is).

Ik heb te vaak gezien dat mensen "per ongeluk" meerdere mana vaults of zo speelden, deck bouwen is niet leuk als je er vanuit moet gaan zulke dingen tegenover je te kunnen zien, er zijn al veel te goede dingen mogelijk zonder echt absurde kaarten meer dan 1x toe te staan. Ik ken misschien te veel mensen die meer competitief ingesteld zijn, maar het is een kleine moeite om even te kijken of je deck gewoon mag in type 1 en het desnoods aan te passen als blijkt dat je toch een kaart te vaak speelt (wat me heel onwaarschijnlijk lijkt), dan weet je namelijk tenminste zeker dat niemand denkt dat je winst te danken is aan kaarten spelen die eigenlijk niet mogen (ookal is dat misschien niet de reden).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Maandag 24 oktober

Bericht door Lolloler »

Misschien kom ik ook wel, wil namelijk ook wel eens EDH leren lijkt me een leuk format. Verder vind ik draften wel heel leuk. In heb alleen in de ochtend een tentamen dus kan makkelijk met me OV naar Utrecht komen.

Wie komen er nou allemaal en hoelaat etc. ?
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Plaats reactie