Wie woont er in de buurt van Tilburg?

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Wie woont er in de buurt van Tilburg?

Bericht door jorg »

Mijn vaste magic-partner heeft sinds kort een vriendin... rara wat heeft er dan voorrang... :(

Wij spelen voor de meesten misschien "raar", maar wel leuk en afwisselend. Waarom?
Aangezien wij niet continu willen ruilen en geen fortuin willen uitgeven aan kaarten hebben we het volgende gevonden waar we één keer in de week al bijna twee jaar lang plezier van hebben...
We hebben twee jaar geleden veel kaarten gekocht, ik denk ongeveer een 15.000 stuks. Allemaal van de series nádat "de nieuwe stijl" geïntroduceerd is. Deze hebben we allemaal goed door elkaar geschud en maken stapeltjes van ongeveer 300 of 400 (je kunt er ook voor kiezen om er meer te doen) kaarten. Beide spelers krijgen een aantal weken de tijd om hier vier decks (minimaal 60 kaarten, inclusief basic lands) uit te maken. Basic lands zijn er in principe onbeperkt. Door het kleine aantal kaarten ontstaan afwisselende, leuke decks (het is alleen al erg leuk om deze decks te bouwen) waarmee we 16(4x4) potjes spelen van elk 4 partijen, oftewel 64 duels verspreid over een aantal weken/maanden. Je kunt het een beetje vergelijken met sealed deck...

Heb ik iemand enthousiast gekregen?

Het vergt géén grote verzameling en weinig/geen geld! Daartegenover staat dat het erg leuk is! Magic spelen is trouwens altijd leuk...
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Plaats reactie