Zomers magic dagje

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Zomers magic dagje

Bericht door Donnie Darko »

Is erg interessant wat je voorstelt. Zij hebben het daar ook al over 2 tafels, dat werkt wel goed denk ik.
Een combo of lock deck kan misschien 3 punten op leveren en daarna opnieuw beginnen zonder puntverlies? Als je het tenminste als een achievement ziet dat je de combo of lock kan halen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zomers magic dagje

Bericht door pi »

Het combo deck dat wint heeft zojuist een hele partij spelers verslagen en daar punten voor gekregen, dus meer punten geven lijkt me niet nodig. Lock deck is lastiger, maar, een lock deck heeft het ook veel en veel moeilijker dan een combo deck en is daarom denk ik minder waarschijnlijk.

Persoonlijk boeiende punten me niet zo heel erg (net als de mensen in het artikel), ik vind de wie kan het langst in leven blijven uitdaging eigenlijk sowieso leuker. Ik zocht vooral een manier van spelen waarbij we niet zo heel erg afhankelijk zijn van hoe laat mensen op komen dagen en waarbij we, ondanks dat we ons over 2 tafels verdelen, variatie hebben in de samenstelling van de potjes.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Zomers magic dagje

Bericht door Jibz »

Ja, inderdaad, hier kan gewoon mee begonnen worden zodra er mensen komen en wie er later komt kan dan gewoon inspringen... Er worden in de regels de 3 immediate turns genoemd, en dat je bij die vierde beurt pas echt in het spel komt... Neem je die beurten in je new player bubble dan wel gewoon volgens de turn order en op die manier kom je dan bij de vierde keer dat jouw stoel aan de beurt in het spel?
De variant met twee tafels klinkt inderdaad wel leuk, en zorgt ook voor wat variatie. Spelen we dan een respawn EDH?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zomers magic dagje

Bericht door pi »

Zoals ik het begrijp doe je die 3 beurten zo snel mogelijk, als je klaar bent wacht je dan tot de beurt bij jou komt en stap je in. Er is ook niet echt een voordeel om met de turn order mee te lopen voor die 3 beurten aangezien je toch volledig afgezondered bent van het potje. Je zou natuurlijk een beetje kunnen proberen te timen dat je er in komt net na een mass removal effect, maar dat is aan jou. Ik denk sowieso dat je er vanuit moet gaan dat je er zwak voor staat na een respawn, maar dat je daardoor door politiek en diplomatie ook wel een tijdje kunt voorkomen aangevallen te worden. Het is natuurlijk wel zoals altijd belangrijk dat je wel iets aan verdediging hebt, anders krijg je iedereen die een aanvaller over heeft je kant op.

Sowieso zijn er wel wat strategische effecten van dit Respawn Magic. Je eerste deck moet er denk ik sowieso een zijn die de mogelijkheid heeft 'oneindig' door te spelen, als je namelijk wel weet te overleven dan kon het wel eens een erg lang potje worden. Decks waarmee je respawned moeten denk ik vrij snel kunnen starten om tenminste wat verdediging te hebben tegen de tijd dat je in het spel komt. Aan de andere kant kun je er natuurlijk ook vanauit gaan dat je tegenstanders weinig aanpassingen doen en je er niet zo druk om maken. Ik weet dat ik mijn decks er niet voor ga wijzigen, maar ik heb wel een idee welke van mijn decks zich lenen voor welke situatie.

Respawn EDH inderdaad. De meeste lokale mensen die mee komen doen hebben alleen EDH decks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Zomers magic dagje

Bericht door JaapBroeders »

Ik ben net thuis gekomen van vakantie, vandaar een beetje de late reactie, maar mag ik ook komen? ;-)
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zomers magic dagje

Bericht door pi »

Ja hoor, is goed.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Zomers magic dagje

Bericht door Jibz »

Leuk avondje geworden uiteindelijk, hoewel het respawn idee niet geheel goed werkte :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zomers magic dagje

Bericht door pi »

Eigenwijze mensen die te lui waren te verplaatsen ;).

Ik vond het ook leuk, zelfs de hele dag :P.

Ik heb 2 witte D20's gevonden, Morningtide en Shadowmoor. Van wie zijn die?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Zomers magic dagje

Bericht door Jibz »

Of eigenwijze mensen die het hele spel in een keer wipeten ipv iedereen 1 voor 1 uit te schakelen ;)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie