Casual play Utrecht

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
FlorisV
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jan 01, 2014 4:31 pm

Casual play Utrecht

Bericht door FlorisV »

Hallo beste NederMagic-ers,

laat ik me eerst even voorstellen, Floris de Vries, zojuist lid geworden van het forum. ik heb sinds 1995 een "aan-uit relatie" :oops: met Magic en heb het vooral altijd leuk gevonden om veel decks te maken, ook veel met de wat goedkopere kaarten (dwz onder 1 dollar). Toernooien zijn er zat maar ik ben ze ook een beetje zat en vind het vooral leuk om niet 100% toernooi-waardige fun decks te spelen (met misschien een power kaart hier en daar). Dat heb ik vroeger ook veel gedaan in mijn studententijd in Rotterdam, way back...

Ik zoek spelers die dat ook leuk vinden met enige regelmaat. Multiplayer vind ik ook leuk, Commander mag maar hoeft niet perse van mij. Goede speel locaties zijn wat mij betreft Labyrinth en de Joker.

Zitten hier ook spelers uit Utrecht of nabij die hierin geinteresseerd zijn? Of is er al misschien een casual play groepje waar ik bij aan zou kunnen sluiten?

groet,

Floris

PS uiteraard iedereen nog een magisch 2014 toegewenst!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Casual play Utrecht

Bericht door Donnie Darko »

Dag Floris,

Ik woon in Driebergen, wat vlakbij Utrecht is, en er zijn verscheidene andere leden van dit forum die of in de buurt van Utrecht wonen of daar wel eens komen onder andere om magic te spelen.
Met sommige speel ik onregelmatig en soms komen we met een paar van dit forum ook bij elkaar maar dat is een enkele keer per jaar. Ook bij de Joker en Labyrinth heb ik al wel eens gespeeld.

Heb jij nog kaarten om mee te spelen, of wil je overnieuw beginnen met spelen?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Casual play Utrecht

Bericht door Jibz »

Ik zit momenteel een beetje on and off in Veenendaal, wat vrij dicht bij Utrecht is, en de rest van de tijd zit ik in Leiden, wat iets verder is, maar wat mij betreft nog steeds te doen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Casual play Utrecht

Bericht door pi »

Nedermagic is overigens een ander forum ;).

Waarschijnlijk is Amsterdam wat te ver?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
FlorisV
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jan 01, 2014 4:31 pm

Re: Casual play Utrecht

Bericht door FlorisV »

Is casual play echt iets voor af en toe en spelen jullie vooral toernooien? Ik had gehoopt dat er een min of meer vast groepje was al. Maar ik weet dat dat kan verwateren omdat veel spelers ook weer stoppen na een tijdje.

Ik zou wel een paar keer per jaar de kaarten op willen pakken maar voor enkel casual play. Nu heb ik toevallig gisteren in Utrecht ook gesproken met Magic spelers die wat regelmatiger afspreken (we speelden gisteren Star Wars CCG), maar zij komen wel van verder (Nijmegen). Misschien een idee om anders gewoon maar een keer een datum te prikken hier en de Joker of Labyrint (1/2 tafels) te reserveren voor een middag casual play. Dan probeer ik in ieder geval de lui die dan al ken te strikken eerst. Bij Friday Night Magic zit de Joker meestal ook wel vol met Magic-ers. Maar ik dacht laat ik hier ook een lichtje opsteken.

@DonnieDarko,

ik heb plenty kaarten om mee te spelen, alleen investeer ik allang niet meer in toernooi waardige decks. Heb vooral plezier gehad in het maken van <10 dollar decks (hoewel de waarde vanzelf lijkt te stijgen met de tijd).

@pi,

Amsterdam is iig verder dan Utrecht voor me. Maar omdat ik redelijk centraal zit zijn veel locaties wel enigszins te doen. Was me even niet bewust dat NederMagic idd een andere is :-). Voorlopig vind ik Utrecht het meest logisch want dichterbij, anderzijds, aangezien ik 3/4x per jaar genoeg vind (ik speel al veel andere spellen), maakt het niet superveel uit.

groet,

Floris
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Casual play Utrecht

Bericht door Donnie Darko »

Wat is af en toe en wat is regelmatig?
Als jij zegt een paar keer per jaar dan zeg ik dat dat onder af en toe valt.

Met twee vrienden speel ik niet met regelmaat (als in bv. elke week ofzo) maar wel minstens 1x per maand, en dan alleen EDH/commander.
Zelf heb ik ook andere decks, casual play voor rond de keuken tafel en ook Magicalfriend speelt daarmee en die komt ook regelmatig in Utrecht geloof ik om te spelen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Casual play Utrecht

Bericht door Jibz »

Ik speel alleen maar casual, maar niet zozeer regelmatig. Heb in Leiden een groepje waarmee ik met enige regelmaat bij elkaar kom om te spelen, en verder komt het een beetje aan op wat mogelijk is op dat forum. Vanwege roosterconflicten lukt het alleen vaak niet om daar een goede, vaste dag voor af te spreken. Vandaar dat we elke keer dat we met het forum spelen het een beetje op een keer per keer basis doen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
FlorisV
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jan 01, 2014 4:31 pm

Re: Casual play Utrecht

Bericht door FlorisV »

@Jibz,

klinkt goed, dat hou ik in de gaten dan.

@DonnieDarko

je hebt gelijk ik hink een beetje op 2 benen, althans zo lijkt het. Af en toe is idd paar keer per jaar. Regelmatig is elke week. Het leek me makkelijker aan te haken bij een groepje dat regelmatig speelt, dat is al.
Plaats reactie