Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
TheFlippedTable
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: do aug 25, 2016 12:35 pm
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Bericht door TheFlippedTable »

Zondag 5 maart 2017 gaat het gebeuren: Wij zullen binnenkort voor het eerst met een stand aanwezig zijn op een evenement: Spannend!
Er wordt die middag een ruilbeurs georganiseerd in Berchem (antwerpen) om kaarten te ruilen en wij zullen onze producten meenemen en het gehele evenement aanwezig zijn.
Kom vooral langs om kaarten te ruilen, kennis te maken of om natuurlijk zonder verzendkosten je mtg accessoires te kopen voor internet prijzen!

Mtg Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem
€ 3
Berchem, Antwerpen, Belgium
MAGIC THE GATHERING RUIL/VERKOOP EVENT ZONDAG 5/03/2017

Wat? Mtg Ruil / Verkoop Event te Antwerpen/Belgie.

Waar ? Zorgbedrijf De Veldekens, Frans Beckersstraat nr 33, 2600 Berchem.

Wanneer ? Zondag 5/03 van 15u tot 19u.

Prijs ? 3€ inkom PP

Wie? Iedereen is welkom om te ruilen/kopen/verkopen EN er zijn ook 2 standen aanwezig :
– Single Cards & Sealed Products (Mtgcards.be)
– Mtg Accessoires: Sleeves, Deckboxes etc. (Flippedtable.nl)

Gratis parkeren in de straten en beperkt op eigen risico voor de deur, maar ook zeer gemakkelijk te bereiken met openbaar vervoer (tram/bus) en er zijn ook 3 geldautomaten/banken id buurt.
Routes : Openbaar Vervoer :
*Vanuit Centrum Antwerpen :
Tram 7 of Tram 15 (Metro) : Richting Boechout -> Afstap Halte Berchem Jan Moorkens
Bus 32 : Start: Fr Rooseveltplaats : Richting Edegem -> Afstap Halte Berchem K. Coggestraat
*Vanuit Antwerpen Centraal Treinstation :
Tram 15 (Metro) : Richting Boechout -> Afstap Halte Berchem Jan Moorkens
*Vanuit Berchem Treinstation :
Bus 91: Richting Mortsel/Waarloos -> Afstap Halte Berchem K. Coggestraat
Route : Auto :
Belgie, Berchem, 2600, Frans Beckerstraat nr 31
Via Ring Antwerpen : Afrit Berchem/Wilrijk, 1 km verder door in Berchem
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Bericht door pi »

Dan ben ik toch nieuwsgierig, kan er ook voor je accessoires geruild worden?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TheFlippedTable
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: do aug 25, 2016 12:35 pm
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Bericht door TheFlippedTable »

pi schreef:Dan ben ik toch nieuwsgierig, kan er ook voor je accessoires geruild worden?
Hoi Pi,

Nee, ik doe zelf niets in singles, maar was er als stand zodat mensen eventueel sleeves etc konden kopen en deckboxen.
Was een erg leuke middag/avond, bezoek boven verwachting en ook nog best wat verkocht :)
Het was voor mij de eerste keer maar zeker voor herhaling vatbaar :)

Is het niks voor jouw om zoiets te organiseren? Aangezien jij ook veel trade volgens mij?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Bericht door pi »

Sven was er ook (van mtgcards.be), die vertelde dat hij met 40 mensen nog geen 15 mappen heeft gezien. Dat lijkt me niet zo'n goede score voor een ruil gefocust evenement.

Ik ruil zelf relatief veel*, maar de meeste spelers niet meer. De laatste jaren zijn de prijzen zo enorm gaan stuiteren en zijn steeds meer mensen die wel nog wilden ruilen gaan focussen op winst maken** dat de gemiddelde speler zijn mappen thuis laat. Als ze dan toch gaan ruilen moet het met een smartphone er bij om de deal tot op de cent nauwkeurig te krijgen, wat voor een enorme vertraging zorgt. Veel spelers van nu weten ook niet beter, maar vroeger ging ruilen veel soepeler. Ik geloof eigenlijk niet in genoeg mensen bij elkaar kunnen krijgen voor een ruil evenement, maar af en toe wat voor Magic organiseren doe ik wel al samen met een locale webshop. Dit focust vooral op casual spelen, ruilen mag, maar haast niemand neemt ruilkaarten mee.

* Ik ruil vooral online. Bij het online ruilen focus ik op het ruilen voor bulk rares omdat ik een goede deal heb met een winkel daarvoor, waardoor ik efficient mijn kaarten van gemiddelde waarde in dure om kan zetten (ik heb in de afgelopen jaren bijvoorbeeld genoeg bulk rares ingeruild voor een Black Lotus). Sowieso zit ik meer aan de high-end kant, wat het voor mij nog wat moeilijker maakt om mensen te vinden om mee te ruilen en eigenlijk is dit ruilen voor bulk rares gewoon een stuk makkelijker voor mij dan in persoon ruilen. Naast de bulk rares focus ik op collecties, wat veel synergie met elkaar heeft omdat de weg te ruilen kaarten uit de collecties komen en er ook vaak veel bulk rares in collecties zitten.

** MTG Finance als concept is geexplodeert in de laatste 3-4 jaar. Ik ben forum admin en schrijver voor http://www.quietspeculation.com, de belangrijkste website op dit gebied. We krijgen veel nieuwe aanwas van mensen die wel even denken hun hobby te gaan financieren met ruilen / speculeren of zelfs meer willen verdienen. De meeste beginners pakken dit op zo'n manier aan dat de spelers waarmee ze ruilen het slachtoffer worden, sommige gaan hier zelfs fanatiek mee door. Het is zeker mogelijk om op een goede manier met MTG Finance om te gaan en winst te maken zonder mensen slecht te behandelen (arbitrage is daarbij de belangrijkste manier), maar de slechten verpesten het voor de goeden. Als je deze link volgt kom je op mijn schrijver pagina, als je niet lid bent vind je daar 2 artikelen over "sharking" die publiek toegankelijk zijn gemaakt, ik was vroeger ook een "shark" en heb geschreven uit mijn eigen ervaring: http://www.quietspeculation.com/author/nielsrietkerk/
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TheFlippedTable
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: do aug 25, 2016 12:35 pm
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Bericht door TheFlippedTable »

pi schreef:Sven was er ook (van mtgcards.be), die vertelde dat hij met 40 mensen nog geen 15 mappen heeft gezien. Dat lijkt me niet zo'n goede score voor een ruil gefocust evenement.

Ik ruil zelf relatief veel*, maar de meeste spelers niet meer. De laatste jaren zijn de prijzen zo enorm gaan stuiteren en zijn steeds meer mensen die wel nog wilden ruilen gaan focussen op winst maken** dat de gemiddelde speler zijn mappen thuis laat. Als ze dan toch gaan ruilen moet het met een smartphone er bij om de deal tot op de cent nauwkeurig te krijgen, wat voor een enorme vertraging zorgt. Veel spelers van nu weten ook niet beter, maar vroeger ging ruilen veel soepeler. Ik geloof eigenlijk niet in genoeg mensen bij elkaar kunnen krijgen voor een ruil evenement, maar af en toe wat voor Magic organiseren doe ik wel al samen met een locale webshop. Dit focust vooral op casual spelen, ruilen mag, maar haast niemand neemt ruilkaarten mee.

* Ik ruil vooral online. Bij het online ruilen focus ik op het ruilen voor bulk rares omdat ik een goede deal heb met een winkel daarvoor, waardoor ik efficient mijn kaarten van gemiddelde waarde in dure om kan zetten (ik heb in de afgelopen jaren bijvoorbeeld genoeg bulk rares ingeruild voor een Black Lotus). Sowieso zit ik meer aan de high-end kant, wat het voor mij nog wat moeilijker maakt om mensen te vinden om mee te ruilen en eigenlijk is dit ruilen voor bulk rares gewoon een stuk makkelijker voor mij dan in persoon ruilen. Naast de bulk rares focus ik op collecties, wat veel synergie met elkaar heeft omdat de weg te ruilen kaarten uit de collecties komen en er ook vaak veel bulk rares in collecties zitten.

** MTG Finance als concept is geexplodeert in de laatste 3-4 jaar. Ik ben forum admin en schrijver voor http://www.quietspeculation.com, de belangrijkste website op dit gebied. We krijgen veel nieuwe aanwas van mensen die wel even denken hun hobby te gaan financieren met ruilen / speculeren of zelfs meer willen verdienen. De meeste beginners pakken dit op zo'n manier aan dat de spelers waarmee ze ruilen het slachtoffer worden, sommige gaan hier zelfs fanatiek mee door. Het is zeker mogelijk om op een goede manier met MTG Finance om te gaan en winst te maken zonder mensen slecht te behandelen (arbitrage is daarbij de belangrijkste manier), maar de slechten verpesten het voor de goeden. Als je deze link volgt kom je op mijn schrijver pagina, als je niet lid bent vind je daar 2 artikelen over "sharking" die publiek toegankelijk zijn gemaakt, ik was vroeger ook een "shark" en heb geschreven uit mijn eigen ervaring: http://www.quietspeculation.com/author/nielsrietkerk/
Hoi Pi, ja Sven was de andere shop die er was. maar ik heb er zeker wel meer als 15 gezien hoor, wel rond de 40 man opkomst, dat klopt wel ongeveer denk ik.
Ik zal je site eens lezen :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mtg Ruil Event Zondag 5/03/2017 Antwerpen/Berchem

Bericht door pi »

Ik heb contacten ;). Sven is moderator op QS. Met mappen zien bedoelt Sven mensen die willen ruilen met hem, er zullen vast meer mappen geweest zijn, maar voor hem als winkel is dat een slechte score.

Het is niet mijn site, hij is van 3 heren uit Amerika die er aardig mee bijverdienen (eentje leeft er zelfs van). Met duizenden artikelen kan de site lezen wel even duren ;-).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie