Petitie tegen de Reserved List

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
MagicMerijn
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:28 pm

Petitie tegen de Reserved List

Bericht door MagicMerijn »

Hallo allemaal! Ik zie jullie zometeen in Tilburg!
Zouden jullie mij kunnen helpen door onderstaande petitie te tekenen?

<verwijderd ivm ook in andere niet relevante topics promotie van het opgeven van e-mailadressen, leg eerst maar eens uit waarom dit nodig is ~pi>.

Magic: The Gathering (later referred to as MTG) was the first card game of it's kind, and has lasted longer than any other. A long time ago Wizards Of The Coast (later referred to as WOTC) enacted a policy known as the Reserve list. This list was useful at it's inception, but it has outlasted it's purpose.

There is an entire generation of new players that may never be able to play with the cards on this list, simply because they can not afford these cards. This causes an undue burden upon new players aspiring to play eternal formats.

We desire that WOTC remove this policy and reprint these cards as sealed product. This will benefit the company and players alike.

We feel that this change will not affect the collecting community, as collectors often keep their collections. We do know however that by changing this policy WOTC will directly affect dealers, who buy, trade, and sell collections.

WOTC and its employees have stated that WOTC is not concerned with the secondary market, Which is why we implore you to reprint the reserve-list cards. Players can purchase staple and long sought after cards directly from the intended market, solely sealed product from retailers and distributors.

Removing the Reserve-List will improve the MTG community/consumer base by allowing the next generation of players to finally be able to afford and own cards that they could not otherwise afford due to the stagnant nature of the secondary/resale market.

<verwijderd ivm ook in andere niet relevante topics promotie van het opgeven van e-mailadressen, leg eerst maar eens uit waarom dit nodig is ~pi>.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vandaag in Tilburg

Bericht door pi »

De pagina die ik krijg als ik je link volg is slecht leesbaar. Ik denk dat je boodschap is dat we een petitie zouden moeten tekenen tegen de reserved list? Hoe weet ik dat dit niet simpelweg een poging is om e-mailadressen te verzamelen? Ik zie niet echt een reden waarom je mijn e-mail zou moeten hebben als je ook op basis van mijn IP me zou kunnen onderscheiden van anderen. Als je werkelijk iets wilt bereiken tegen de Reserved List raad ik sterk aan het niet op deze manier aan te pakken.

Dan inhoudelijk.
MagicMerijn schreef: Magic: The Gathering (later referred to as MTG) was the first card game of it's kind, and has lasted longer than any other. A long time ago Wizards Of The Coast (later referred to as WOTC) enacted a policy known as the Reserve list. This list was useful at it's inception, but it has outlasted it's purpose.
Je geeft hier niet aan waarom de RL niet meer zijn doel bereikt.
MagicMerijn schreef: There is an entire generation of new players that may never be able to play with the cards on this list, simply because they can not afford these cards.


Waarom zou dit erg zijn? Waarom zou iedereen met elke kaart moeten kunnen spelen? Wat is er mis met de ongeveer 17.5k andere Magic kaarten?
MagicMerijn schreef: This causes an undue burden upon new players aspiring to play eternal formats.
Is het de prijs van de kaarten die de druk op deze spelers legt of is het de keuze om deze formaten te willen spelen die daar voor zorgt?
MagicMerijn schreef: We desire that WOTC remove this policy and reprint these cards as sealed product. This will benefit the company and players alike.
Waarom hebben zowel WOTC als spelers hier wat aan? Wat zijn de nadelen hiervan?
MagicMerijn schreef: We feel that this change will not affect the collecting community, as collectors often keep their collections.
Als je zegt dat verzamelaars vaak hun verzameling houden, dan geef je dus in weze aan dat er dus wel degelijk verzamelaars zijn die hierdoor geraakt worden, namelijk degenen die wel hun kaarten weg doen.
MagicMerijn schreef: We do know however that by changing this policy WOTC will directly affect dealers, who buy, trade, and sell collections.
Absoluut, maar je gaat niet in op hoe zij beinvloed worden of hoe er met dit effect omgegaan moet worden.
MagicMerijn schreef: WOTC and its employees have stated that WOTC is not concerned with the secondary market, Which is why we implore you to reprint the reserve-list cards.
Dit wordt wel eens vaker gezegd, maar heb je een referentie voor die uitspraak? De RL is namelijk juist vanwege de markt toendertijd opgesteld omdat Chronicles de prijzen deed kelderen, dus in ieder geval is dit ooit niet waar geweest. Dat ze zich er niet druk om maken zou op zichzelf geen reden zijn om de RL af te schaffen, het zou hooguit niet gebruikt mogen worden als argument om hem niet af te schaffen.
MagicMerijn schreef: Players can purchase staple and long sought after cards directly from the intended market, solely sealed product from retailers and distributors.
De kaarten kunnen ze nu al kopen en sealed product ook. De prijs is dan wel heel hoog, maar dit noem je niet.
MagicMerijn schreef: Removing the Reserve-List will improve the MTG community/consumer base by allowing the next generation of players to finally be able to afford and own cards that they could not otherwise afford due to the stagnant nature of the secondary/resale market.
Waarom zou dit tot een verbetering leiden?

Merk op dat ik me op geen enkel punt voor of tegen de RL uitgesproken heb. Ik wil alleen maar heel duidelijk aangeven dat deze tekst zeer weinig argumentatie geeft en dat het juist heel belangrijk is in deze context om wel goed na te denken over waarom precies de RL opgeheven zou moeten worden en wat de effecten dan zullen zijn.

Wat is dan mijn mening over de RL? De RL bestaat sinds '95, zo'n 22 jaar. Sinds ik in '97 begon te spelen was er commentaar op de RL, wat er uiteindelijk in resulteerde dat er geen nieuwe kaarten meer op de lijst toegevoegd werden en er uiteindelijk ook kaarten af zijn gehaald. Vervolgens heeft WOTC jaren later juist nog een loophole die in de RL zat gedicht door het herdrukken via foils, zoals bv gedaan was met Phyrexian Negator, niet meer toe te staan. Hiermee heeft WOTC heel duidelijk een teken gegeven dat de RL blijft, wat voor interne reden ze daar ook voor hebben. Vermoedens bestaan dat ze bang zijn aangeklaagd te worden, maar er zijn ook anderen redenen denkbaar (wij gaat er nog nieuwe kaarten kopen die kwa kracht onder de oude liggen? bv). In ieder geval is de eerste vraag in een RL discussie: waarom denk je dat WOTC de RL niet zelf al opgeheven heeft? Er zijn namelijk heel veel mensen voor. Ik denk dat het zinloos is om te praten over wel of niet voor het afschaffen van de RL zolang je niet plausibel kan maken dat de RL daadwerkelijk afgeschaft zou kunnen worden.

Natuurlijk is dat een beetje een makkelijke uitweg. Aangenomen dan dat WOTC de RL inderdaad af zou kunnen schaffen kunnen we natuurlijk een theoretische discussie voeren over wat we vinden van de afschaffing. Ik kijk naar Magic vanuit 3 gezichtspunten. Als verzamelaar maakt het me niet zo veel uit, ik wil toch wel de oudere versies van kaarten hebben. Als speler gun ik het anderen om ook de goeie kaarten te hebben, ik wil niet winnen omdat ik meer uitgegeven heb of kaarten nog van vroeger heb toen ze goedkoper waren, als speler ben ik met name voor het spelen van formaten waar de prijs van de kaarten niet een hele bepalende factor is, maar kan ik wel iets zien in meer spelers toegang geven tot dure kaarten door een herdruk. Als handelaar zie ik de waarde van mijn ruilkaarten en collectie verdampen wanneer slechts aangekondigd wordt dat de RL kaarten herdrukt zouden kunnen worden omdat ik verwacht dat veel mensen massaal dure RL kaarten zullen gaan verkopen wanneer er een kans bestaat dat ze herdrukt gaan worden, ik verwacht niet dat er op dat punt veel kopers zijn en de prijs zal daardoor enorm hard kelderen. In het algemeen denk ik ook nog dat het een heel slecht teken is als WOTC een belofte zo hard als de RL zou breken, dit zou heel goed het vertrouwen van spelers flink kunnen laten kelderen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie