Crucible en meer fifthdawn shit

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Crucible en meer fifthdawn shit

Bericht door Luitzen »

fifth dawn heeft zoveel gekke dingen zoals crucible en die rat en die kaart dat je alle nonland kaarten mag spelen als instant wie vind het nog meer een rare serie?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Ik.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik niet, niet erger dan een set als darksteel, of wat dat betreft veel andere expansions, zeker in de laatste set van een block doet wizards nog wel eens een beetje gekke dingen.

mazzel

pi

p.s. KF, meer dan 2 letters kun je best
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

deed KF toch ook? 2 letters én een punt. :lol:
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

allemaal aplaus voor KF!

*klapperdeklap*

;)

Maarreh GG, wat vind je van fifth dawn?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

ikzelf vind die rat echt stom.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoezo?

Ik vind het zelf best wel stoer dat wizards een kaart durft te drukken met die ability, natuurlijk is dit niet echt een bijzonder creature, maar toch, ik ben er wel over te spreken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

DE regels zijn er niet voor niets, ooit hebben ze bedacht dat je niet meer dan 4 van de zelfde kaarten in je deck mag doen en dan doen ze nu dit dat vind ik een beetje dom. Vervolgens heb je ook nog die artifact dat je al je kaarten(behalve landjes) mag spelen als instants helaas is hij wel 5 mana maar toch als je hem eenmaal hebt liggen...En Cricuble of words is ook gewoon ziek( mooi plaatje trouwens). Ik weet dat Crucible niet is bedacht door Wizards maar alsnog. Ik vond Mirrodin ook al zo saai met al die artifacts.Het begint er steeds meer op te lijken dat ze geen inspiratie hebben omdat ze alleen nog maar stomme dingen bedenken. Hoelang zal het duren voordat er een 6e kleur bijkomt? Niet lang meer denk ik..

(die rat heet trouwens Relentless Rats en die artifact die zeg dta je alles mag spelen als instant heet trouwens Vedalken Orrery en is 4 mana daar kom ik net achter)
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

<<Th£ J°Ke®™>> schreef:DE regels zijn er niet voor niets, ooit hebben ze bedacht dat je niet meer dan 4 van de zelfde kaarten in je deck mag doen en dan doen ze nu dit dat vind ik een beetje dom.
Hierop is maar 1 antwoord mogelijk: regels zijn er om gebroken te worden!
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Nou op verzoek van Pi mijn mening dan maar:
Het lijkt me wel een aardige set. Er zitten een aantal kaarten in die ziek goed zijn. En ik ben nu eenmaal een groot fan van artifacts, dus wat dat betreft is de set ook niet vervelend.

Voor de rest is het wat mij betreft afwachten, wat voor een combinatie(-deckjes) er worden bedacht.
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Op eerste gezicht leek de set me niks...

Nu denk ik dat de set voor constructed weinig tot niks voorstelt en voor limited erg leuk is.

(Grote uitzondering: Joiner Adept... ;) )
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik vind die Rats wel cool maar jammer dat ie niet supertype Basic heeft, dan hadden de regels zelfs maar nauwelijks aangepast hoeven worden. En tegen the Joker zeg ik: lees regel 103.1 eens.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Dragonheart schreef:Op eerste gezicht leek de set me niks...

Nu denk ik dat de set voor constructed weinig tot niks voorstelt en voor limited erg leuk is.

(Grote uitzondering: Joiner Adept... ;) )
Ik zal het je eens en voor altijd zeggen, die adept is stom en zal nooit in een GOED constructed komen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik vind Fifth Dawn een leuke set om mee te spelen, op de prereleases merkte je al duidelijk dat het wel een set is die in het Mirrodin-blok past, maar toch anders is.

Dat ze expres kaarten maken die de regels breken vind ik ook positief, zo hou je het spel levendig en worden de makers niet slachtoffer van hun eigen systeem (oké, ik heb een hekel aan alles wat maar een beetje systeemvast is, dus mss ben ik niet helemaal objectief...).

Als ik fun speel, dan gebruik ik vaak al decks met 3 of meer kleuren, dus het hele sunburst idee in FD komt voor mij alleen maar goed uit (Solarion is nu al een favoriet van me...).

Conseclusie: leuke, dynamische set om mee te spelen, mss minder goed dan MD en DS, maar wel leuker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vergis ik me of is joiner adept die 2 mana 2/1 elf die je landjes elke kleur mana laat produceren?

Da's best een efficiente elf als je het mij vraagt...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie