Casual MtG Nederlandstalige podcast: Heren van het spel

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Ja inderdaad, misschien een groene play tekentje ervoor zetten ofzoiets, vind het trouwens echt nice om naar te luisteren :) heb niet alles beluisterd dat doe ik van het weekend wel!
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

:) Dank voor de goede reacties.

Wb. de laadtijd van de pagina: We proberen zo veel mogelijk kaarten te laten zien (mouseover) in de blogpost als mogelijk zodat luisteraars een referentie hebben. Dat zorgt er helaas wel voor dat de site traag wordt. Als je alleen de audio bestanden wilt en de afbeeldingen niet nodig hebt ter referentie kun je misschien beter via een feed reader (bijv. Google Reader) of iTunes abonneren.

Wb. de player: Ik heb er een iccontje voor gezet zodat het iets meer opvalt.
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@heer Wat betreft de laad tijd ik heb zelf nergens last van maar ik zit op een snelle verbinding, wat je anders wel kunt doen is direct naar gatherer linken ipv. naar fototjes op je eigen server, dit zou relatief sneller moeten zijn plus dat mensen meteen meer uitleg over de kaart zelf krijgen qua regels etc.. Als je er nou wel voor kiest om ze op je eigen server te houden kun je ze altijd nog converteren naar kleinere bestands formaten (begin met ze als "progressief" op te slaan, dit is voor het verlagen van website laad tijden en zit zowel in Adobe als in GIMP bijv.)
Het is maar een tip :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

Saint schreef:@heer Wat betreft de laad tijd ik heb zelf nergens last van maar ik zit op een snelle verbinding, wat je anders wel kunt doen is direct naar gatherer linken ipv. naar fototjes op je eigen server, dit zou relatief sneller moeten zijn plus dat mensen meteen meer uitleg over de kaart zelf krijgen qua regels etc.. Als je er nou wel voor kiest om ze op je eigen server te houden kun je ze altijd nog converteren naar kleinere bestands formaten (begin met ze als "progressief" op te slaan, dit is voor het verlagen van website laad tijden en zit zowel in Adobe als in GIMP bijv.)
Het is maar een tip :)
Dank voor de tips. Maar ik gebruik een WP plugin voor de kaarten en decks. Ik heb geen tijd om zelf al de links en/of afbeeldingen te verzamelen en te bewerken. Het moet zo of niet :)

Ik kan nog wel even kijken naar caching maar ik begin dit erg technisch te vinden voor een Magic forum.
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Heer schreef::) Dank voor de goede reacties.

Wb. de laadtijd van de pagina: We proberen zo veel mogelijk kaarten te laten zien (mouseover) in de blogpost als mogelijk zodat luisteraars een referentie hebben. Dat zorgt er helaas wel voor dat de site traag wordt. Als je alleen de audio bestanden wilt en de afbeeldingen niet nodig hebt ter referentie kun je misschien beter via een feed reader (bijv. Google Reader) of iTunes abonneren.

Wb. de player: Ik heb er een iccontje voor gezet zodat het iets meer opvalt.
de site laad gewoon uber snel bij mij, en dat mouse over is ook echt super snel, het is nog beter dan nedermagic echt nice :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja ik heb ook geen problemen er mee en zit nu op een 30mbit verbinding, ik denk dat je onder the 5mbit ook niet echt veel problemen zult hebben hoor. Op je mobiel zou je er nog wel problemen mee kunnen hebben maar dat ligt dan ook weer aan de telefoon en daarnaast maak je het daar niet speciaal voor (plus dat je de podcasts ook in een RSS feed kan proppen en er een auto update playlist van kan maken mar dat is wel echt off topic lol)

@heer, het maakt niet zo veel uit als je een beetje off topic of iets technisch gaat, over het algemeen zitten hier mensen met een bovengemiddeld intellect :P dus technisch maakt niets uit en off topic naja het is niet echt off topic het is ter verbetering van je podcast/blog :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

Saint schreef:plus dat je de podcasts ook in een RSS feed kan proppen en er een auto update playlist van kan maken mar dat is wel echt off topic lol
Bedoel je dit ?
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Maar ik gebruik een WP plugin voor de kaarten en decks.
Word Perfect?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik gok WordPress ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ow dacht WhitePower :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar goed, even voor de duidelijkheid, magic spelers zijn over het algemeen slimme mensen. Een grote subgroup er van heeft een enigsins technische achtergrond. Als mensen graag over de technische details willen praten dan kan dat gerust wat mij betreft, het zou mijn niet verbazen als er goede/bruikbare reacties uit naar voren komen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heer schreef:
Saint schreef:plus dat je de podcasts ook in een RSS feed kan proppen en er een auto update playlist van kan maken mar dat is wel echt off topic lol
Bedoel je dit ?
Niet echt, dit is geen RSS feed van je podcast maar van je blog, als je hem voor mobieltjes etc. geschikt wilt maken en er een echte podcast rss feed van wilt maken dan moet je een extra rss feed maken met alleen de audio bestanden en in je audio bestand aangeven dat ze op je site meer info kunnen zien :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

WP = WordPress idd

De site heeft een theme voor smartphones die beduidend minder resource-heavy is. Getest op iPhone en dat werkt prima.

De feed http://heren.magicology.nl/?feed=podcast wordt zonder meer mooiopgegeten geparsed door Google reader (ea readers) en iTunes. Lijkt me voorlopig voldoende. Deze feed bevat ook niet de volledige teksten en dus ook nauwelijks tot geen afbeeldingen en lijkt me geschikt.

Magic spelers zijn idd slimme mensen...

Heeft iemand al nagedacht over de deck challenge van podcast 3? Pauper deck..
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zit die 3e nu te luisteren. Ik ben niet heel bekend met podcasts, maar het duurt lang zeg voor ik bij die contest ben!

Wat me trouwens erg verbaasd is het soort decks dat in jullie multiplayer groups gespeeld wordt. Stasis? Dat zou je bij ons 1x kunnen doen en dan heb je een goede kans dat de volgende keer dat je het deck pakt de rest zonder je verder speelt. Ook lijkt er veel focus te zijn op combo, ook iets wat ik normaal niet veel zie, maar dat zou wel iets meer geaccepteerd worden dan stasis.

Het risico met dit soort decks in je groep is een soort race naar wie het aller ergste deck kan bouwen. In veel gevallen zorgt dat dat mensen veel moeten investeren om bij te blijven. Niet elke speler is even rijk en dat kan minder leuk zijn voor de armere spelers.

Daarnaast zijn er ook veel groepen die veel meer spelen om te spelen en minder om te winnen (het klinkt alsof jullie veel spikes hebben, in andere groepen zijn er misschien meer timmies en johnies). Die groepen zouden decks die vrij plots winnen of het spel vast zetten niet erg waarderen, zeker niet als dat snel in het potje gebeurt.

Nou moet je natuurlijk vooral dingen spelen die voor jullie groep werken, maar ik mis een beetje een discussie hierover. Er wordt wel gemeld dat een andere groep eigenlijk nooit combo speelde, maar nu mensen van jullie daar mee gaan doen wel, maar dat ondersteund mijn punt eigenlijk wel een beetje. Mensen moeten flink aan te passen om bij te blijven in de race met jullie. Jullie gaan er volgens mij vanuit dat het goed is om een andere groep zo te beinvloeden, maar ik weet niet zo zeker of iedereen in die groep dat ook zo zal zien.

Ik ben zelf meer een aanhanger van The Ferret dan van Anthony Alongi. Grappig genoeg hebben ze ooit een multiplayer pot gedaan met een aantal prominente schrijvers over multiplayer en er staat me bij dat Anthony won, juist door politiek. Ik ben het meest een combinatie van Johny en Spike, maar ik ga expres voor decks die meer passen bij de voornamelijk johnies en timmies in mijn groep. Langzaam beingvloed ik het spel en bouw ik toe naar een positie waar ik niet meer tegen te houden ben, na een uur of 2 spelen of zo. Ik ga dan ook meer voor synergie dan combo, voornamelijk creature based control.

Ik heb trouwens wel een idee voor een pauper deckje, zal het sturen. Moet even de preciese regels van pauper opzoeken, de magi staan me wel aan :). Paar vraagjes, aangezien blijkbaar er wat variatie zit in de pauper regels:

- Is er een formaat waar rekening mee gehouden moet worden, of is simpelweg elke kaart die ooit common was toegestaan?
- Als niet elke kaart die ooit common was toegestaan is, hoe bepaal ik de rarity van een kaart? Voorbeeld: counterspell is eerst als uncommon en later als common gedrukt, dragon engine heeft de omgekeerde eigenschap, eerst als common en later zelfs als rare. Hoe is dit voor kaarten die verschillende rarities hadden binnen een set (mishra's factory, strip mine, ook een leuke: maze of ith, common, maar net zo zeldzaam als de U1's van dezelfde set).
- ik heb een duidelijke voorkeur voor gewoon elke kaart die ooit common was, scheelt denk en opzoekwerk :). Dat matched ook met de peasant regels waar ik iets bekender mee ben.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

:) We spelen idd wel redelijk veel met combo decks maar ik denk minder dan je verwacht. Ik heb zelf ongeveer 50 decks waarvan ongeveer de helft combo. We hebben 2 spelers in ons groepje die de voorkeur geven aan synergetische decks en de rest zal ongeveer dezelfde verhoudingen tussen combo en niet combo hebben. Ik denk dat we een goede mix hebben van Johnny, Timmy en Spike. We dogen stasis decks en andere combo decks omdat het niet heel moeilijk is de combo's te ontzenuwen, zeker niet als je met z'n 6-en speelt. Combo is niet evil maar simpelweg iets om rekening mee te houden als je je decks bouwt. Disenchants, counterspells en terrors helpen heel vaak al eenvoudig een combo om zeep. Geen dure antwoorden nodig voor de combo strategie..

In aflevering 4 van de podcast bespreken we 2 decks die niets met combo te maken hebben en wel veel winnen.

Het doel van het spel is ook bij ons meer het spelen dan het winnen maar het winnen is toch wel het inherent aan het spel dus daar praten we over. De spelletjes die het meest in mijn herinnering leven zijn zonder uitzondering spelletjes die ik niet won. Misschien moeten we daar ook eens een podcast over praten.

Wb. de pauper contest: We spelen vintage dus vintage legal lijkt me goed. Ik denk niet dat er veel commons buiten de boot vallen dan. Als een kaart meerdere rarities heeft geldt de laatst geprintte rarity... Ik zal in de volgende podcast nog wat aandacht hieraan besteden.
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Plaats reactie