Casual MtG Nederlandstalige podcast: Heren van het spel

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

helaas, ik had een puur combo pauper deck in gedachten, turn 2 kills mogelijk, 3-4 waarschijnlijk (ik heb het deck al), maar denk niet dat het stabiel genoeg te krijgen is zonder een paar kaarten die je eisen uitsluiten.

Klinkt inderdaad als een goed onderwerp voor in een podcast.

De helft combo decks? Voor mij is dat ongeveer 10% denk ik en dan heb ik nog meer voorkeur er voor dan de meesten die ik ken (ik vind het heel leuk om te denken over combo decks, maar ben minder enthousiast over ze spelen tenzij ze heel bijzonder zijn, zoals een combo deck met alleen commons). Met 6 zou je als je bovenstaande verhoudingen kloppen zo ongeveer 2 combo decks verwachten in elk potje. Dat vind ik nogal wat, dat zijn behoorlijk wat 1 op 1 antwoorden die mensen moeten spelen om het bij te houden.

Mijn argument voor de kosten ging trouwens meer over het zelf bouwen van een deck dat mee kan komen en minder over antwoorden vinden voor de betere decks. Ik geloof namelijk niet zo heel erg in dat decks met alleen antwoorden een goede kans maken. De kans is te groot dat je het verkeerde antwoord op het verkeerde moment in je hand hebt, zeker bij 1 op 1 antwoorden zoals jouw voorbeelden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

Aflevering 5: On the fly decks staat online!
en wel hier: http://heren.magicology.nl/2010/03/ep-0 ... fly-decks/
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Dankje, ziet er weer goed uit.
Even kijken of ik vandaag wat tijd vrij weet te maken :lol:

Edit:

Tijd vrij maken bleek geen probleem te zijn.

Leuk dat je de discussie met Pi aanhaalt wat betreft de combodecks, maakt de discussie hier wat minder offtopic dan ik dacht :P

Het concept om samen een deck te bouwen met één a twee random rares is wel leuk. Ga ik zelf ook eens proberen.

Misschien hadden jullie in "Touch of Black" Elves of Deep Shadow er nog in kunnen gooien. Maak je zwarte mana mee zodat je Magus of the Mirror niet alleen met Elvish Piper het spel in smokkelt. Verder is die 1 damage die je neemt nog wel te combineren met de ability van de Magus zelf
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

Aflevering 6 - Pikzwart: http://heren.magicology.nl/2010/03/ep_006_pikzwart/

Over zwart. Zwarte combo's, zwart deck, zwarte kaarten.
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ben nu 5 aan het luisteren, er valt me op dat de deadline van 9 maart voor de pauper challenge niet meer genoemd wordt? Ik zie trouwens een fout in de rarities op magiccards.info, kijk maar eens bij maze of ith, hij wordt aangegeven als uncommon, met tussen hakjes C1 er naast, wat is het nou, een uncommon of een common? (Het is een common).

Straks updates als ik meer er van luister, tot nu toe wel interessant.

Ik hoor net volgens mij de enige verwijzing naar de combo discussie hier. Het is wel heel makkelijk om aan te nemen dat combo goed kan omdat je een groep ervaren spelers hebt. Er zijn genoeg groepen ervaren spelers (zoals degene waar ik normaal mee speel en ook de groep op de universiteit, maar ook genoeg groepen waarover online geschreven wordt, zoals die van the ferret, anthony alongi, abe sargent en kelly digges) waar mensen helemaal niet blij zijn met veel combo's. Sterker, ik lees vaak berichten over wat te doen als iemand te vaak combo decks speelt en weinig berichten over hoe nou eens leuk te winnen met een combo deck.

mazzel

pi

p.s. overigens reden om niet vragen te mailen lijkt me logisch, je post het hier als een discussie topic, dus niet zo gek als mensen discussies gaan voeren, toch? Zelfde reden voor de multiplayer discussie waar Elvish Preshley naar verwijst, het wordt genoemd in de cast, dit topic gaat over de casts, dus kan hier gerust worden gediscussieerd worden er over. Ik zou het zeker niet als off-topic bestempelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heb nog steeds geen zin(moet weer koptelefoon pakken :P)/tijd/gelegenheid gehad om er naar te luisteren, heb alleen de blogs gelezen, is het het waard om te luisteren? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Nu deel 6 aan het luisteren. Dark depths uit ice age, lol, probeer coldsnap. De blauwe boon is trouwens ancestral recal een toch wel iets betere kaart nog dan de ritual. Nekrataal kost 2BB.

Verder erg vermakelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm zal dan toch maar eens de moeite gaan nemen om het te luisteren van het weekend ofzo :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Haha, pikzwart was wel een behoorlijk lange zit zeg :lol:
Heb het maar in 2 delen geluisterd want mijn concentratie liet me na een uur wel in de steek :P

Veel zwarte kaarten die voorbij kwamen kende ik al. toch heb ik wel weer wat leuke ideetjes kunnen opdoen. Dat hele wither is altijd beetje langs me heen gegaan, die combo die jullie noemden heeft toch wel behoorlijk mijn interesse weten te wekken :wink:

Maar top, ga zo door 8)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

:) Was ook een lange aflevering om te bewerken. Ik ga er van uit dat ik het vanaf nu wat korter probeer te houden. Maar de lijst van onderwerpen voor de volgende podcast is al wel weer bijzonder lang.. het kan weer zomaar erg lang worden. Sorry voor de berg fouten in de pikzwart trouwens...
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

Aflevering 7: De stadia van het spel
Over de 3 stadia van het spel en het impact daarvan op deckbuilding, spel & politiek.
Download/luister: http://heren.magicology.nl/2010/03/ep-0 ... -het-spel/
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

Nieuwe aflevering: Het spul waar legendes van gemaakt zijn.
Download/luister: http://heren.magicology.nl/2010/04/ep-0 ... aakt-zijn/

We praten met Jorn, Erik, Marcel, Dirk en Joep over legendarische spelletjes. Een trip op memory lane..
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Dit weekend maar weer eens luisteren :)
De vorige aflevering was ik even misgelopen volgens mij :o
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Weer een stel mooie verhalen in de achtste podcast :)
Heb zelf ook een soortgelijk verhaal met mijn Horde of Horde of Notions :P
Alleen is het tegenwoordig echt niet meer leuk om op je graveyard te rekenen met al die graveyard removal :x

Zal de 7e binnenkort ook nog eens luisteren.
Ben benieuwd wat jullie vinden van RoE. Nog weinig kunnen vinden over de impact op casual magic van de set. :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Heer
Expert
Berichten: 55
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 10:13 am
Contacteer:

Bericht door Heer »

De 9de gaat over RoE. Impact op casual is groot denk ik. Er zitten mooie kaarten in voor multiplayer en ik ben bang dat Annihilater 6 wel wat spelletjes kan domineren...Tijd om terror weer eens uit de schoenendoos te halen ;) Maar als Emrakul eenmaal op tafel ligt is het denk ik in veel gevallen een gelopen race..
De Nederlandse casual podcast: Heren van het Spel
Twitter: twitter.com/herenvanhetspel
Plaats reactie