Grootse veranderingen in Extended!!!

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie

Wat vind je van deze verandering

Peiling eindigde op za mei 25, 2002 12:44 pm

 
Totaal aantal stemmen: 0

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Grootse veranderingen in Extended!!!

Bericht door The Quizmaster »

Het meest gespeelde Tournament Type Extended krijgt een drastische verandering, de originele tekst van SideBoard.com:
Extended Format Changes

Kyle Murray, Magic Brand Manager

There will be a significant change to the Extended tournament format when Onslaught rotates into play in the fall. Standard has a rotation every 3 sets. Similarly, Extended will have a rotation every 3 blocks. While Standard fluctuates between 4 and 6 sets, Extended will fluctuate between 6 and 8 blocks.

At the initial implementation of this pattern, the legal blocks will be: Onslaught, Odyssey, Invasion, Mercadian Masques, Urza's Saga, and Tempest. Base set editions are counted as being part of the block during which they were released. This means that 6th Edition and 7th Edition will be included in the new Extended format.

As a result, this means that dual lands will be rotating out of Extended on November 1st, 2002, along with the Ice Age block (including Alliances and Homelands), Mirage Block (including Visions and Weatherlight), and 5th edition. In 2005 the Tempest, Urza's Saga, and Mercadian Masques blocks, as well as 6th Edition, will be rotating out.

We believe this new Extended Format rotation policy will result in a healthy and challenging play environment with a greatly reduced need for card banning.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ja ik speel nooit Extended dus mij boeit het niet. Maar voordiegene die dat wel spelen is het wel #$!% want nu kunnen ze een hoop gespaarde kaarten niet meer gebruiken. Dit is dus weer zon nper actie van Wizards om weer meer geld te krijgen.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Inderdaad, ik ben een die-hard Extended speler, maar kan absoluut niet zonder de kaarten van voor Tempest... toch maar overgaan op Casual dan, of maar weer eens kaarten kopen...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het goed dat dit gebeurd!

Extended is veels te slecht toegankelijk voor nieuwere spelers, zelfs voor mij, en ik speel sinds tempest en heb heel behoorlijke kaarten, vooral omdat dubbelland zo heel erg prijzig is en je eigenlijk niet mee doet in extended zonder dubbelland.

Ik denk dat dit uiteindelijk toch wel was gebeurd en dat het beter is om een rotatie in extended eerder te doen dan later, omdat de goeie kaarten alleen maar in waarde toenemen naar mate ze ouder worden. Maar, hoewel ik denk dat dit een hele goeie ontwikkeling is op tournooigebied, moet ik toegeven, dat het wel slecht is voor handelaars en spelers die nu extended spelen, omdat er wel eens een hele hoop kaarten veel goedkoper kunnen gaan worden, zoals force of will en dubbelland.

Misschien is het een idee om een formaat tussen type 1.5 en extended in leven te te roepen dat lijkt op extended zoals het nu is. Al heb ik geen flauw idee hoe zo'n formaat er dan uit gaat moeten zien.

mazzel

pi

p.s. Je bent overtuigd dat dit persbericht klopt?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb het van SideBoard, dus het komt van de Wizards zelf. Dan mag je wel aannemen dat het klopt.
vooral omdat dubbelland zo heel erg prijzig is en je eigenlijk niet mee doet in extended zonder dubbelland.
Hoezo niet?? Ik heb nog nooit een Dual in mijn handen gehad, maar ik kan toch prima meekomen in extended..

Misschien een beetje vooruitlopen op de feiten:
Denken julie dat de Wizards zeer populaire kaarten uit Extended gaan herdrukken? Daarmee bedoel ik kaarten zoals Swords to Plowshares, Force of Will, en nog een paar van die bijna onmisbare kaarten??
Met Standard doen ze hetzelfde: kaarten die ze in Standard willen houden, herdrukken ze vaker.
Al moet ik zeggen, dat er al wel meer Extended kaarten al zijn herdrukt, zodat die er zeker inblijven, zoals Mahamoti Djinn (weg sinds 4th, terug in 7th) Sengir Vampire (weg sinds 4th, terug in Torment), Storm Cauldron (weg sinds Alliances, terug in 7th) etc.. hopenlijk volgen er meer
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
HIValicious
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 08, 2002 7:21 pm

DOM

Bericht door HIValicious »

ik speel sinds MM alleen maar Extended en je hebt geeneens duals nodig om fatoenlijke decks te maken ik heb een Reanimator deck en dat werkt mega goed!
Ik heb een domain deckje gehad waar ik geen enkele dual in heb en tog werkte het ram goed! Dus
"Do I Seem Alright To You?"
Gast

Bericht door Gast »

Oy,

wel eens gekeken hoeveel van de decks in de top 10 van de serieuze extended tournooien geen dubbelland bevatten? Zo ongeveer de enige decks die net zo goed (zoniet beter) draaien zonder dubbelland zijn volgens mij 10-land stompy (of 9 of 8 whatever) en sligh, maar hoe lang is het geleden dat die regelmatig in de top 10 van de serieuzere tournooien te vinden waren? En in hoeveel decks van eenzelfde top 10 werd force of will gespeeld? Het zou me niet eens verbazen als ze in meer dan de helft van de decks te vinden zijn.

Als je nu echt serieus extended wilt spelen, en dus ook een kans wilt maken tegen echt serieuze competitie, heb je volgens mij een deck nodig waarvan de kosten van het samenstellen ver boven het budget van de meeste spelers ligt. Met deze rotatie gaat volgens mij de gemiddelde kostprijs van extended decks naar beneden (ja, 4 mox diamond, 4 cursed scroll, 4 masticore en 4 morphling in je deck stoppen is nog steeds niet goedkoop, maar dat is niet in elk deck nodig). Als de gemiddelde prijs van de decks naar beneden gaat dan is het makkelijker om extended te kunnen spelen en dat lijkt me een heel goeie ontwikkeling!

Vraag is nu trouwens: wordt type 1/1.5 nu ineens veel populairder? Dan hoeven de kaarten niet eens heel erg hun waarde te verliezen, ik hoop het in ieder geval.

mazzel

pi

p.s. Ik kon natuurlijk verwachten dat mensen zouden happen op dit ik zeg dat ik dubbelland een vereiste vind, ik daag iedereen uit mij een goed extended deck te melen dat niet beter kan worden door het toevoegen van enige dubbellandjes (10-land stompy en sligh uitgezonderd: die noemde ik zelf al). Ik denk dat ik wel aan het aantal decks die ik binnen krijg en die werkelijk niet beter worden, wel ga zien of ik gelijk heb of niet, ik wil best over een paar dagen resultaten posten als iemand nieuwsgierig is, help me dan herinneren. Mijn e-mailadres: pi@magicforums.nl.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bovenstaande post is van mij, ik weet niet waarom mijn naam en avatar er niet bij staan, vaag.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

wordt type 1/1.5 nu ineens veel populairder?
Ik denk het op zich niet. De meeste Extended spelers kiezen niet zomaar voor Extended. Veel kaarten die in Extended legal zijn, zijn in T1 banned of restricted. Daardoor is het echt een verschil met Extended. Als ik puur naar mezelf kijk (vuile ego...) dan ga ik zeker geen T1 spelen, omdat ik dan de helft van mijn decks weg kan gooien. Maar ik kan ze wel simpel aanpassen... maar of ze daar ook echt beter van worden is maar de vraag.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie