missprints

Gave premium kaart, pre-release kaart of misprint gezien? Plaats hem hier.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Matitaur
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:12 am

missprints

Bericht door Matitaur »

In een kleine 9 jaar van magic spelen heb ik ook een klein verzamelingetje misprints opgebouwd.

Dit is gewoon om te laten zien welke kaarten ik heb inclusief de afwijkingen, ik doe de kaarten absoluut niet weg.

Zeg maar als aanduiding wat voor soort misprints er zijn

Randverschuivingen

4th (1996) Ik had van een ex-collega op het werk een startersset magic gekregen vorig jaar, van de 4th edition, hij deed er toch niets mee, ik had de set mee naar huis genomen en geopend, maar liefst 18 kaarten hieruit hadden een verschuiving van de rand, waardoor de witte rand aan de ene kant groter is als aan de andere kant

4th (1995) uit een verzameling opgekochte kaarten 3 stuks gevonden.

Chronicles ook een kaart uit een verzameling.

Verder allemaal randverschuivingen

Invasion 1
urza's legacy 1 bijna de bovenste rand eraf
Ice age aparte miscuts 7 stuks waarvan er bij 6 bijna of helemaal de onderrand ontbreekt
fallen empires 5 stuks met vershuivingen alle kanten op
1 homelands
2 dark
1 alpha forcefield
en een 6th light of day met aan de boven kant de onderkant van een andere 6th edition kaart met de nummers 73/350

Zoals je ziet zijn het bijna alleen bij de oudere series waar de misprints/cuts voorkomen

tekstverschuiving

Een wat moeilijkere misprint om te vinden is de verschuiving van de complete tekst naar links/rechts/boven of onder

iedereen kent natuurlijk the rathi berserker waar het ae tekentje mist

1 dark tekstverschuiving

screwed up manateken

alleen gezien bij de portal 1 kaart extinguish, ipv dat het blauwe manatekentje lichtblauw met zwart is is alleen het waterdruppeltje in het wit te zien (2)

kleur veranderingen

wie kent de kaart niet uit revised, groen met blauwe manacost

er zijn een paar types hiervan

kaarten die er gewoon uitzien maar een andere kleur in het plaatje hebben.
Voorbeeld tin-wing chimera uit visions het grootste gedeelte van deze kaart hebben grijze vleugels er zijn er ook een aantal met blauwe vleugels.

kaarten die een andere kleur randje hebben op de kaart

meesal boven de kaartnaam, waar nog geen milimeter dik een andere kleur loopt dan dat de kaart zelf heeft of een andere kleur gemixed heeft door de kleur van de kaart zelf.

verdonkering of verlichting van de kaart

de kleuren zijn veel donkerder of lichter als een normale kaart

2 voorbeelden wil ik hier graag van geven

1 een death ward uit revised die bijna zo licht is in tekst dat je de kaartnaam al moeilijk kan lezen.
2 een puffer extract die zo donker is dat het wel rood lijkt.

kaarten uit de 4th en de ice age hebben soms een kleurringetje op de kaart zitten, deze zijn meestal roze of blauw.

vervaging van de tekst, ik ken er maar een van ooit op internet gekocht voor mijn normale verzameling later eruit gehaald, voor een goede.
Kaart keldon necropolis, waarbij de tekst mana pool redelijk vervaagd is en op sommige plekken gedeeltelijk ontbreekt.

Verdere andere vreemde dingen

een kaart met een vlek

klinkt raar , maar het is echt waar, ik heb een goblin turncoat uit mijn dubbelen gehaald omdat er een wat rare witte plek op het gedeelte van de kaarttekst staat, toen ik de kaart omdraaide zat er op dezelfde plek een zilveren vlek, de tekst aan de voorkant is normaal dus ontbreet niet.

een laatste leuk voorbeeld van een misprint is wel de kaart counterspell uit de 6th, er zijn heel veel normalen van maar ook een redelijk aantal mispints.
Als je hier niet op let of je weet het niet dan zie je het eigenlijk nooit.
Bij sommigen staat er soms een lucifertje door de 2e letter e van counterspell.

Weet ieand nog andere soorten misprints post ze hier dan ook maar bij, kijken hoe ver we komen met de verschillende misprints
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je ook scans?

Zoiets als deze van mij, die ook elders op dit forum te vinden is:

Afbeelding

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

daar kan ik heel makkelijk in zijn:

www. magiclibrary.net

(voor alle magic rarities inclusief bepaalde misprints (summer, textless foil lightning bolt)

of:

http://members.tripod.com/~squt/MainError.html

voor de grootste opsomming misprints die je op internet maar kunt vinden.

ik ben bij het magiclibrary forum AXIOS
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
heijn
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2009 9:05 am

Wat betreft de misprints

Bericht door heijn »

Heb jij enig idee hoeveel zo'n misprint waard is? Een vriend van mij heeft er namelijk een. Een Fyndhorn Brownie, Ice Age serie, met een Randverschuiving.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

rand verschuiving is bijna niks extra waard, vor sommige zelfs minder. Zijn er andere speciale eigenschappen van de kaart?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
heijn
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2009 9:05 am

Bericht door heijn »

De kaart zelf? Of door de misprint?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja, heeft de kaart bijv, de verkeerde kleur, verkeerde art, verkeerde manacost, verkeerde illustrator geprint wat dan ook, een verschuiving komt redelijk vaak voor dan stond het apparaat dat de kaarten drukt gewoon niet helemaal goed. (ongeveer hetzelfde als je een printje maakt en je papier er een beetje scheef in zat)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
heijn
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2009 9:05 am

Bericht door heijn »

Helaas niet, dus dat betekent dat die in verhouding niks extra waard is?


De kaart "gewoon" is niet echt speciaal.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Naar mijn mening niet echt, maar heb je er soms scans van? want als het heel erg is kan het wel in waarden stijgen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
heijn
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2009 9:05 am

Bericht door heijn »

Heb er foto's van:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm ik zie verder geen andere verschillen behalve de afgesneden rand dan maar het kan meerwaarden zijn, ben zelf nooit zo bezig met waardes van misprints dus even wachten op iemand die hier een bedrag op kan stempelen ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
heijn
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2009 9:05 am

Bericht door heijn »

Bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het wordt pas interessant als het zo scheef is dat er stukjes van andere kaarten te zien zijn.

Dit is net zo veel waard als de anderen die er naast liggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
heijn
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2009 9:05 am

Bericht door heijn »

Pi
Jammer
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@heijn helaas, maar verwachte er ook niet veel van als je naar misdrukken kijkt waar echt andere kaarten op te zien zijn dat is pas echt een misdruk, maarjah volgende keer beter maar :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie