Altered Art

Gave premium kaart, pre-release kaart of misprint gezien? Plaats hem hier.

Moderator: Admins & Moderators

Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Altered Art

Bericht door Erik Louman »

Als iemand een altered art plaatje voor me heeft moet 'ie me er maar effe op wijzen, dan voeg ik die meteen toe :)

De eerste en enige échte altered art die ook daadwerkelijk geprint is (op Unglued na)
én mijn persoonlijke favoriete altered art:
de Mishra's factories

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding
final bid $148 (item 290051034341)

Voor meer Force of Will altered arts zie
http://www.tnielsen.com/artists/nielsen ... altposter1
en http://www.tnielsen.com/artists/nielsen ... altposter2

Terese Nielsen noemt deze altered arts 'Extreme Alterations.'
Het kost $95 per kaart en je kan max. vier kaarten tegelijk opsturen.
Zolang de naam en casting cost nog te lezen zijn zijn ze tournament legal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
final bid altered Yawgmoth's Will / Halloween Headless Horseman: $680 (atm +/- 545 euri)
Afbeelding
final bid altered Yawgmoth's Will / Samurai beheads Atog $449 (item 140053237549)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
final bid ancestral recall signed and altered $956 (item 290050131322)

Monster of Loch Ness - item 130051670564 $39

:evil: 12 Dark Rituals, altered tot personages van Star Wars en Lord of the Rings: zie http://www.mtka.de/oli/ :evil:


Afbeelding
Pacman

Afbeelding
Memory Jar item 290055578743 $10,61

Afbeelding
LoTR item 290055577510

Afbeelding


http://www.pen-paper.net/artgallery/Ron ... 8.jpg.html

laatste keer op ebay gekeken: 2-12-06
craprotation
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Afbeelding

Je zet de url van het plaatje tussen deze 2 tags : [ img ][ /img ] (zonder spaties)

Afbeelding

Jezus wat zonde. :cry: (Volgens mij heeft Marc Poole dit zelf gedaan, volgens mij is dat zijn handtekening.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

dankjewel, Luitzen. Ik heb optie "afbeeldingslocatie kopieren" gebruikt en daarmee lukt het zoals je ziet :)
Luitzen schreef:Jezus wat zonde. :cry: (Volgens mij heeft Marc Poole dit zelf gedaan, volgens mij is dat zijn handtekening.
Er wordt meer voor geboden dan voor een normale versie; $956
Persoonlijk vind ik 't erg komisch, bijgewerkte art. Ik zou deze zeker wel willen hebben, liever dan een normale.
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die force is er een van velen, om de een of andere reden is die kaart heel erg gewild om te alteren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

wss omdat ze er dus 4 voor $95 per stuk doet. In wezen niet duur, als je bedenkt dat het een persoonlijke opdracht van een kunstenaar is... Wellicht als je in je request je favoriete stripfiguur vermeldt, dat ze die voor je tekent. Ik zie het al voor me, droopy, of Dirk-Jan, of Tweety als Force of Will :D

Hier moet trouwens nog best geld mee te verdienen zijn zeg... Als je een bedreven maar werkloze striptekenaar kent, maak je gewoon je eigen altered arts en je zet ze lekker op ebay.
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Ik denk niet dat de factories dit gestart hebben. Garfield alterde al kaarten toen alleen nog de (un)limited sets uit waren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Je hebt gelijk, vóór de release van de mishra's factories zal er allicht hier en daar wat gekrabbeld zijn op kaarten, zoals het voorbeeld van de Ancestral Recall.
Ik denk echter dat ik aan de hand van de voorbeelden die ik heb gezien wél kan stellen dat de Mishra's Factories de eerste echte full art alterations zijn.
En van alle alterations hebben ze denk ik het meeste bijgedragen aan
de bekendheid en populariteit van altered art.
Mocht je voorbeelden hebben van alterations van Richard Garfield stel ik 't natuurlijk erg op prijs als je me erop wijst :)
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry, maar ik denk niet dat de factories bijgedragen hebben aan alterations. Zowiezo zouden de strip mines en urzatron dan net zo hard hebben geholpen, urzatron waarschijnlijk zelfs harder ivm rarity. Alleen denk ik gewoon niet dta ze er iets voor uitgemaakt hebben omdat kaarten met verschillende art heel wat anders zijn dan op kaarten kliederen.

Hoe ik denk dat het zich ontwikkeld heeft is dat richard garfield vaak werd gevraagd om zijn krabbel op de kaarten en vaak werd gevraagd de kaarten te wijzigen (legende was dat een door garfield gewijzigde kaart zo gespeeld moest worden als garfield hem maakte) en hij toen op een gegegeven moment besloot ook een beetje creatief te zijn met de plaatjes op de kaarten.

Dit ontwikkelde zich door, men besloot dat garfield zich toch beter bij spellen verzinnen kon houden en men ging de tekenaars vragen om de plaatjes te alteren.

(Garfield wou hierbij de spelers tegemoet komen en liet toen kaarten met verschillende arts drukken.)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Tjee, hoe kon ik de strip mines nou vergeten :twisted:

Van urzatron vind ik eigenlijk alleen de towers een voorbeeld van altered art (in ruime zin).
De mines en power plants zijn gewoon 4 verschillende plaatjes.

Misschien moeten we altered art definiëren als plaatjes die wezenlijk veranderd zijn maar waarvan het origineel nog herkenbaar is.

Dank voor de info verder :wink:

Ik kan zo gauw niks vinden over het onderwerp, ben niet al te handig met google en zoektermen op Wizards.com
Als iemand nog meer trivia over de onstaansgeschiedenis van altered art heeft, of bronnen voor info, hoor ik 't graag
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kijk anders eens op themanadrain.com, grote kans dat er daar een leuke post over bestaat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

De veiling van de altered ancestral recall is gewonnen door "como te quiero mi combera loca" (vrij vertaald: "Oh, ik heb zo'n zin in je, mijn gestoorde komkommer"). Hij betaalde er $956 voor.
(zie op ebay item number - Item number: 290050131322)


Btw 12 dark rituals met plaatjes van star wars en lotr toegevoegd: zie http://www.mtka.de/oli/
craprotation
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Altered mana crypt toegevoegd :)
craprotation
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

aparte counterspells, nietwaar?
Afbeelding
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vertel, waar komen ze vandaan en is het intressanter dan dat iemand aan het photoshoppen is geweest?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

op ebay gevonden, veiling van een grote verkoper, dus zeker geen photoshop. De verkoper wist zelf ook niet wat voor versie het was, maar 't was wel een echte foil. de veiling is nu alweer voorbij geloof ik
craprotation
Plaats reactie