Wat is het nouw precies

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gesloten
boemlauw
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 21, 2002 9:46 pm
Contacteer:

Wat is het nouw precies

Bericht door boemlauw »

Kn iemand me nouw eens vertellen wat het precies is
Ja ik weet het is een kaartspel maar wat's het idee precies???
Net zoiets als pokemon kaarten???
(C)2002 BOEMLAUW
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

euhz, nou eigelijk wel ja. Pokemon is van dezelfde makers (wizards) alleen later uitgebracht en een stuk makkelijker (denk ik). Het gaat erom bij magic dat je tegenstander verslaat met een deck! Dit deck is opgebouwd uit kaarten (had je nie verwacht ;)), landjes en spells (spreuken) om zo'n spreuk te spelen heb je mana nodig, dit krijg je oa door landjes te tappen (90 graden draaien). Iedere speler begint met 7 kaarten 1 de hand en mag elke beurt een kaart pakken en je begint met 20 levens! De bedoeling is dus om zo snel mogelijk (f zo pijnlijk mogelijk) je tegenstander te verslaan... snappie et een beetje? Als je nog emer wilt weten dan hoor ik et wel.... :roll:
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Misschien niet helemaal de juiste manier, maar ik heb een site gebouwd speciaal voor beginnende spelers. Daar staat een uitgebreide beschrijving op van het spel, en wat alles is, en hoe je moet spelen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zelf vergelijk ik magic vaak met schaken, maar dan met een paar duizend stukken.

mijn broertje heeft mij ooit pokemon geleerd en in sommige opzichten lijkt het wel erg op magic alleen heeft magic veel meer regels en veel meer kaarten, waardoor magic zowiezo wat moeilijker is om te leren. ik denk dat hier in dit forum wat moeilijk is om magic helemaal uit te leggen omdat dit gewoonlijk wel zo ongveer 1.5-2 uur duurt (uitzonderingen daar gelaten).

Het is wel zo dat je het spel waarschijnlijk wat eerder snapt als je al pokemon kan. Het beste idee is waarschijnlijk om iemand te zoeken die het al kan (dit hoeft niet per se iemand zijn die al een eeuwigheid speelt, gewoon iemand die al een behoorlijk potje kan spelen) en dan te kijken wat je van het spel vind. Waarschijnlijk vind je magic leuk wanneer je een beetje van fantasy houdt (zoals de boeken van Tolkien) en je ook erg van spellen spelen houdt (niet alleen kaartspellen).

veel succes met het spel leren!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

:lol: ga naar dicht bijzeinde magic shop zullen ze het je vast uitleggen of speel de demo ik heb hem nog wel 2 keer voor je.
remcomolenhuis
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 2:51 pm
Locatie: nijmegen

Bericht door remcomolenhuis »

ja da's en goed idee die spellen-speciaalzaken leggen het heel goed en heel snel uit 8)
system of a down is cool!!!
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

maar we blijven wel klantvriendelijk he! :wink: geen mensen wegjagen
slotje gaat er ook gelijk op want het heeft weinig nut om hier nog op te antwoorden!
Gesloten