Speluitleg Beginners -> Experts

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Speluitleg Beginners -> Experts

Bericht door Saint »

Voor alle nieuwelingen onder ons kan het nog wel eens moeilijk zijn om de basis spelregels en zou door behulp van een Nederlandse handleiding en beginners filmpjes het een stuk gemakkelijker maken.

Gevorderde spelers willen ook nog wel eens tips en trucs voor het spel vooral als er nieuwe series bij komen met nieuwe Abilities etc. en zelfs de Expert spelers onder ons pakken af en toe nog wel eens het volledige regelboek.

Daarom heb ik op deze pagina allerlei hulpmiddelen van nederlandse beginners spelregels en beginners filmpjes (ook in het engels te vinden) en gevorderde serie FAQ'S tot en met het volledige engelstalige regelboek gevonden.

Edit: Ook zijn er voor er nog enkele wiki's die het waard zijn bekeken te worden.Nederlandse Wiki
Engelse wiki

Als iemand nog andere sites weten die ze daaraan toegevoegd willen hebben dan regel ik dat wel weer verder.
Hoop dat ik hier iedereen (vooral de beginners) een eind verder kan helpen.[/url]
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bedankt, heb hem sticky gemaakt, maar wil ff reacties hebben, dit is namelijk wel een link naar een commerciele site waar eigenlijk simpelweg iets kan staat wat net zo goed hier kan staan. Ik denk er nog ff over of ik het wel op deze manier in een sticky hier vind passen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ok ik kan het anders ook wel allemaal los doen maar denk niet dat ik bijv. die filmpjes kan embedden enz.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar linkjes zijn zonder meer mogelijk, staan ze niet sowieso allemaal op de site van wizards zelf gegroepeerd?

Zie ook de PM.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Nee heb ik al gekeken kon niet alles vinden op wizards zelf, ik zal die uit de pm ook even toevoegen. en al helemaal die nederlandse handleiding niet :P

Edit: 2 wiki's toegevoegd een engelse en een nederlandse, 1 van de 2 die jij me gestuurd had werkte namelijk niet :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welke werkte niet?

Ik bedoelde denk ik niet een nederlandse handleiding op wizards, ik had het dacht ik over de comprehensive rules, een engels document met DE magic regels.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
tommyken
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 05, 2012 9:59 pm

Re: Speluitleg Beginners -> Experts

Bericht door tommyken »

helaas werkt de eerste link niet meer (niet die wiki) Al zijn er genoeg studie materiaal voor magic. Ik weet dat ik fouten zal maken bij het uitvoeren van bepaalde spells of artifacts of opbouw
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Speluitleg Beginners -> Experts

Bericht door pi »

Het is lastig om goede handleiding te onderhouden omdat regels af en toe wijzigen en er steeds nieuwe kaarten met nieuwe abilities bij komen. Ik zou denk ik vooral iemand zoeken om mee te spelen die meer ervaren is en dan gewoon vragen posten wanneer je iets tegen komt wat onduidelijk is. Niet dat wij het altijd weten, maar mijn ervaring is dat we er bijna altijd wel uit komen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
fungi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za aug 10, 2013 5:39 pm
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Speluitleg Beginners -> Experts

Bericht door fungi »

Saint schreef:Daarom heb ik op deze pagina allerlei hulpmiddelen van nederlandse beginners spelregels en beginners filmpjes (ook in het Engels te vinden) en gevorderde serie FAQ'S tot en met het volledige Engelstalige regelboek gevonden.
Helaas, deze link is buiten bedrijf geraakt. :!:
Heelal, hoe verder men keek, hoe groter het leek (Jules Deelder)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Speluitleg Beginners -> Experts

Bericht door pi »

Misschien op youtube kijken en op de site van Wizards?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
fungi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za aug 10, 2013 5:39 pm
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Speluitleg Beginners -> Experts

Bericht door fungi »

Ik zal eens op youtube neuzen.
Heelal, hoe verder men keek, hoe groter het leek (Jules Deelder)
Plaats reactie