Even twee kleine vraagjes.

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Even twee kleine vraagjes.

Bericht door Saint »

Er liggen allerlei creatures op tafel, ik heb 10 swamps liggen, ik speel Mutilate dus alles gaat dood maar ik heb ook nog een Deathgreeter liggen, zijn ability zal niet getriggerd worden lijkt mij toch? even ter verificatie.

Verder nog een Enslave Ik neem dus een creature over hij doet 1 damge aan de owner, in mijn ogen ben ik dus de technisch gesproken is mijn opponent de owner maar ik neem hem over dus ben ik de owner toch? dus gaat hij mij schade doen (een beetje als Wanderlust[/c} onder je eigen landje :P)
Weet eigelijk zelf de antwoorden al maar even checken voor de zekerheid.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Het lijkt me dat Deathgreeter linea recta naar het graveyard gestuurd wordt.

En ik dacht dat er een verschil zat tussen een controller en een owner. Jij controlt het creature, maar je tegenstander bezit hem, en dus ontvangt hij de damage.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Op je eerste vraag: Als ik het goed heb: Alle creatures gaan gelijktijdig naar de graveyard, dus Deathgreeter is tegelijk met de rest ook al dood, dus kan zijn ability inderdaad niet meer triggeren. [edit] Dit bleek dus niet waar te zijn. Deathgreeter ziet de andere creatures dood gaan, terwijl hij zelf ook dood gaat, maar op dat moment triggert zijn ability dus nog. [/edit]

Op je tweede vraag: Wat Fewtger zegt. De owner is de eigenaar van de kaart, diegene die de kaart oorspronkelijk in zijn deck had/heeft zitten. De controller is degene die de kaart controlt. Als jij een kaart overneemt van je tegenstander, word jij de controller, maar je tegenstander blijft de owner.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kwa eerste, weet ik zo net nog niet, het kan best dat ze mekaar allemaal tegelijk dood zien gaan en de greeter toch triggert. Ik weet dit niet zeker.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Alt en Few, Dat was wat ik als eerste dacht alleen ik twijfelde eraan omdat je toch controle nam over het beestje dus ik dacht dat je misschien ook owner zou worden dan maar dat dus niet, redelijk goede kaart dan :)

@Pi ja ik was het hier dus ook niet zeker van en als zijn ability dan toch zou triggeren tot wanneer (op welk punt is hij aan de beurt en stopt het effect) daarom weet ik het niet zeker. Goed moment om Judge! te roepen lol
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Okay, helder.

I stand corrected.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ok thanks, ook helemaal helder, krijg toch levens voor alle and creatures die dood gaan minus zichzelf :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

In het verlengde hiervan:

Stel, ik heb Necroskitter liggen en mijn tegenstander heeft een creature met een -1/-1 counter erop liggen. Dan wordt een Wrath Of God gespeeld.

Necroskitter ziet dat andere creature dan dus ook dood gaan, waardoor ik dat andere creature nog terug kan halen onder mijn control, of niet?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

klinkt heel waarschijnlijk ja.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Van de Necroskitter klopt inderdaad.
En 6 mana voor de Enslave zou wel belachelijk duur zijn als de damage aan de controller was. Bovendien zou de kaart dan gewoon "you" gezegd hebben in plaats van "its owner".
Plaats reactie