Priority en Layers

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja maar toch ook wat priority betreft en wat als eerste en wat als laatste resolved hoort er toch ook een beetje bij (als je even een paar posts terug kijkt had ik het verkeerd met iets, er lag een kaart die bij upkeep een sacrifice triggerde en toen vroeg iemand of je eerst een token mocht creeëren met een Ant Queen dacht ik, en dan die mocht sacrificen. Op het moment dacht ik van niet omdat je interrupt van die kaart het saccen was maar het mocht dus toch wel omdat het maken van de token dan eerst resolvede en daarna pas het saccen getriggered werd dus je die token dus mocht opofferen.) daar ga ik af en toe nog steeds een beetje de fout mee in xD maar dat leer je ook wel lijkt me pak het toch redelijk snel weer op als je rekening houdt met het feit dat ik 10 jaar niks ermee gedaan had :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ja ok, dat is wel goed om geen fouten mee te maken. Maar het hele systeem van priority en de stack is simpel vergeleken met die layers. Die layers zijn de beerput van de regels :P.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jah en het stomme is ik heb me telkens op die layers regels gestort en begin dat nou wel aardig te snappen en toch maak ik soms stomme fouten met zoiets relatief simpels xD
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

David schreef:Er is maar één ding dat je kunt doen zonder priority te hebben en dat is opgeven. Voor al het andere moet je rustig wachten tot je priority hebt.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn ook voor het opgeven "priority" regels. Anders krijg je van die rare situaties dat je tegenstander in response op jouw concede opgeeft etc.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@dragon heb je een link of quote richting de priority regels? (anders moet ik het hele regelboek weer doorspitten :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

104.3a A player can concede the game at any time. A player who concedes leaves the game immediately. He or she loses the game.
Ik zou dat geen priority regels noemen. Opgeven kan altijd en er kan niet op gereageerd worden (aangezien het niet de stack gebruikt).
Saint schreef: @dragon heb je een link of quote richting de priority regels? (anders moet ik het hele regelboek weer doorspitten :P)
Gebruik de zoekfunctie van je browser voor "priority".
http://www.wizards.com/magic/comprules/ ... 091005.txt
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@david thnx ik had hem alleen in pdf formaat en mijn pdfreader zoekfunctie doet het niet :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Nu het toch over ingewikkelde regels gaat, wanneer treden "time stamps" in werking?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

613.6. Within a layer or sublayer, determining which order effects are applied in is usually done using a timestamp system. An effect with an earlier timestamp is applied before an effect with a later timestamp.

613.6a A continuous effect generated by a static ability has the same timestamp as the object the static ability is on, or the timestamp of the effect that created the ability, whichever is later.

613.6b A continuous effect generated by the resolution of a spell or ability receives a timestamp at the time it's created.

613.6c An object's timestamp is the time it entered the zone it's currently in, unless it's an Aura, Equipment, or Fortification that's attached to another object or player, or it's a face-up plane card.

613.6d If an Aura, Equipment, or Fortification becomes attached to an object or player, the Aura, Equipment, or Fortification receives a new timestamp at that time.

613.6e A face-up plane card receives a timestamp at the time it's turned face up.

613.6f A face-up vanguard card receives a timestamp at the beginning of the game.

613.6g If two or more objects would receive a timestamp simultaneously, such as by entering a zone simultaneously or becoming attached simultaneously, the active player determines their timestamp order at that time.
Zoiets dan maar :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

David schreef:
104.3a A player can concede the game at any time. A player who concedes leaves the game immediately. He or she loses the game.
Ik zou dat geen priority regels noemen. Opgeven kan altijd en er kan niet op gereageerd worden (aangezien het niet de stack gebruikt).
Je hebt helemaal gelijk.

"Degene die als eerste opgeeft, verliest inderdaad. Je kunt daar niet op reageren door zelf op te geven of door erover te praten. Als beide spelers tegelijk op willen geven, heeft degene die priority heeft de eerste mogelijkheid. Aan het begin van een match, als beide spelers willen opgeven, heeft degene die de die-roll wint de eerste mogelijkheid (in plaats van te kiezen wie er begint)."

Het stukje tussen aanhalingstekens heb ik van iemand die het een stuk beter weet dan ik.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie