Quest for Ancient Secrets

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Quest for Ancient Secrets

Bericht door Fewtger »

Quest for Ancient Secrets heeft als tekst:

"Remove five quest counters from Quest for Ancient Secrets and sacrifice it: Target player shuffles his or her graveyard into his or her library."

Dus ik ik hem activeer, en ik sacrifice hem, komt hij in mijn graveyard.
Maar zit hij in mijn graveyard vóór ik shuffle (en dus hem lekker meeshuffle) of ná ik shuffle (waardoor hij de enige kaart in mijn graveyard is)?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

De "kost" van de ability, is 5 counters verwijderen en hem saccen. Op het moment dat dat gedaan is, wordt de ability zelf pas gespeeld.

Volgens mij ligt de Quest dus al in je graveyard op het moment dat je deze in je deck mag schudden.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja volgens mij heeft Quiz gelijk, je removed de counters, je sacced hem hij gaat je graveyard in, je selecteert een speler die zijn graveyard in zijn deck moet shuffelen (de kaart ligt zelf dus al in de graveyard en je selecteert over het algemeen jezelf) dus gaat die ook weer je deck in.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Klopt.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Geldt hetzelfde voor Primal Command?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die weet ik even niet zeker uit mijn hoofd, maar ik vermoed dat pas als aller laatste een spell naar de graveyard gaat, dus na alle effecten geresolved zijn. De comprehensive rules zijn het met me eens:
413.2h
A spell is put into play from the stack under the control of the spell's controller (for permanents) or is put into its owner's graveyard from the stack (for instants and sorceries) as the final step of the spell's resolution.
Als aller laatste dus stop je de kaart in je yard, op dat moment zijn alle effecten van de primal command al lang resolved, dus kan hij niet zichzelf meeschudden. Lees voor meer detail de andere regels onder 413.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Klopt, bij quest of ancient secret moet je hem eerst saccen en dan gaat zijn ability pas in werking, deze komt gewoon op de stack en de kaarten resolven in volgorde, als deze kaart aan de beurt is wordt zijn ability getriggered en DAN gaat hij de graveyard in.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

behalve dat de vraag werd gesteld over primal command en je redenatie daarvoor niet op gaat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jawel hoor, hij gaat naar de graveyard nadat zijn ability reloved dus kun je niet nog eens deze kaart je deck in shuffelen. Bij Quest for Ancient secrets is het anders omdat hij eerst je graveyard in gaat en dan pas de ability triggered (misschien heb je het verkeerd gelezen/ik het verkeerd geschreven ^_^) lijkt mij tenminste.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nee, het blijkt er toch te staan, je zet het alleen heel onduidelijk neer, waardoor het precies leek of je probeerde te vertellen dat ik ongelijk had. Misschien was het handiger om gewoon te zeggen dat mijn post klopt, of niks te zeggen? Ik zie nu namelijk niet wat je post toevoegt anders dan verwarring.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja het stond er denk ik een beetje te onduidelijk dan, heb mexicaanse griep en maak er een beetje een puinhoop van lol. Laten we het er maar op houden dat jou post goed was dan ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie