enkele vragen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Rode Panda
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 7:25 pm

enkele vragen

Bericht door Rode Panda »

Afbeelding
Tap-symbool, als je deze tapt mag je een mountain bij je mana pool erin proppen, moet die mountain in je hand liggen of mag je die uit je deck halen?

Afbeelding
Hoe de neuk wil je deze kaart verslaan?

Afbeelding

Stel je hebt deze + artifact creatures op het veld staan... hoe?!

Afbeelding
Ik heb deze kaart nog, ging m'n gehele verzameling verkopen een paar jaar geleden :cry: maar deze vond ik mooi dus die hield ik achter, maar deze mag ik wel mixen met de kaarten van nu?
Why fight the world when you know who will win?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: enkele vragen

Bericht door pi »

Rode Panda schreef:Afbeelding
Tap-symbool, als je deze tapt mag je een mountain bij je mana pool erin proppen, moet die mountain in je hand liggen of mag je die uit je deck halen?
Mana is niet gelijk aan land. Als je een mountain tapt dan komt er 1 rode mana uit. Deze gaat naar je mana pool en vanuit die mana pool (welke een soort virtuele portomonnee is, niet je voorraad landen!), kun je dan je spells casten. Deze kaart kan precies hetzelfde doen als een mountain, namelijk tappen om er een rode mana uit te halen. Hij kan daarbij dan ook nog tappen om er zwarte uit te halen. Het is dus niet relevant waar die mountain vandaan komt, want je gaat geen extra land in eht spel leggen in de eerste plaats.
Rode Panda schreef:Afbeelding
Hoe de neuk wil je deze kaart verslaan?
Op zich is het maar een 3/3 voor 7 mana. Je eerste optie is dus sneller beuken dan hij. Daarnaast voorkomt indestructible alleen destroy effecten, zoals damage en destroy target creature. Exile en -x/-x werken bijvoorbeeld wel gewoon.
Rode Panda schreef:Afbeelding

Stel je hebt deze + artifact creatures op het veld staan... hoe?!
Zelfde als hier voor.
Rode Panda schreef:Afbeelding
Ik heb deze kaart nog, ging m'n gehele verzameling verkopen een paar jaar geleden :cry: maar deze vond ik mooi dus die hield ik achter, maar deze mag ik wel mixen met de kaarten van nu?
Dit hangt geheel af van welk formaat je wilt spelen. Als het formaat dat je speelt standard is dan is de eis dat je alleen speelt met kaarten die (ook) in de laatste paar sets gedrukt zijn (om precies te zijn de laatste 2 blocks en alle core sets die uitgekomen zijn na de release van het eerste van die 2 blocks). Als je je formaat dus goed kiest dan mag je deze kaart mixen met nieuwe kaarten (voor deze kaart zou dat formaat vintage of legacy zijn).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

En voor de oude spelers.....

Exile = remove from game

Ik was laatst ook met een oude magic speler aan het praten en hij kon het woordje Exile niet
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's niet gek aangezien exile vorig jaar pas in gebruik is genomen. Net als de term battlefield wat dat betreft.

Overigens ben ik met 12.5 jaar actief speler een oudere speler dan de meesten hier, zelfs ouder dan degenen die tussendoor gestopt zijn. Herintreders is misschien een betere term.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie