Cauldron of Souls

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Cauldron of Souls

Bericht door KillerRu »

Cauldron of Souls

Vragen:
- Als creatures naar de graveyard gaan en 5 +1/+1 counters hadden verliezen ze dan al deze counters?
- Hebben de creatures die terugkomen ressurection sickness?
- Kan ik terugkomende kaarten kicken?

Als ik nog iets wil vragen zet ik het hier bij :P

Grts
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cauldron of Souls

Bericht door pi »

- Ja. Creatures die in het spel komen met counters, zoals spike feeder, komen wel weer in het spel met counters (al heft de -1/-1 counter een van de +1/+1 counters op natuurlijk).
- Er bestaat in magic niet iets wat resurrection sickness heet. Als je summoning sickness bedoelt: ja, dat hebben ze. Elk creature dat niet sinds het begin van je beurt onder jouw controle is heeft summoning sickness. Elke kaart die van zone wisselt weet niks meer van zijn voorgaande bestaan, het spel ziet dit als nieuwe kaarten die dus niet sinds het begin van je beurt onder jouw controle zijn. Een zone is bv je hand, graveyard of library.
- Nee, kicker werkt alleen wanneer je een kaart cast.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Cauldron of Souls

Bericht door remmer »

ik denk niet dat hij een beest bedoelt die met counters in play komt maar counters had toen hij in play was
wanneer een creature naar het graf gaat verliest hij alle counters (behalve op 1 kaart maar daar staat het ook aangegeven)
en wanneer ze dan door de cauldron in play komen komen ze met een -1/-1 counter in play en zijn de +1/+1 counters weg
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Cauldron of Souls

Bericht door KillerRu »

Ja ik bedoel dus als iemand bijvoorbeeld een Wrath speelt op mijn Joraga Warcaller met 5 +1+1 counters op? Gaan deze dan allemaal weg en komt hij met -1-1 terug in het spel?

Mvg
Afbeelding
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Cauldron of Souls

Bericht door altx »

Ja, als een kaart een zonegrens passeert, dan vergeet hij alles wat hij had (tenzij expliciet anders vermeld). In dit geval gaat hij eerst van de battlefield naar de graveyard en door de Persist van de graveyard weer terug naar de battlefield.

De kaart die de battlefield in komt, wordt door het spel dus als compleet nieuwe kaart gezien (in de graveyard was hij overigens alles al kwijt). Je kan hem ook niet kicken want je cast hem niet als hij door Persist terugkomt, dus hij komt zonder +1/+1 counters de battlefield in. Door de Persist krijgt hij echter inderdaad wel een -1/-1 counter.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie