Tangle Angler - Feral Contest

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Tangle Angler - Feral Contest

Bericht door jorg »

Tangle Angler - Feral Contest:
Op beide kaarten staat dat een beest moet blokken. Ik heb de oracle text van "Feral Contest" opgezocht, maar hier stond niks anders bij vermeld.
Vroeger (toen ik het voor het eerst speelde, 1996-2000) kon je met meerdere beesten tegelijk blokken, maar dan bepaalde de tegenstander hoe de schade verdeeld wordt onder de blokkers. "Banding" zorgde ervoor dat de blokker (danwel een aanvaller) dit mocht bepalen. Nu is het zo dat een blokker met meerdere beesten kán blokken en hier zelf al een volgorde aan kan geven. Nu lijkt mij dat de mogelijkheid die op beide kaarten staat een stuk minder sterk wordt/is, omdat de tegenstander bijvoorbeeld met drie, vier of meer beesten kan blokken (waaronder het aangewezen beest), maar deze dan als laatste in de rij met blokkers staat. Klopt dit?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tangle Angler - Feral Contest

Bericht door Dragonheart »

Nee. De aanvaller wijst de volgorde aan in de beesten die blocken. Het enige dat (volgens mij) anders is, is dat de beesten in de door de aanvaller bepaalde volgorde "lethal" damage gedaan moet worden (vroeger kon je de damage willekeurig verdelen zonder dat een enkel beest daadwerkelijk dood ging).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Tangle Angler - Feral Contest

Bericht door Jibz »

De blocker mag alleen de damage zelf verdelen als ze banding of iets dergelijks hebben. Als ze dat niet hebben is er toch geen probleem? Sure, jouw beest gaat waarschijnlijk wel dood, maar je kan zelf kiezen wie je ervoor terugkrijgt.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Tangle Angler - Feral Contest

Bericht door jorg »

De aanvaller wijst de volgorde aan in de beesten die blocken. Dan hebben wij dit al een tijdje (enkele maanden) verkeerd gedaan: bij ons wijst de verdediger de volgorde aan. Dat de aanvaller dit doet is logischer.
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Plaats reactie